obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Help - ISDN wordt afgesloten
erikphilippus
Een maand geleden ben ik verhuisd. In mijn vorige woning had ik ISDN en internet via de kabel. In mijn nieuwe huis heb ik geen kabel, dus heb ik Surfen & Bellen van KPN genomen. Ik kan me niet meer herinneren of me dat gevraagd is, maar ik blijk nu mijn ISDN nummers meegenomen te hebben naar Surfen en Bellen. Ik heb bellen niet geactiveerd, en gebruik nog steeds m'n ISDN telefoon. Ik heb de KPN-helpdesk gevraagd of ik ISDN kan behouden, maar dit blijkt onmogelijk te zijn. Ondertussen heb ik wel een dure alarminstallatie op ISDN lopen, en ik heb ook m'n dure B&O ISDN telefoon-installatie uit m'n vorige huis in gebruik. De Experia box gebruik ik dus alleen voor internet.
Uit een rapport van KPN blijkt het wel degelijk mogelijk om ISDN plus Surfen & Bellen te hebben, maar dat moet je bij het bestellen aangeven. Na vandaag weer 3 uur aan de telefoon, en 15 x het verhaal verteld, heb ik het maar opgegeven.
Dus in arren moede maar een extra analoge lijn besteld voor de alarm-installatie, de ISDN apparatuur kan bij het afval, en morgen naar de winkel voor nieuwe telefoons. Zucht.... Of weet iemand hoe ik het afsluiten van de ISDN weer ongedaan kan maken?
Groet,
Erik
 
SirPeter
Surfen en bellen is een totaal ander pakket dan ISDN. Het enige wat eventueel gebruikt kan worden in het surfen en bellen pakket zijn 2 van de ISDN nummers.

ISDN apparatuur kan niet gebruikt worden.

Alarmlijn kan theoretisch via surfen en bellen maar verzekering zal niet uitkeren als de alarmcentrale niet gebeld is tijdens de inbraak. Tevens elke keer dat de modem van het stroom gezet wordt of uitvalt dan krijgt de alarmcentrale zo'n irritant signaalje en moeten die dus bellen. Vinden ze niet leuk. Tevens is er geen ondersteuning van KPN bij problemen met alarm aansluiting etc.

Mogelijke oplossing is inderdaad een analoge lijn voor de alarm. Eventueel is het mogelijk om Surfen en bellen om te zetten naar een Adsl en ISDN verbinding. Dus internet en telefonie te scheiden. Probleem kan zijn dat u nu weer een jaarabonement heeft ivm de verhuizing. Daarnaast zijn de kosten ISDN en Adsl gescheiden ook 2 a 3x zo hoog dan surfen en bellen.
Gewijzigd door SirPeter op 15 december 2009, 14:11
 
erikphilippus
In overleg met de installateur van de alarm-installatie toch besloten om de verbinding met de alarm-centrale via de Surfen & Bellen modem te laten lopen. Het is in mijn geval niet zo dat de centrale altijd een bericht krijgt op het moment dat de modem off-line gaat. Dat zou alleen gebeuren als precies op zo'n moment de alarm-installatie een handshake met de centrale zou hebben, dus dat zou wel erg toevallig zijn. De aanleg van de analoge lijn (ten behoeve van de alarm installatie) vereist volgens KPN weer graafwerk, dus dat heb ik even op hold gezet - eerst maar eens kijken of dit goed gaat werken.
Overigens heb ik voor mijn Bang & Olufsen ISDN telefoonset een PSTN basisstation gevonden op Marktplaats, dus die telefoons kan ik weer gebruiken in combinatie met de Experia box.
Groet,
Erik
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help - ISDN wordt afgesloten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluitpunt ISDN? Hardware instellingen : 4 13 okt 2022
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
De lijn wordt vrij gemaakt en weg is internet! Helpdesk : 2 13 jan 2016
NAS wordt niet meer gevonden Routers : 1 09 dec 2013
ISDN problemen Algemeen : 8 25 mrt 2013
Advertentie