obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Expirabox 787 Thomson
Joop
Ik heb het probleem dat de Voice elke keer wegvalt. Je hebt dan wel kiestoon maar zodra je een nummer indrukt krijg je een ingesprektoon. Door het modem uit te zetten en 10 tellen te wachten en dan weer aan te zetten kan je weer gewoon bellen.

Het volgende is er gebeurt een aantal maanden geleden is er een blikseminslag geweest en dat heeft ook mijn oude expirabox(Siemens) om zeep geholpen. Deze is vervangen door de 787 en alles leek gewoon te werken. Achter de telefoonaansluiting zat een Siemens analoge 1/4 centrale. Toen het wegvallen van de Voice ging opspelen heb ik deze verwijderd en nu een Siemens Gigaset met 4 hansets rechtstreeks op het modem gezet, maar jammer genoeg heeft dit niet geholpen.

Wie kan me vertellen wat de oorzaak is van het wegvallen van het VOIP stuk. Het is wel lastig want je bent niet bereikbaar en je kan niet bellen.
 
gebruiker
Zelfde probleem is bij ons ook aanwezig. Ter vervanging van een kapotte Siemens box hebben we een 787 gekregen. Echter valt af en toe voip weg. Modem uitschakelen en na een tijdje weer inschakelen verhelpt dit probleem tijdelijk. Bij ons zit er echter maar 1 toestel verbonden met de box, en dat is altijd zo geweest.

Joop, zou jij het volgende willen proberen: Ik heb bij ons gemerkt dat de router crashed nadat ik een groot bestand (+/- 50MB ) naar het internet probeer te uploaden. Gebeurd dit ook bij jou?
Gewijzigd door gebruiker op 01 december 2009, 14:53
 
Joop
Ik heb gisteren inderdaad grotere bestanden gedownload. Het viel me pas vanmorgen vroeg op dat de VOIP eruit lag. Gisteravond nog gebelt.
 
Joop
Ik zie nog wat andere info over het niet detecteren van aangesloten hardware en dat probleem is er ook. Mijn HP printer is aangesloten op het netwerk maar de laptops die via WIFI werken zien de printer niet. Lees ook dat het modem is omgewisseld met een 780.
 
gebruiker
Excuus, nu thuis aangekomen zie ik dat we een 780 hebben. Maar de problemen zijn hetzelfde.

Ik heb er in het verleden geen aandacht aan geschonken omdat even de router resetten mij vele malen makkelijk was dan dit te melden bij KPN. Echter nu ik het bericht van Joop heb gelezen vraag ik me af of meer mensen hier last van hebben?
 
spaceone
" Ik zie nog wat andere info over het niet detecteren van aangesloten hardware en dat probleem is er ook. Mijn HP printer is aangesloten op het netwerk maar de laptops die via WIFI werken zien de printer niet. Lees ook dat het modem is omgewisseld met een 780. "

Het probleem van het niet herkennen van pc enz is een probleem met de firmware na een update 8.2.T.4 zijn bij mij deze probleemen opgelost Maar heb er andere voor terug gekregen.
Ik heb deze update als glasvezel gebruiker gekregen eind september doorvoor heb ik ook een 30 -45 minuten met de helpdesk gebeld zonder dat er aktie werd ondernomen.
Gewijzigd door spaceone op 02 december 2009, 11:36
 
hhogendoorn
Bij ons precies hetzelfde, zeer regelmatig kunnen we niet bellen/gebeld worden.
Na reset/ of voeding uit aan werkt het weer.
Bij de Siemens ( ook defect na bliksem) nooit dit probleem gehad.
Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Expirabox 787 Thomson', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
thomson tg712 Hardware instellingen : 1 02 sep 2013
Experia box V8 en Thomson TG789vn Frequently Asked Questions : 2 16 jun 2013
Advertentie