obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Afstandbediening Vs. LED-Lamp
KPNwebcare2
Hallo,

Wij krijgen meldingen binnen van iTV gebruikers dat er een mogelijke verstoring kan ontstaan tussen de LED-Lamp en de Afstandsbediening.

Als u deze ervaring deelt meld dit dan hier in deze post.

Bij voorbaat dank!
www.kpn.com/webcare
 
kpnuser
Probleem al 2 jaar. Ik ben er per toeval onlangs achter gekomen dat mijn Philips LCD TV invloed heeft op de afstandsbediening van de i-tv tuner. Wanneer de TV op standby staat, reageert de tuner gelijk op alle toetsen die ik ook maar intoets, ongeacht in welke richting ik de afstandsbediening houdt. Wanneer de TV weer aangezet wordt (ledje op tv groen ipv rood), beginnen de problemen weer. Soms reageert hij pas na 5 keer drukken en alles reageert dus trager. Ik heb KPN hierover gebeld en er werd mij een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Probleem is gebleven. Het probleem is wel bij KPN bekend, maar na enkele telefoontjes is er nog geen oplossing voor. KPN wil en kan er niets mee doen. De service is dus slecht. Ter informatie: ik heb geen LED tv maar een LCD. Nu is het standby lampje op de tv wel een ledje op zich en misschien het probleem veroorzaken. Ik ben van mening dat KPN een ondeugdelijke afstandsbediening levert, welke niet goed functioneert op toestellen in de buurt.

Wat kan ik er aan doen?

graag een reactie!

groet
Maarten
 
Codemeister
Topic sticky gemaakt.
 
Maikelllll
Nou wat een toeval dat ik dit bericht lees!
Sinds vandaag heb ik exact hetzelfde probleem!!

Ik ben sinds vandaag over van kpn adsl naar kpn glasvezel.
Dus ik kreeg ook een nieuw pakket binnen met arcadyan decoders.
Nou mooi.. mijn oude Motorola decoders afgekoppelt en de nieuwe aangesloten.. Alleen maar ellende, kreeg het niet voor elkaar!

Vandaag al 2x met klantenservice aan de lijn gezeten, reset dit, dat, zus, zo.. werkt niet. Nu lees ik jou topic ( al is die van 2010..) en wat denkje.. Ik zet mijn tv uit.. Vlieg van zender naar zender!

Dus... En nu????
 
eogcnlGhost
Hoi Maikelllll, wat is precies je probleem.
Want je hebt een nieuw pakket gekregen en je krijgt wat niet voor elkaar?
Ik neem aan sinds je hebt over resetten, dat je bedoeld dat je je iTV niet aan de gang krijgt, maar omdat deze topic over LED gaat dat je LED verlichting reageert op de afstandsbediening van de KPN.
En wat vliegt er van zender naar zender, je TV of je decoder? of het signaal van je KPN afstandsbediening naar je LED verlichting?
Specificeer je verhaal wat duidelijker wat en waar je probleem zit
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Maikelllll
Oke zal het duidelijk omschrijven,

Mijn LG plasma tv en mijn kpn arcadyan decoder storen elkaar.
Als mijn tv aan staat, reageert de decoder niet tot zeer slecht op de toetsen die ik indruk op de afstandsbediening.

Zet ik mijn tv uit, reageert de decoder op alle toetsen die ik indruk. Dan kan ik vlot tussen zenders zappen of een zender intoetsen en gaat hij daar meteen naar toe. ( dat zie ik aan het rood lampje op de decoder die even op licht als je een toets in drukt en de cijfers op de decoder).

Zet ik mijn tv weer aan beginnen de problemen van voor af aan. Ik heb mijn 2e decoder geprobeerd, afstandsbediening verwisseld, dit heeft geen enkel effect.

Gisteren had ik nog een kpn pakket via de telefoonlijn met motorola decoders, nergens last van gehad. Met deze arcadyans die ik heb gekregen bij mij glasvezel pakket kan ik niet normaal de decoder bedienen zoals het hoort.
 
Maikelllll
Hopelijk begrijp je mijn verhaal nu een stuk beter :-)
 
eogcnlGhost
Ok, ik begrijp je.
Maar wat jij verteld zou niet moeten kunnen, de tv zend geen infrarood signaal uit die de afstandsbediening zou kunnen storen.

Theoretische ideeën:
Meest voorkomend probleem met signaal wat verkeerd verstuurt wordt, zijn van die leuke infrarood doorzend apparaatjes zodat je je afstandsbediening achter gesloten deurtjes kan gebruiken.
Dan lijkt het of het signaal wordt verstoort, maar het signaal wordt dan verkeert door gezonden.

Je zei dat je bij je vorige setje er geen last van had, aan de decoder zal het niet liggen en ook niet aan je tv, die zenden beide namelijk geen signaal uit.
Als het goed is hebben de Motorola decoders de zelfde afstandsbediening, als je daar nooit problemen mee had kan je die weer gebruiken.

Even wat anders, heb je een link kabel op je LG zitten naar een ander apparaat, media center of iets dergelijks?

Gebruik je de originele KPN afstandsbediening of zo'n alles in 1 kreng.

Opties:
Dan heb ik nog een optie voor je, bel de KPN en zeg dat je de nieuwe decoders wilt hebben, dat zijn de: HMB2260 (duidelijk zeggen dat je die wilt).
Dan komt er een koerier bij aan de deur, je geeft de oude decoders mee met voeding en je krijgt nieuwe voor er in de plaats.
Afstandsbediening moet je houden, die worden niet bijgelevert bij een omruil.

Vraag:
Als het 1 van bovenstaande niet is, welk type decoder is het (je hebt er namelijk een paar verschillende van) en welk type nummer TV heb je.
Hoe is hij aangesloten, ik neem aan met HDMI.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Maikelllll
Ja ik vind het ook zeer vreemd, heb vanalles geprobeerd maar als mijn LG plasma tv aanstaat reageert de decoder gewoon heel slecht.
Als de tv uitstaat kan reageert de decoder op elke toets die ik indruk ( dat zie ik aan het rode lampje dat knippert als ik op een toets druk ).

Een infrarood doorzend apparaatje gebruik ik niet en ik heb de afstandsbediening van mijn oude Motorola decoder geprobeerd, haalt niets uit.
Ook heb ik even gekeken welk model decoder ik nu heb en dat is de arcadyan HMB2260.
Dat is dus al de nieuwste als ik het goed heb.

Verder is mijn TV een LG 50PV350.
Wat bedoel je met een link kabel? Ik heb er een PS3 en een home cinema set op aangesloten.

Ik snap er echt helemaal niets van.
Het enige wat ik zeker weet is dat het niet een defecte decoder of afstandbediening is want beide decoders (HMB2260) werken niet zoals het hoort.
 
eogcnlGhost
Ik heb even jouw tv en mijn tv opgezocht (LG Plasma 42pc51-zb), ze hebben beide de zelfde infrarood module, ik heb zelf ook de HMB2260.
Misschien is er bij mij dan 1 verschil, mijn tv afstandsbedieing ligt in de kast zonder batterijen, omdat ik een Logitech Harmony gebruik voor alles.
Maar ik heb toch even een test gedaan met de LG afstandsbediening.
Ik heb er batterijen in gedaan en hem naar de tv gericht, bij mij kwam er geen storing.
Maar misschien een paar ideeën om te testen.
- haal de batterijen uit de LG afstandsbediening om zeker te zijn dat die niet stiekem iets aan het verzenden is.
ook al verstop je hem, kan het nog steeds zijn dat hij een signaal verstort.
- zet een groot dik boek voor de infrarood van de tv, je weet maar nooit.
- ik had gekeken of jouw tv die (SIM)link heeft dat heeft hij niet.
SimLink is een mono audio kabel die je tussen apparaten kan zetten om ze synchroon dingen te kunnen laten doen.
Voorbeeld: oude cassette deck en cd speler, je zet je cassete in record stand en zodra hij de muziek hoort spelen gaat hij automatische van pauze af om op te nemen.
Maar je kan hem ook gebruiken als een soort alles in 1 afstandsbediening via de tv naar bijv. je dvd speler.

- heb je nog een andere tv om het op te proberen of je daar ook problemen krijgt, ver weg van de LG.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afstandbediening Vs. LED-Lamp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Code afstandbediening Akai AL2425CI Algemeen : 6 21 jan 2013
Samsung code voor afstandbediening Hardware instellingen : 1 04 mrt 2012
afstandbediening Helpdesk : 3 05 nov 2011
afstandbediening compatibel Algemeen : 1 05 sep 2011
afstandbediening..... Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 12 07 aug 2011
Advertentie