obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP
JamieVerbeek
Sinds een maandje ben ik klant van KPN met de Experiabox TG787v SIP.
Ik heb echter ook al 7/8 x aan de lijn gehangen met 0900-0244 (beeld u het kostenplaatje al in met een mobiele telefoon) met de volgende problemen:

- de modem herkent geen enkele pc/laptop/spelcomputer die is aangesloten op het (draadloze)netwerk.
- hierdoor kan ik geen enkele poort openzetten voor welk van deze systemen dan ook
- als ik uPnP inschakel dan slaat de modem vast en moet deze teruggezet worden naar fabrieksinstellingen.

Ik heb de helpdesk al 7/8x gebeld met dit probleem en ik heb me ingelezen op diverse fora waaronder deze. Hier staat het advies om te vragen om firmware 8.2.T.4, hier heb ik 4x om gevraagd met elke keer 0 op het request. Sommige medewerkers zeggen hier ook niets over te weten.

Ik heb als backup optie genoemd bij het telefoneren om mij de Speedtouch 780 toe te sturen die KPN voor de TG787v hanteerde. Hier is ook nog geen antwoord op gegeven.

Ik heb het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden, ik word niet teruggebeld door de technische dienst en ik word niet serieus genomen als klant. Helemaal als ik lees dat andere KPN klanten wel geholpen met software versie 8.2.T.4 of een vervangende modem (Speedtouch 780).

Hoe nu verder als ik al alles geprobeerd heb? (software versie is op het moment 8.2.2.1)
Gewijzigd door JamieVerbeek op 24 oktober 2009, 14:20
 
spaceone
8.2.T.4 is de oplossing voor het probleem. Gelukkig heb ik deze firmware nu in mijn modem meerdere glasvezel klanten hebben deze enkele weken geleden gekregen.

Je kunt wel poorten openzetten bij de 8.2.2.1 firmware.

Je neemt ip adressen 192.168.2.250 tm 192.168.2.253 als vaste ip adressen. Deze adressen liggen eigelijk in het bereik van de DHCP server maar worden in de praktijk niet zo snel gebruikt door het modem om conflicten te voorkomen met de DHCP server.

Bij het open van de poorten gebruik je het vaste ip adres bijvoorbeeld 192.168.2.250.

Belangrijk: het kan zijn dat je bij de eerste keer het niet werkend krijgt. Verwijderd dan weer de poort en maak een nieuwe aan. Bij mijn werkte het pas de 3 keer. Dit probleem heb ik op een ander forum 2 weken geleden ook al gelezen.

Op deze manier kun je het modem nog wel gebruiken maar het is een oplossing welke niet de schoonheids prijs verdient.
Gewijzigd door spaceone op 25 oktober 2009, 13:33
 
JamieVerbeek
Ok top, mooi antwoord voor het openen van poorten.

Dit is wel te gek voor woorden dat we de ip adressen 192.168.2.250 moeten gebruiken. Ik gebruikte vooralsnog 192.168.2.1 etc etc. Ik heb inmiddels mijn systemen vanaf ip 192.168.2.250 ingesteld als vast ip maar nog is deze niet te zien op de modem dus kan ik ook de poorten hiervoor niet openzetten!? bij het checken of de poorten openstaan krijg ik de melding dat de poorten die ik heb opengezet, nog steeds niet open staan voor bijv. 192.168.2.250 Sad

Toch dank voor het meedenken.

Dit is @ een kpn medewerker:

ook deze KPN user reageert op mijn bericht met het feit dat hij wel firmware 8.2.T.4 heeft gekregen. Waarom in hemelsnaam kan ik deze niet krijgen en is het mogelijk dat een KPN medewerker hier mij deze firmware toestuurt?
Gewijzigd door JamieVerbeek op 25 oktober 2009, 14:24
 
spaceone
om een poort te openen:

log in op het modem:
toolbox
Delen van spelen & toepassingen
Kies een taak ...
Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen

Kies: Spel of toepassing
Kies bij Apparaat als het goed is krijg je een leeg veld hier kun je ip adres 192.168.2.250 invullen.
en daarna toevoegen.

In mijn modem heb ik de keuze tussen de mac adressen of een leeg veld voor een ip adres.
Dit geldt alleen voor een 8.2.T.4 versie waarin de mac adressen van je netwerkkaarten zichtbaar zijn in het modem anders kun je alleen het lege veld voor een ip adres gebruiken.

heb je glasvezel of adsl??

je kunt 192.168.2.1 gebruiken alleen dit geldt bij een 100% goed werkend modem en aangezien je dat niet hebt kun je het beste een hoog ip nummer gebruiken om conflicten te voorkomen als de DHCP server wel opeens ip adressen uit gaat geven.
Gewijzigd door spaceone op 25 oktober 2009, 14:44
 
JamieVerbeek
Hoi

ja ik weet exact hoe je vaste ip adressen moet instellen en hoe je aan deze adressen poorten moet toewijzen in de router.
Echter dit werkt niet, want ik heb een x-aantal poorten opengezet voor het vaste ipadres wat ik gebruik voor mijn pc. Bij het testen van de poorten blijken ze nog steeds gesloten.

Ik zou gewoon graag willen dat een KPN medewerker zich ook met deze discussie bemoeit, ik stel jouw antwoorden echter zeer op prijs, maar misschien dat ik op de een of andere manier toch firmware 8.2.T.4 kan krijgen?
 
spaceone
Het kan zijn dat ik net een modem heb gehad waarbij ook met de oude firmware de poorten gewoon open gezet konden worden. Maar waarom dat pas bij derde keer gelukt is met dezelfde poort gegevens kan ik ook geen antwoord opgeven.

Maar ik zal iedereen bij problemen aanraden om de poort eerst te openen, te testen en als het niet werkt de poort te verwijderen en een aantal maal te herhalen. Niet geschoten is altijd mis. ( wel het programma op starten bij het testen)
Gewijzigd door spaceone op 25 oktober 2009, 16:39
 
JamieVerbeek
Alles geprobeerd, ten spijt.

het probleem beschreven in mijn originele post bestaat nog steeds en vooralsnog geen oplossing.
Komt ook bij dat ik geen VPN verbinding met mijn werk kan maken.

Deze modem is echt dramatisch en heb nog geen idee wat ik kan doen Sad
 
JamieVerbeek
Ok kleine update:

inmiddels software versie 8.2.T.4 ontvangen en is ingesteld in mijn TG787v.
Alle systemen die aangesloten zijn op mijn netwerk zijn te zien.
Ik open specifieke poorten voor bijv. mijnPC en de Experiabox zegt dat die poorten succesvol toegewezen zijn. (via Toolbox > Delen van Spelen & Toepassingen > Nieuw spel/toepassing maken en deze toewijzen ).

Echter als ik bijv. een spel opstart en online wil (die heeft port range 5730-5739 nodig) dan krijg ik de melding dat de poorten nog steeds dicht zijn. Als ik dan die poorten check met een portchecker dan zegt ook die dat de poorten nog dicht zijn. Ik heb het geprobeerd met diverse random gekozen poorten die ik heb opengezet via de Experiabox. Bij allen is het antwoord dat ze nog steeds dicht zijn.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een volledig werkende oplossing?
bij voorbaat dank voor het meelezen / denken.
 
ralphgrunt
Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb wel een soort van halve oplossing ervoor.

Log in op je thomson TG787 via http://192.168.2.254 of Zet UpNp aan, trek voor een paar seconden (10 of 20) je kabel achteruit je computer of console of welk apparaat de poort nodig heeft.

Als het goed is zou het probleem opgelost moetten zijn.
Gewijzigd door ralphgrunt op 31 oktober 2009, 20:06
 
ralphgrunt
Ik heb een oplossing voor dat eindeloze gezeur met de UpNp
Wat je moet doen is wat ik al beschreef zet UpNp aan.
Hierdoor komt er op de PC een gateway te staan bij netwerkverbindingen (is bij xp weet niet hoe dat bij vista en 7 zit)

Klik hierop met je rechtermuisknop en druk op eigenschappen.
Druk daarna op instellingen en je krijgt dit scherm te zien
geva

Druk op toevoegen en je ziet dit
eun
voer bij 1 een naam in (maakt niet uit wat je invult als je voor ejzelf maar weet wat die instelling inhoud)

voer bij 2 het ipadres of de naam hiervan in, ik zeg voer je ip in, weet je zeker dat het goed werkt.

voer bij 3 en 4 het poortnummer in ( als het een range moet zij zoals 23 to 25 zou ik adviseren om ze los aan te maken)

vink TCP of UDP aan

Dit doe je todat je alle poorten die je nodig hebt hebt ingevoerd

druk op OK als je klaar bent.

!! zodra je ok OK drukt zal het lijken alsof hij blijft hangen, maar dat is niet zo
De zojuist ingegeven poorten worden namelijk naar de Router verzonden en in de firewall geopend!!

zodra je klaar bent kun je even kijken of alles correct is verlopen.
dat doe je door simpelweg even de gebeurtenislogboeken te openen

Als er dit staat 'UPnP action 'AddPortMapping' from ip= (ip van jou pc) (Success)'
zijn de gegevens succesvol geschreven.

LET OOK EVEN OP DE TIJD VAN HET EVENT, WANT HET KAN OOK VAN IETS ANDERS ZIJN NADAT JE DE UPNP HEBT INGESCHAKELD.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

BDW die xbox'en die in het plaatje staan heb ik zelf ingesteld m.u.v. 3074 UDP die stond er al in
Gewijzigd door ralphgrunt op 31 oktober 2009, 20:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
Advertentie