obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
slechte wifi verbinding op 1 PC
rvdweele
Ik heb thuis een experiabox 9 waarop o.a 2 laptops middels wifi zijn verbonden. Op het moment dat de HP laptop in de buurt stond van deze box (die in de meterkast hangt) had ik gewoon een goede verbinding. Nu is plek waar de pc staat verplaats naar de andere kant van mijn woning en op dat moment had ik geen goed bereik meer. Ik heb toen de dual band versterker aangeschaft en deze als accesspoint in het netwerk geplaatst ( access point heeft dezelfde netwerknaam behouden ). Het lijkt er echter op dat de HP laptop deze verstrerker echter niet herkend en gewoon via de experiabox verbinding probeert te maken, wat dus van erg slechte kwaliteit is ( download snelheid 1.2 Mbps) Zodra ik de laptop oppak en weer naar richting de meterkast loop wordt het signaal beter en heb ik op een gegeven moment wel een download snelheid van tussen de 30 en 40 Mbps. Een andere PC die ook ook in de ruimte aan de andere kant van de woning staat doet het wel netjes en heeft gewoon een downloadsnelheid van 40 a 50 Mbps. Het access point staat ongeveer 2 meter van de PC af. Weet iemand wat de reden hiervan kan zijn?
 
eogcnlGhost
Zodra je externe wifi acces punten gaat toevoegen aan je net werk is het aan te raden die van de wifi experiabox uit te zetten en je hele netwerk op externe wifi acces punten te gebruiken.

Wifi heeft een bepaalde hoek van signaal verspreiding, zet je wifi acces punt verder van je apparaat af.

Voorbeeld: je staat met je mobieltje onder de zendmast en hebt amper signaal, 2 KM verder op heb je 100%.
Wifi werkt net zo, alleen dan niet in KM.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
rvdweele
Ok, nu ben ik niet heel erg thuis in dit gebeuren, maar is het dan niet zo wanneer ik de wifi van de experia uitzet dat ik dan ook geen verbinding heb met mijn externe versterker? hoe maak ik dan verbinding met deze dula band versterker. KPN zegt tenslotte dat je hem er probleemloos tussen kan hangen met behoud van dezelfde netwerknaam.
 
eogcnlGhost
Je had het over een acces point niet over een extender.
Een extender heeft de wifi van een basis nodig om door te kunnen zenden.
Een acces point wordt 9 van de 10 keer bekabeld aangesloten om als zelfstandig wifi punt te worden ingezet.

De rest van het verhaal over de afstand blijft het zelfde.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte wifi verbinding op 1 PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie