obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
omschakelen Experia V9 naar V10
P de Bruin
Heb een Experiabox V9 in gebruik met drie vaste kabels naar de 3 PC's en op het vierde slot zit een Netgear switch G5606 met 2 interactive ontvangers ieder met zijn eigen kabel aangesloten. Nu heb ik een Experia V10 gekregen / december 2018 Echter deze heeft maar drie UTP aansluitingen. De vierde zit een plug voor WAN / glasvezel aansluiting. Ik begrijp dat het PC data netwerk niet op de Netgear mogen - DATA en TV moeten gescheiden blijven. Hoe krijg ik nu mijn drie PC aansluitingen voor elkaar met maar twee slots. Direct een tweede switch kopen of gewoon maar bij Experia V9 blijven. OF KPN om nog een Netgear vragen?
 
eogcnlGhost
Hoi P.

Ook de v10 heeft 4 UTP aansluitingen net als de V9.
Dat de TV niet bij je data netwerk mag, mocht eigenlijk op de V9 en V8 ook al niet.
Het "KAN" storing geven op je TV signaal.

Op de netgear kan je zowel je DATA als je TV aansluiten, maar het is beter om die wel van elkaar gescheiden te houden.
Dus je mag gerust 2, 3, enz netgears aansluiten op de Experiabox, maar beter niet gecombineerd met DATA en TV.

Voorbeeldje:

Poort 1 > Netgear > PC 1 2 3 4
Poort 2 > Netgear > PC 1 2 3 4
Poort 3 > Netgear > PC 1 2 3 4
Poort 4 > Netgear > TV 1 2 3 4

Het maakt ook niet uit welke poort je gebruikt voor de TV.
Het maakt ook niet uit hoegroot de switch is, al hang je er een 64 poorts switch op.

Je TV netwerk mag alleen over een unmanaged switch.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
P de Bruin
UIt de gebruikers handleiding : De kabel afkomstig van je glasvezelkastje , met een rode stekker sluit je aan op de vierde aansluitpoort ( WAN ) Haal we; de zwarte plug uit de poort. "" Lijkt mij dat poort 4 een ingang is voor de glasvezel -only. Geeft KPN een extra switch nu ik poorten tekort kom?
 
eogcnlGhost
Klik op MIJ en scroll een stukje naar beneden.
Dan kom je het plaatje ACHTERKANT tegen.
Daar zie je 4 gele LAN poorten en 1 RODE WAN poort.
Op de WAN port kom de kabel van je glasvezel kastje, de GELE poorten kan je zelf gebruiken voo rje eigen netwerk.

En ja je kan een gratis switch krijgen via de KPN, maar dan moet je opgeven als rede dat je meerdere TV in gebruik hebt en dat je de kabel moet splitsen.
Als je zegt dat het is om je netwerk te splitsen, dan krijg je hem niet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
P de Bruin
De box die ik op het plaatje zie is NIET die van mij. Ik beb drie gele poorten, een Experia V10 A. Plus dan de rode WAN poort. Had ik wel de 4 poorten dan had ik geen probleem gehad.
 
eogcnlGhost
Tja als je halve informatie geeft kan het zijn dat je verkeerde informatie terug krijgt.

Maar er is een oplossing die staat HIER
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'omschakelen Experia V9 naar V10', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie