obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Uitgaand verkeer controleren
TjmB
Mijn provider plaatst mij steeds op een blacklist. Mijn IP adres komt naar voren bij hun beveiligingsscans omdat er op diversen poorten wordt gescand vanaf mijn IP adres wat niet is toegestaan.
Ik heb een ZTE H368N router met een klein wifi netwerk (twee telefoons, twee IPADS, een computer, twee NAS schijven (WD MY cloud) en een printer (HP).

Nu heb ik één en ander al uitgezet, maar de meldingen blijven maar komen.

De LAN computer heb ik al compleet nagechecked, daar wordt niets gevonden. Met de IPADS kan ik niets doen, is immers van APPLE.
De provider komt maar met een opstelling waarbij naast mijn IP adres ook een MAC adres voorkomt. Dat kan volgens mij niet, want een MAC adres wordt niet mee verstuurd en daarbij het MAC adres komt helemaal niet in mijn DHCP lijst voor.

Heeft iemand al eerder dergelijk probleem ondervonden? zo ja, is er een oplossing.

Kan ik MAC adressen uitsluiten op de ZTE H368N? Want ik heb bij de WLAN - Acces Control List wel MAC adressen op een 'DISABLE MAC ACL' lijst geplaatst, maar desondanks blijven die apparaten gewoon werken!! Snap ik dus niet.

Bij voorbaat dank voor jullie inbreng!

TB
 
eogcnlGhost
Hallo TjimB, Je MAC adres van je Experiabox wordt wel degelijk mee verzonden, ze kunnen je op MAC en op IP adres blokkeren.

Ik heb even gekeken waar je bent beblokkeerd en en heb de pagina erbij gedaan waar je je zelf ook weer van de blacklist af kan halen.

Het blijkt dat van jou adres spam wordt verstuurd, doorwel een browser of E-mail.
Als je een E-mail programma hebt dan kan het zijn doormiddel van een virus dat hij op de achtergrond berichten verstuurd die jij niet ziet.

Hier de lijst waar je bent geregistreerd:
Spamhaus ZEN KLIK MIJ (als er gevraagt wordt om je naam in te vullen, gewoon op het kruisje drukken om verder tegaan.

nszones KLIK MIJ

spamhaus.org KLIK MIJ (op PBL1554103 drukken om verder tegaan)

Als er buiten deze adressen nog een adres is waar je bent geregistreerd, geef het even door.

Je moet je zelf van de lijsten af halen, dat ga ik niet voor je doen, succes.

TIPS:
* kijk of je een virus hebt
* kijk of er een app op je telefoon/tablet staat die jij er niet op hebt gezet
* wat ook wel eens voorkomt dat een app gratis is terwijl er ook een betaalde versie van is, de gratis app doet dan dingen die jij niet wilt. Maar door het installeren ben je wel akkoord gegaan met de voorwaarden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
TjmB
Beste EogcnlGhost,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn IP adres van de blacklisten af gehaald. Maar ik wil ook wel de bron weten. Ik had eerder deze week al mijn PC laten checken door ESET Internet security, die had niets gevonden. Voorts ook nog laten checken door Junckware Remove Tool, ook niets gevonden en vervolgens nog door adwcleaner_6.046, ook zonder succes.

Heb jij nog suggesties om de hardware te laten checken op virussen?

gr. TjmB
 
Cappo

Quote

TjmB schreef:

Beste EogcnlGhost,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn IP adres van de blacklisten af gehaald. Maar ik wil ook wel de bron weten. Ik had eerder deze week al mijn PC laten checken door ESET Internet security, die had niets gevonden. Voorts ook nog laten checken door Junckware Remove Tool, ook niets gevonden en vervolgens nog door adwcleaner_6.046, ook zonder succes.

Heb jij nog suggesties om de hardware te laten checken op virussen?

gr. TjmB

Hallo TjimB even ter info bij mij vond ESET ook niets maar Malwarebytes wel.
 
eogcnlGhost
Het onderwerp van wat is het beste is heel moeilijk, het ligt er helemaal aan waar je last van hebt.
Het ene programma vind weer dingen die de ander niet kan vinden er zijn zelfs programma's die dingen wel vinden maar niet kunnen oplossen zodat je dus weer een programma moet zoeken die het wel kan oplossen.
Malwarebytes is 1 van de bekendste die van alles vind en 9 van de 10 keer ook kan oplossen.
Er bestaat een gratis en betaalde versie, je begrijpt wel dat de betaalde versie net iets meer kan dan de gratis versie.

1 leuke eigenschap van Malwarebytes is dat hij ook op Android telefoons werkt: KLIK MIJ.
Voor iPhone zijn er ook programmaatjes te krijgen, maar daar kan ik je niets over vertellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitgaand verkeer controleren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZTE h368N alle verkeer over DMZ KPN met eigen modem/router : 12 19 jan 2014
Kan iemand dit even controleren? Snelheid : 2 27 dec 2010
Advertentie