obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Digitenne niet scherp
guus
Heb sinds kort digitenne. We hebben een Sony full hd tv en nu blijkt als ik digitenne aansluit dat het helemaal geen mooier beeld is dan de upc anoloog signaal. Ik heb er een dvb-t tuner in zitten waarop je je tv op digitaal kan zetten en je digitenne kan inbouwen. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar ik vernoem het maar wel. (Dit heb ik niet gedaan heb er gewoon een single tuner naast staan en aangesloten op de scart)

Wij denken zelf dat het miss kan dat de tv de digitale signalen niet herkent of iets kan dit waar zijn?

Weet iemand hoe dit komt dat het beeld helemaal niet zo scherp is?
Gewijzigd door guus op 01 januari 2008, 14:14
 
vdrijver
hoi guus,

de fout die je maakt is vanaf de digitenne ontvanger met een scart naar je hd tv te gaan.scart is een analoog signaal en bevat ruis en andere storingsinvloeden.als je een andere digitale aansluiting op je ontvanger en tv hebt zal ik dat maar eens proberen,want met een scart kabel word het nooit beter dan analoge tv
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
guus
Ja daar dachten wij ook aan. Maar kijk als ik mijn dvd speler aansluit op de scart dan krijg ik wel gewoon mooi beeld maar goed inderdaad krijg ik via de scart geen digitale signalen binnen. Echter is er dan geen andere mogelijkheid (als je de tuner er naast hebt staan) omdat het alleen maar met scart kan.

Voor ons is die er echter wel want dan kunnen we het in de tv laten inbouwen en is het rechtstreeks met de tv verbonden. Ook hebben we dan wat extra opties zoals het mooi afstellen van de kanalen. Dit lijkt me wat beter, en dit waren we ook al van plan aangezien je nu 2 afstandbedieningen nodig hebt en dat heel erg irritant en lastig is. Ook hebben we nu digitenne voor niks want het anologe signaal is gewoon even mooi. (onscherp)
Gewijzigd door guus op 01 januari 2008, 22:44
 
guus
Niet zo veel mensen die actief zijn hier of wel?
 
Wout
Eh nee, kennelijk weinig problemen. Of dit forum is nog niet bekend genoeg.Angry
 
guus
Ja klopt, jammer want ik wil graag een antwoord maar heb in ieder geval al wel een gratis buitenontvanger Pfft
 
guus
Haha ja klopt achja, t klopt ook wel want ik heb 2 tuners en de ene is op een gewone tv en daar is ie gewoon mooi scherp en dat is gewoon met het standaardpakket. De andere is op een lcd en daar ziet het er niet uit en is het vergelijkbaar met het anologe signaal. Die buitenantenne hangen we gewoon ff op en dan zien we verder. Maar t is nog steeds draadloos hoor want die buitenantenne kan je op elke gewenste plek ophangen want ik neem aan dat iedereen zijn televisie bijna naast een muur heeft staan waar aan de andere kant gewoon open lucht is.
 
guus
Ja wij gaan nu ook over op UPC Grin

We hebben gelijk maar het royaal pakket genomen. HDTV was nog iets te duur anders hadden we dat aangeschaft Pfft

In ieder geval is digitenne niet mooi genoeg voor een grote lcd tv die full hd ondersteunt...
 
guus
Buitenantenne heeft trouwens geen nut, word er niks scherper mee...
 
guus
Ja gaan wij ook, ik ga het hier ook vertellen zodra ik upc binnen heb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitenne niet scherp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie