obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
modem probleem
Elizabeth
Ik krijg sinds kort de melding "modem is niet gesynchroniseerd". Ik kan geen verbinding met internet maken. Het zou aan de kabels of splitter liggen volgens de melding. Ik heb dat allemaal nagekeken en ook de modem en kan niets vinden. Mijn computer maakt wel verbinding bij de buren. Snap er niets van en kom er dus zelf niet uit. Misschien is het simpel op te lossen en weet iemand hoe het zit? Heb niet veel verstand van computer en dus zeker geen zin om via helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd te worden voor veel geld. Kan iemand mij helpen?
 
KPNwebcare2
Kunt u ons meer informatie geven?

-Modem Type?
-Adapter?
-Windows Versie of andere OS.
etc...
www.kpn.com/webcare
 
Elizabeth
Hier nog wat aanvullende informatie. Modem is een Speedtouch 546 v6. De modem van de buren die ik ook heb geprobeerd is een 546 i. Ik heb Windows XP.
Mijn abonnement is van Het Net, Actie Instap Surfen (van 19,95 voor 9,95). Adapter weet ik niks van. Misschien nog belangrijk te melden dat mijn computer het wel bij de buren doet maar hun computer maakt geen verbinding bij mij. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je meer nodig hebt, zul je zo gericht mogelijke vragen moeten stellen. Ik weet er nl weinig van en kan dan misschien samen met de buurman nog dingen opzoeken.
BVD
 
SirPeter
De St546i van de buren is alleen van nut om te testen als u ook ISDN telefonie heeft.

Op uw St546 branden alle 4 de lampjes? power/ethernet/DSL/Internet.
Is dit niet het geval:
- DSL en internet=uit dan maakt de modem geen verbinding met internetsignaal of defect modem. Mogelijke oplossing st546 direct aansluiten op hoofdaansluiting om diverse kabels en telefoon splitter uit te sluiten op storing. Werkt de modem dan wel dan is er mogelijk een defect kabeltje of telefoon splitter is defect.

- DSL=aan Internet=uit dan heeft de modem wel verbinding met KPN/HetNet maar logt niet in het netwerk. Mogelijke oplossing is om een zogenaamde "easy setup/eenvoudige configuratie" uit te voeren. Om dit te doen opent u een Internetpagina met als adres 192.168.1.254 Daarna klik op "speedtouch" -> "instelling" -> "volgende" -> Gebruikersnaam is kpn@direct-adsl wachtwoord is kpn -> volgende en start.

Power rood of knipperend = modem defect. Mogelijke oplossing: stroom een aantal minuten ervan afhalen via stroom addapter. Bellen met helpdesk voor nieuwe modem of zelf 1 aanschaffen in winkel. Via Kpn is goedkoper want alleen verzendkosten.

Branden alle lampjes zoals het hoort dan kunnen er diverse mogelijke oorzaken zijn. Meestal ligt dan het probleem op de pc.
 
Elizabeth
Heb naar de lampjes gekeken. ethernet=aan, dsl knippert en internet=uit. Heb die "easy setup" geprobeerd maar dat heeft niets uitgehaald. Ik weet niet wat ik anders nog kan doen, heeft iemand nog tips? Bvd
 
SirPeter
Dsl knippert? Is die niet stabiel aan?
Knipperen betekent meestal dat een modem verbinding probeert te zoeken.

Sluit de modem eens voor de splitter aan, dus direct aan de binnenkomende lijn zonder iets ertussen.

Ben bang dat u toch naar de helpdesk moet bellen mocht dit niet werken. Het belletje hoeft niet lang te duren als u via mobiel belt en 1 test kabeltje bij de hand hebt. Liefst zelfs als de modem al op de hoofdaansluiting geplaatst is.

Binnen 10 minuten zou de mogelijke oorzaak gelokaliseerd moeten zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Advertentie