obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Hoe krijg ik een beter wifi signaal???
Tucker
Ik zeg het maar meteen: ik weet best het e.e.a. van android telefoons, maar van het thuisnetwerk en alles wat daarmee samenhangt weet ik bar weinig. Ben ook bang er aan te knutselen, vrees dat ik dan de bestaande verbinding verlies en nooit meer werkend krijg...
Ik heb in de meterkast (naast de voordeur, maar aan de buitenkant) de Experiabox V9 met daarin een Devolo DVS650 die de internetverbinding tot stand brengt via een tweede Devolo DVS650 die aan de pc gekoppeld is. Dat werkt op zich prima. Maar het wifi signaal in huis is bedroevend, tot op 1,5 m van de voordeur lukt het nog. Nu heb ik in de woonkamer een wifi repeater Netgear WN3000RP geplaatst (al jaren geleden) en daarmee werkt wifi op onze tablets en smartphones. Maar nu heb ik een week geleden een nieuwe smartphone gekregen en die kan niet verbinden met de wifi repeater: kan geen IP-adres verkrijgen.

Wat is de beste manier om op alle toestellen werkend wifi te krijgen zonder al te technische toestanden uit te halen? Bekabelen is geen optie helaas, van de meterkast naar binnen is niet te doen zonder zichtbare kabels door diverse ruimtes om uiteindelijk in de woonkamer uit te komen.

En mocht het heel ingewikkeld worden, waar kan ik dan het best terecht om dit door een professional aan te laten leggen zonder dat het kapitalen kost?
 
eogcnlGhost
Hoi, om het heel kort en simpel voor je te houden, zonder al te veel te moeten puzzelen en knutselen zou ik een Devolo wifi erbij halen.
1x instellen en je kan hem overal in je huis in een stopcontact prikken.
Je kan het ongeveer zo zien, waar jij wifi wilt hebben en geen bereik hebt, stop je hem erin en je hebt wifi.
Je kan er natuurlijk ook 2, 3, 4, enz kopen, hoe meer je hebt hoe grotere dekking je hebt in je huis.

KLIK MIJ VOOR DE DEVOLO WIFI
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Tucker
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik heb nog wel een vraag. Na de site in je link goed bekeken te hebben begrijp ik dat het ene kastje via een bijgeleverde kabel in het modem gaat. Nu zit daar al een Devolo 650 adapter die de pc van internet voorziet. Kan ik deze wifi adapter gewoon stapelen, dus in die bestaande Devolo aan het modem steken, en dan met de bijgeleverde kabel in een willekeurige modemaansluiting pluggen?
 
Cappo
Hallo Tucker misschien heb je ook iets aan de bijgevoegde link https://www.youtube.com/watch?v=uurww...urww63GjGY
bekijk de video op deze link en de 2 die daar op volgen succes er mee.
 
Tucker
Bedankt voor het meedenken Cappo, maar deze filmpjes had ik al bekeken.
Ik begrijp dat ze aan het modem moeten via een kabel, maar aan mijn modem zit dus al een Devolo dvs650 voor de computeraansluiting, en er is geen extra stopcontact meer beschikbaar in de meterkast.
Vandaar mijn vraag: kan ik deze wifi adapter aansluiten bovenop de Devolo dvs650 of gaat dat niet werken?
 
Tucker
Gisteren de devolo wifi 500 starterskit besteld en vanmiddag ontvangen. Installeren was inderdaad een fluitje van een cent en nu eindelijk op alle apparaten een goed wifi signaal. Top! Smile)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe krijg ik een beter wifi signaal???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie