obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks..
jasperstaal
Met enige tegenzin registreer ik hier na 2 lange avonden vol ergernis een account, omdat mijn xbox live verschrikkelijk slecht werkt. Ik ben een frisse vangst voor KPN, heb net 1 week internet op de fantastische Arcadyan ARV7519.

In de KPN store in groningen vroeg ik mijn pakket 3 weken geleden aan met als enige eis dat ik wou dat Xbox live probleemloos werkte(dat heb ik nog hoger zitten dan internet op de PC) . De gewiekste medewerker verzekerde mij dat dat allemaal soepel zou gaan:Terwijl de klantenservice mij vandaag heeft gemeld dat ze geen ondersteuning bieden voor Xbox live, ben ik wel opgezadeld met dit oncustomiseerbaar stuk modem.Firmware opties missen, het is om gek van te worden.
Internet op de PC werkt prima, maar XBOX Live is echt een marteling. Ik heb de xbox WIRED aangesloten, mocht dat helpen.

Ik heb alle combinaties geprobeerd (voor zover de firmware het toeliet), UPNP aan, uit, in, of niet in combinatie met de vereiste poorten geopend voor xbox live, met zowel een dhcp als statisch Ip adres. Ik ben overigens geen kenner van modems, routers en de bijbehorende vaktermen, maar heb verbazingwekkend veel opgedaan de afgelopen 2 dagen.

De eerste dagen (heb de arcadyan nu een dikke week) heb ik nog wel 1 keer red dead redemption weten te spelen met een vriend, maar het viel me al wel op hoe ik geen games kon joinen in PGR4, en `warbled` stemmen kreeg in voice chats.

Ik probeer niet een rant te houden, maar zoek vooral lotgenoten.


Mochten mensen XboxLive op de ARV7519 aan de praat hebben gekregen, mijn email is Jasperstaal86@gmail.com, en gamertag is JAAP WIE ANDERS

Probleemspecificatie


INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 3
Runtime Code Version: 01.01.111 (15.12.2010-14:25:11)
Boot Code Version: v2.00.11
ADSL Modem Code Version: 2.4.7.12.0.1A
Hardware Version: 01


ik kom dus niet games in, of zelden, mn xbox geeft afhankelijk van de instellingen, en dat zijn alle opties zoals portFW,upnp, statisch IP,etc, NAT STRICT of een xbox error code aan. Ik kan in geen van beide gevallen party´s joinen, private chatten of games joinen, enkel de marketplace browsen.

De xbox error status code na network test is

w 0000 0008
x 0000 f001
y 20a8 4840
z 0000 0000


ik heb xbox support gemaild, maar ik vermoed dat ze qua service KPN evenaren dan niet overtreffen.

//////////

Ik poog om het kort te houden, het is echter lastig, ik ben nog niet heel erg bekend met KPN, maar na eerst in de KPN store te zijn overtuigd dat ik een goede modem kreeg en nu geen enkele game kan joinen vraag ik me af of er meer zoals mij zijn of iemand mij kan helpen, zit er namelijk over te peinzen om KPN in gebreke te stellen en mn contract via die weg te laten verbreken.

Elk advies is van harte welkom! Ik zit met de handen in het haar!

Nog 1 extra vraag die ik heb, ik heb nog een Linksys router die ik ooit gekocht heb bij een vriend staan, helpt het om deze tussen mijn Xbox en de arcadyan te hangen, en kan ik zo het gebrek aan settings van de arcadyan omzeilen

Alvast bedankt, Jasper
 
jasperstaal
Kleine Update,
ik heb te horen gekregen van KPN dat het met een Linksys router wel moet kunnen werken, en die heb ik toevallig.

Ik heb alles aangesloten, maar het werkt nog steeds niet, of hetzelfde. Welke settings moet ik wijzigen, die van de Linksys Wrt54g of de arcadyan, of beide?

Het betreft hier een wired verbinding.
 
SupaYoshi
http://www.youtube.com/watch?v=Nxtm6A...xtm6A-3sDA

Hier een filmpje met hoe je de instellingen insteld op de Experiabox,
de Linksys is kansloos, omdat de experiabox nog steeds de baas is, en de poorten nog altijd dicht gooit.

Je kan de firewall in de Experiabox niet uit zetten! Dus gaat niet Wink
Met dit filmpje moet je probleem worden verholpen.

Mvg
 
SupaYoshi
Oeps, dat filmpje is voor de Gigaset (de enigste en beste experiabox ooit Wink

Anyways, jouw experiabox precies hetzelfde doen, werkt iets anders, maar poorten etc. zijn hetzelfde...
 
jasperstaal
SirYoshi, bedankt voor je reactie.

ik zie echter veel opties in het filmpje waar ik helaas niet bijkan! zoals exposed host..

Wat is het meest cruciale van dat filmpje? want de poorten heb ik uiteraard wel geforward!
 
jimi
pfffff ik heb echt exact hetzelfde verhaal.
Ik vroeg nog duidelijk van tevoren of het gamen probleemloos gaat met kpn glasvezel en toen zeiden ze ja.
ik heb van alles geprobeerd, alles wat jij ook opnoemt maar niets werkt.
Echt waardeloos de experia V08, en wat een onbeschoft gedrag van KPN!!
iets beloven en gewoon niet nakomen!
 
ZOER
Alles op gebied van FireWall en Enable Intrusion Detection is afgesloten op de V9, vanavond tot 2 keer toe bevestigd gekregen...
Nu te laat, morgen ga ik Microsoft benaderen en Xbox Expirience....
KPN zal het onderspit delven !!!Shock
 
jimi
Nou succes zoer,
Heb na meerdere mensen bij kpn aan de lijn te hebben gehad die allemaal of geen verstand ervan hebben of niets kunnen doen, 1 iemand gevonden die mijn v8 wou omruilen tegen een ouder model, maar het is nog steeds een drama.
Het hielp wel iets als je je primairy dns server op 8.8.8.8 zet en de 2e op 8.8.4.4 op je console.
Maar tis nog steeds niet optimaal.
Nooi kpn nemen als je van gamen houd!! Nooit nooit nooit!!
Beste is op facebook met zoveel mogelijk mensen kpn boycotten! Pokke bedrijf is het!!!!!!
 
eogcnlGhost
Even een opheldering qua ondersteuning van KPN op externe apperatuur.

KPN levert GEEN ondersteuning op externe apperatuur, zoals printers, externe schijven en andere voorwerpen die zijn aangesloten op bijv. de USB poorten van de modem.
KPN levert GEEN ondersteuning op alle apperaten die via de WiFi of bekabeling zijn verbonden met de modem, PC, mobiel, tablet, enz (dus ook niet de XBOX).
Dit wil dus NIET zeggen dat het dan ook niet werkt.

In dit hele verhaal met het aansluiten van de XBOX naar internet, is in 95% van de gevallen KPN niet de schuldige maar de persoon die het probeert aan te sluiten.

Heb je de XBOX al geupdate? of wilt hij niet connecten met de update server.
De XBOX werkt met updaten precies op de zelfde manier als KPN iTV, die kan je niet installeren als er een DHCP aanwezig is in het netwerk (router waar DHCP aan staat).
Als je de iTV wilt installeren moet de router niet verbonden zijn met de modem.

Wat moet je doen om de XBOX aan te sluiten op de modem en een verbinding te krijgen naar internet:
- Haal de router uit je newerk.
- Sluit je XBOX rechtstreek aan met een kabel naar de modem.
- Stel alle instellingen in om toegang te krijgen tot het internet. (KLIK MY VOOR DE INSTELLINGEN)
- Update je XBOX.
- Als alles goed gegaan is kan je op XBOX Live en kan je een game starten.
- Als dat alles werkt, haal je de rechtstreekse kabel weer tussen de modem en de XBOX weg en sluit je je router weer aan zoals het was, nu kan je je XBOX weer op de router aansluiten.

Alles zouw nu naar behoren moeten werken.
Werkt het niet, laat het even weten, dan zien we verder.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jimi
Even een opheldering:
Kpn heeft mij duidelijk gemeld.dat online gamen geen problemen geeft, terwijl dit probleem al een aantal jaren bekend is.(tik maar online gamen met xperiabox in op google en je vind die problemen al van jaren terug)
Het is wel heel makkelijk om te zeggrn dat het in 95% vd gevallen de schuld van de gebruiker is omdat als je lid word en een installateur langskomt om alles te installeren je er toch van uit mag gaan dat alles naar behoren werkt?!
Verder heb ik de stappen die je zegt geprobeerd maar het werkt niet, ik had al.de laaste update van xbox en kon gister helemaal niet online komen.
Nog meer ideeen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Kwaliteit Live Sport on Demand KPN Glasvezel diensten : 1 23 apr 2017
KPN ITV werkt niet meer met Firefox rel. 52 (Silverlight not supported) KPN Televisie Storing : 2 21 mrt 2017
Advertentie