obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experia V10-Airport extreme-Airport express
mbeijnhem
Goedemiddag,

Wij zijn net verhuist naar een groter huis waar ik heb geprobeerd een stabiel wifi netwerk aan te leggen, ik dacht dat ik daar afgelopen zaterdag in was geslaagd maar helaas op zondag slechte tot geen verbinding.
We hebben een Experia V10 die ik bedraad heb aangesloten op een airport extreme, vanaf de airport extreme zit de interactieve tv aangesloten (bedraad). Door het huis staan drie Airports express apparaten (keuken, 1e verdieping, 2e verdieping).
Ik heb geen flauw idee hoe de settings van alle apparaten moeten worden ingesteld voor een stabiel wifi netwerk, wie kan mij op weg helpen?

Groet,
Marco
mbeijnhem voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Hoi Marco, ten eerste moet je vanaf de Experiabox je computer netwerk en je TV netwerk gescheiden houden (dit voorkomt een hoop ergenis, zoals stotterend beeld, blokjes, geen geluid, enz).
Je hebt een paar opties om de Airports aan te sluiten.
1. van de Experiabox naar elke Airport een eigen UTP kabel trekken.
2. van de Experiabox naar de eerste een UTP kabel trekken en dan door naar Airport 2 en dan naar 3.
3. Je kan ook je trapgat gebruiken om op de volgende verdiepingen te komen, kan je ook de Airports in de trapgaten hangen en met de wifi met elkaar verbinden.

Bekabbeld is nog steeds de beste optie voor de beste snelheid en het bereik (signaal).

Instellen van de Airports:
Als je door je hele huis wifi wilt gebruiken zonder steeds te moeten wisselen van wifi netwerk dan moet je het volgende instellen in je Airports:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4

SSID en PASWOORD op allemaal gelijk.
Wil je de wifi van de V10 ook gebruiken dan moet die ook de zelfde SSID en PASWOORD hebben.

Ook moet je elke Airport een statisch IP adres geven (ROOD is verplicht, GROEN mag je zelf weten) 192.168.2.***
Op de plaats van de *** mag je de volgende nummers gebruiken: tussen 1 (001) en 252.
Je kan de Airports ook op een Dynamisch IP laten staan, maar daar krijg je later alleen maar problemen mee.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
mbeijnhem
Hoi eogcnlGhost,

Super bedankt dat je zo snel reageert, ik zal het tv netwerk en het computer netwerk gescheiden houden. Dat is gelukkig ook mogelijk omdat er in dit huis op diverse plekken vaste bekabeling is aangelegd vanaf de meterkast waar de router staat.
Ik had het draadloos geprobeerd omdat ik airports niet bekabeld functionerend kreeg.
Ik heb nu 1 airport rechtstreeks op de V10 aangesloten en geprobeerd de instellingen zoals je schreef in te stellen, helaas blijft het lampje oranje branden dus zal ik het niet goed hebben gedaan. Ik kan ook niet 1 op 1 zien waar ik de instellingen moet invullen. Ik doe de screenshots er even bij voor de duidelijkheid. Ik heb de airport de zelfde naam gegeven als de V10 met het zelfde wachtwoord.
Hoop dat je me kan helpen.
Groet,
Marco
mbeijnhem voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Heb je na het instellen van Airport hem al opnieuw opgestart zodat hij de nieuwe gegevens kan laden anders blijft hij op de oude gegevens door draaien en dan blijf je zoeken waarom hij het niet doet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia V10-Airport extreme-Airport express', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie