obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
BUG door KPN in mijn Thomson TG787v SIP
tvl2386
Er zit een dikke bug in mijn modem/router die door KPN is geintroduceerd.
Het apparaat is namelijk zo dichtgespijkerd dat ik de dhcp pool niet kan aanpassen.
Nou is het zo dat ik een segment in mijn netwerk heb waar ik zelf geen beheer rechten op heb en die zit in 192.168.2.0/24, net als de DHCP POOL van de Thomson. Dit segment heb ik nu maar afgesloten omdat ik graag wil internetten. In de tussentijd kan ik niet bij de NAS komen die in dat segment staat.

Daarnaast heb ik een hele mooie router staan op dit moment die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Wat ik wil is dat de Thomson het externe adres doorgeeft aan mijn router of gewoon static alle poorten 1 op 1 NAT (ik snap dat hij VOIP en IPTV(heet het zo?) eruit moet filteren).
Als dat laatste echt niet kan, dan wil ik graag routes aanbrengen op de Thomson, want om alles 2x te NATTEN vind ik een beetje overkill en introduceert vast weer eigenaardigheden.

Op de site van Thomson heb ik gelezen dat het apparaat echt hele coole features ondersteund op het gebied van VLANS en QOS, maar zonder root wachtwoord kan je je alleen maar verlekkeren...

Weet iemand hoe je een root wachtwoord kan instellen op deze box en zo de DHCP bug kan fixen?
 
kpntester

Quote

tvl2386 schreef:
Er zit een dikke bug in mijn modem/router die door KPN is geintroduceerd.
Het apparaat is namelijk zo dichtgespijkerd dat ik de dhcp pool niet kan aanpassen.
Nou is het zo dat ik een segment in mijn netwerk heb waar ik zelf geen beheer rechten op heb en die zit in 192.168.2.0/24, net als de DHCP POOL van de Thomson. Dit segment heb ik nu maar afgesloten omdat ik graag wil internetten. In de tussentijd kan ik niet bij de NAS komen die in dat segment staat.

Daarnaast heb ik een hele mooie router staan op dit moment die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Wat ik wil is dat de Thomson het externe adres doorgeeft aan mijn router of gewoon static alle poorten 1 op 1 NAT (ik snap dat hij VOIP en IPTV(heet het zo?) eruit moet filteren).
Als dat laatste echt niet kan, dan wil ik graag routes aanbrengen op de Thomson, want om alles 2x te NATTEN vind ik een beetje overkill en introduceert vast weer eigenaardigheden.

Op de site van Thomson heb ik gelezen dat het apparaat echt hele coole features ondersteund op het gebied van VLANS en QOS, maar zonder root wachtwoord kan je je alleen maar verlekkeren...

Weet iemand hoe je een root wachtwoord kan instellen op deze box en zo de DHCP bug kan fixen?

Gaat je niet lukken helaas, naar mijn weten is er nog geen exploit in de 787 gevonden..
 
masterdam79
Sja ook last van die bug denk ik, kan geen poorten doorlussen naar virtuele servers die geen mac adres hebben.

Dit modem is zo ontiegelijk slecht uitgerold door KPN, wil er nu echt vanaf heb verschillende aangetekende brieven gestuurd om van dit contract af te komen, niemand die mij kan helpen.. Half jaar nu!!! Nog een half jaar de kiezen op mekaar?? Ook is mijn upload/download half van wat ie moet wezen, maar korting op mijn maandpremie ho-maar...

Ok genoeg gespuwd over KPN.

Als ik gebruik om een ip adres in te voeren dat niet door de DHCP herkend wordt omdat ie niet een valide mac adres heeft door de virtualisatie, dan floept ie gewoon terug naar een ander eerder herkend netwerk apparaat... Ik heb geen zin weer een hard reset te doen en de NATs die mij eerder nog net wel gelukt zijn weer opnieuw te moeten invoeren...
Dit is echt zo'n ontiegelijk slechte service van KPN....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'BUG door KPN in mijn Thomson TG787v SIP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk : 1 30 aug 2016
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk : 2 13 jun 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Buurman ziet mijn printer in het netwerk Hardware instellingen : 2 21 dec 2015
Advertentie