obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid valt terug
spsplus
ik heb kpn bellen en 20mb internet. Mijn download snelheid met nieuwsgroepen komt niet boven de ca 1150kb.

Enkele maanden geleden was dit nog ca 1550 kb. Bandbreedte was toendertijd (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 17.031.
De terugval was ontstaan doodat het modem zichzelf uit en weer aan schakelde. Dit is meerdere malen voorgekomen. Contact met helpdesk gehad; zij hadden geen verklaring / oplossing.

Weet iemand een oplossing / verbetering.


Gr. Jos


Waardes:

Actief: 16 dagen, 23:04:40

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 13.708

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,80 / 93,13

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 18,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0
 
helpdesker_IPB
De snelheden kunnen terug vallen door verschillende redenen:
- Kwaliteit kabels (bij voorkeur door KPN geleverde kabels gebruiken)
- Lengte kabels (vanuit KPN wordt aanbevolen om de kabels van het eerste aansluitpunt (IS/RA) tussen het modem ongeveer 1m en 3m lang te laten zijn.)

Gaat het hier trouwens om InternetPlusBellen of gewoon ADSL (alleen internet) ?
 
spsplus
Internet + bellen
 
helpdesker_IPB
Als het probleem nog niet opgelost is dan is het handig om de kabels na te kijken.

Doe het volgende:
Als je nog een splitter hebt, doe dan de kabel die onderin gaat (poortje Lijn) in de (A)DSL poort (grijs bij een speedtouch/thomson of op de Siemens in ADSL).
Daarna kan je de splitter verwijderen en de kabel uit de poort PSTN ook verwijderen.

De situatie die je nu moet hebben is:
IS/RA (kpn eerste aansluitpunt) direct verbonden met poortje (A)DSL (met een kabel die niet langer is dan 2 meter).
Dit zou moeten zorgen voor een betere snelheid.

Is dit niet het geval bel even met onze helpdesk: 0900-0244
 
arno k
Op 5 februari alles geinstalleerd, modem traint in op 17mbit. Op maandag 8 februari is het modem opnieuw gestart, modem traint in op nog slechts 14 mbit. Heeft m.i. niks met kabels te maken, en alles met het resetten van de lijn. Bij mij vorige provider regelmatig meegemaakt. Belletje naar de helpdesk, lijn gereset en alles werkte weer opde snelheid die ik gewend was. Heb nog niet de moeite genomen dat nu te doen, dus weet ook niet hoe de helpdesk gaat reageren.
 
arno k
Een snellere aanbieding is niet aan de orde, omdat ik reeds een premium abonnement heb van max. 20Mb
 
arno k
Als ik de mogelijkheid zou hebben om over te stappen op glas, dan zou ik dat meteen doen. Helaas is daar in Tilburg nog geen sprake van, dus moet ik het nog even met ADSL2+ doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid valt terug', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Advertentie