obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Wachten op bonded koper/DSL
Lutz
Indien ik het goed begrijp dan wordt IPTV als layer 2 signaal van de modem via een LAN kabel gezonden. Dat werkt perfect. Een router werkt op de IP schil, dus layer 3, en begrijpt er niets van het IPTV signaal. En een hub/switch werkt soms wel, soms niet.

Powerline adapter werken met het Ethernet protocol, dus layer 1.

Liggen de beperkingen dus in de hardware?
 
eogcnlGhost
Uhm ja en nee.

Een switch heeft niets te vertellen in een netwerk, het is alleen maar een doorgeefluik van kabels.
In plaats dat je moeilijk moet doen om alle losse aders aan elkaar te solderen, kan je een stekkerje erin stoppen en klaar.
Daarom kan je VLAN en IP adressen doorlussen met een switch.

Een router is net weer wat anders, die kan je opdrachten geven, waaronder de opdracht tot het verbinden van een IP adres naar een ander IP adres.
Een VLAN is geen IP adres dus de router snapt er geen bal van wat hij met die informatie moet, TENZIJ je een router hebt die VLAN ondersteunt.
Maar dan moet je nog steeds tegen de router vertellen wat hij met die VLAN moet gaan doen, uit zich zelf zal hij er niets mee gaan doen, zoals die met een IP adres wel doet.
Een niet geconfigureerde router, zal werken (zeg maar als dom apparaat, switch met extra functies die je niet gebruikt).

Ik weet wat je denkt, die switch is dom.
Ja klopt.
Dan kan ik toch me IPTV en me IP netwerk over die switch laten lopen.
Ja het kan, maar dan krijg je weer het verhaal dat de IP adressen weer gaan storen op de VLAN.
Je kan het zien als 10 superjachten in een sluis en jij licht daar met je rubberbootje tussen.
Niemand die je ziet en jij wordt verpulverd tussen de grote schepen (IP) tot je zinkt (VLAN).
Nu is je VLAN gecrashed, je beeld gaat stotteren en je mist de helft van je speelfilm (of wat je ook zit te kijken).

(Er bestaan ook switches met programmeerbare VLAN ondersteuning, maar dit is weer een ander verhaal)

Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd, uitleggen is niet 1 van me sterkste kanten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wachten op bonded koper/DSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL2 op koper Routers : 1 13 sep 2014
Wat staat mij te wachten? Algemeen : 1 06 jan 2010
Advertentie