obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Newsserver download via VPN geen verbindingen
RWB_Mans
Beste,
Ik ben nieuw lid, mijn eerste post dus. Mogelijk is hier een duidelijk antwoord te vinden Smile

1st: Ik gebruik sabnzb om e.e.a. te downloaden. Nu gebruik ik daarvoor news.kpn.nl als host en ook mijn usenet.nl account (dus 2 newsservers). In geval dat ik direct communiceer, krijg ik netjes verbindingen via KPN en via Usenet server.
Maar nu start ik eerst een VPN connectie (Private internet access), dan worden alleen Usenet verbindingen gemaakt, KPN lijkt het te blokkeren. Hoe los ik dat op? Komt het omdat de server vanuit een ander ip adres wordt benaderd?

2de: Met mijn €12 per maand aan usenet.nl lijk ik met sabnzb maar 2 verbindingen te mogen maken...totaal 254 KB/s.
Ik lees her en der dat sommige usenet providers tot wel 20 MB/s leveren...ik neem aan voor hetzelfde bedrag. Wat is een goede betrouwbare?

Omdat ik dus maar 254 KB/s heb voor mijn nzb'tjes....zou ik wel iets vlotters willen Smile
Mvg
RWB_Mans
 
KaPteiN
Als het gaat om een snelle, goede en voordelige usenet provider dan kan ik sunnyusenet.com aanbevelen. Ik heb ze beide.

Maar als ik je verhaal zo lees dan zou juist je VPN verbinding wel eens kunnen zorgen voor lage downloadsnelheden.

Hoe is je snelheid zonder VPN?
Een voordelige VPN kun je via deze zuster website vinden, er staan ook wat gebruikers ervaringen bij. VPN Unlimited Lifetime Subscription ~38 Euro
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
RWB_Mans
Bedankt voor je terugkoppeling KaPteiN.
Om op punt 1 verder te gaan...
Het volgende is de melding die ik krijg wanneer de VPN is ingeschakeld:

Aanmelden bij server [502 dreader32.news.xs4all.nl: Access denied to your node - newssystem] mislukt.
Zie ook bijlage (jpeg).
(vreemde activiteit: Soms worden de verbindingen via de VPN ineens wel actief zoals dinsdagnacht rond 00:30. In dat geval is de download snelheid via VPN hetzelfde op sabnzb als zonder VPN ==> circa 5MB dus 40Mb/s).


Punt 2...
Ik denk dat ik sowieso bij usenet.nl weg ga en je advies opvolg.
 
KaPteiN
Ah. reader32.news.xs4all.nl kon ook wel eens alleen toegankelijk zijn via KPN ip adressen. (KPN, XS4ALL, Telfort)

Is dit een abonnement die je alleen via je provider kunt afsluiten?

Het plaatje is niet met je post meegekomen.

Ben benieuwd welke keuze je gaat maken voor een nieuwe usenet provider.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eogcnlGhost
Ooit wel eens gedacht aan iets heel simpels.
Probeer is gewoon een alles in 1 pakket.
NewsLeecher is hier een voorbeeld van.
Ik heb een 500Mbit (62.5MB/sec) verbinding en mijn download snelheden liggen gemiddeld op 55MB/sec.
Newsleecher heeft zijn eigen software en eigen newsgroep servers met een resentie van 3300 dagen + 256-Bit SSL encryptie, geen VPN nodig.
Gratis proef versie van 14 dagen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
RWB_Mans

Quote

KaPteiN schreef:

Ah. reader32.news.xs4all.nl kon ook wel eens alleen toegankelijk zijn via KPN ip adressen. (KPN, XS4ALL, Telfort)

Is dit een abonnement die je alleen via je provider kunt afsluiten?


Ik heb private internet access (pia) afgenomen om gewoon alles wat ik wil downloaden binnen te halen zonder dat mijn eigen KPN ip-adres wordt herkend. Als reader32.news.xs4all.nl niet toegankelijk is voor pia's adressen, ben ik hoe dan ook 'de sjaak' want ik krijg bij eender welke vpn-aanbieder natuurlijk die blokkade.

Je had het overigens over een zuster website mbt VPN. Maar dat is Ziggo?! Misschien blokkeert Ziggo niet andermans ip-adressen op hun server..
Ik betwijfel daarom of een andere usenet provider mij verder zal helpen zolang ik bij KPN zit.

Ik maak toch eerst verbinding met PIA, waarna een PIA adres dus contact poogt te maken met de KPN newsserver?
De Usenet newsserver heeft schijnbaar niet zoveel problemen daarmee. Maar reader32.news.xs4all.nl blokkeert het zaakje.
Gewijzigd door RWB_Mans op 13 januari 2018, 12:49
 
KaPteiN

Quote

RWB_Mans schreef:
Ik heb private internet access (pia) afgenomen om gewoon alles wat ik wil downloaden binnen te halen zonder dat mijn eigen KPN ip-adres wordt herkend. Als reader32.news.xs4all.nl niet toegankelijk is voor pia's adressen, ben ik hoe dan ook 'de sjaak' want ik krijg bij eender welke vpn-aanbieder natuurlijk die blokkade.

Je had het overigens over een zuster website mbt VPN. Maar dat is Ziggo?! Misschien blokkeert Ziggo niet andermans ip-adressen op hun server..
Ik betwijfel daarom of een andere usenet provider mij verder zal helpen zolang ik bij KPN zit.

Ik maak toch eerst verbinding met PIA, waarna een PIA adres dus contact poogt te maken met de KPN newsserver?
De Usenet newsserver heeft schijnbaar niet zoveel problemen daarmee. Maar reader32.news.xs4all.nl blokkeert het zaakje.


Je pia wordt volgens mij niet geblokkeerd bij willekeurig welke usenet dienst dan ook, zolang die maar niet als service van je eigen provider is. Test het gewoon eens uit met een gratis proef abonnement.

Veel vpn providers zijn helemaal niet blij met die gigabits aan download verkeer. Daarom wordt dit soms geblokkeerd of is het slechts op enkele van hun servers toegestaan.

Zie b.v. is-bittorrent-and-other-file-sharing-traffic-allowed-on-all-servers-if-not-why
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
RWB_Mans
Dag KaPteiN.
Dank je wel weer Smile
Ik kan weer iets toevoegen...Ik ben gisteren ergens achtergekomen wat ik voorheen niet bevroedde.
Mijn usenet provider geeft mij elke maand 35 GB high speed volume, en ik dacht eigenlijk altijd dat ik daarvoor niets hoefde in te stellen...Het viel me ook nooit op ofzo, onbewust dacht ik dat het wel ok was.
Nu las ik gisteren(pas) dat ik een instelling moet wijzigen (eco.usenet.nl of power.usent.nl) om van die snelle download te kunnen profiteren.

Blijkbaar met de PIA VPN open, lukte het me dus gisteren om de 4MB/s aan te tikken, voor totaal 17 GB data binnen een uurtje.
De VPN van PIA blokkeert dus niet wanneer ik die powerdownload aanzet. Die gaat gewoon mee met mijn requests.
Mijn conclusie is daarom dat KPN op de newsserver gewoon de zaak blokkeert omdat het ip adres van VPN van PIA, niet een KPN IP adres betreft.


Usenet.nl newsserver accepteert PIA adres wel, KPN newsserver accepteert het niet helaas...
Mocht KPN nou o.b.v. user/passwrd toegang verlenen (en niet o.b.v. IP adres), dan zou KPN misschien wel toestaan middels authenticatie.
Bedankt nogmaals voor jou input KaPteiN Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Newsserver download via VPN geen verbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
wel WiFi geen internet KPN Internet Storing : 2 14 feb 2017
Advertentie