obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
trage decoder glasvezel
marco
hallo, weet iemand en oplossing voor de trage decoder? bij het wisselen van kanalen duurt het een eeuwigheid. Terwijl ik de decoder toch regelmatig uitzet en reset.Angry
 
Bornfree
Het is inderdaad wat trager dan als je met kabel overschakelde, ik heb hier ook last van.
Volgens mij is er geen oplossing, ik weet wel dat je dit ook heb met sataliet.

Maar daar heb je niks aan, ik stoor me er niet zo aan.

Groet,
Bornfree
 
guicher
Hoi marco,

Ik weet niet wat jij traag vindt, maar net wat bornfree zegt; met satelietontvanger heb je ook een trager schakelen tussen de verschillende zenders. Ik zelf heb een hele tijd sateliet televisie gehad. De schakeltijd tussen twee zenders lag tussen de 1 à 2 seconden. Dit was ook zo toen ik destijds digitale televisie had van een van de grotere kabelaanbieders. Dus als bij jou het schakelen tussen twee willekeurige zenders rond deze tijd ligt heb je geen klagen.

René
 
Martie
Traag overschakelen is nog tot daaraantoe, maar de trage feedback. Les 1 bij user interfaces bouwen is een geven van een tijdige response naar de user (<100 msec).
Bij deze Motorola box duurt het soms > 1sec voordat je het eerste cijfer op het scherm ziet, kun je nagaan als je drie cijfers voor een kanaal moet ingeven.
 
draaimolen
Ook ik heb last van een erg trage decoder (2 zelfs). Maar ik zal de zenders een uitschakelen welke ik niet gebruikt (duits, frans, turks) en zal dan mijn bevindingen hier posten.
Ik las ook ergens dat er nog een update komt voor de decoders. Al bekend wanneer deze komen? En wat zijn de verbeteringen?
 
draaimolen
Nou zenders uitgeschakeld (bijna de helft), maar ding blijft traaaaaaag, zowel schakelen als menu en EPG
Het is gewoon te triest voor woorden.....
Ook al de software verwijderd en opnieuw opgestart, maar dat hielp ook al niet.
Pauzeren van uitzending werkt wel wat beter, maar het is het allemaal net niet.
KPN Webcare wanneer komt er een update of betere versie of nieuwe decoders uit?
Als dit zo blijft, zit ik volgend jaar weer bij Ziggo en ik denk wel meer mensen uit Zwolle/Westenholte.....
 
Giant2000
Op dit moment wordt er nieuwe software getest die de tuner sneller moet maken. Origineel bericht van KPN:

Quote

De snelheid van met name het menu maar ook van het zappen is in de release die op dit moment wordt getest sterk verbeterd.

En dit jaar zijn inderdaad ook grote stappen gemaakt qua stabiliteit (ook in deze release worden weer een aantal oorzaken van vastlopers opgelost) waardoor de klanten inderdaad zouden moeten merken dat de stabiliteit verbeterd is.

Ook in de afgelopen release is trouwens het e.e.a. minimaal verbeterd aan de snelheid van bediening.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage decoder glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie