obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Airport extreme en kpn modem
Lutz
Op dit moment zit ik bij een ander provider en heb daar aan mijn experiabox v8 wif uitgezet, omdat ik twee airport extreme AP heb. Deze werken prima als AP en mijn modem geeft hun altijd hetzelde IP adres via DHCP.
Ik lees hier dat er bekende problemen zijn met experiabox v10 en airport extreme AP.

Wat voor problemen zijn dat?

Wat doet de experiabox v10 anders dan de experiabox v8?

Of is het probleem de onduidelijke handleiding van Apple hoe de airport extremes moet instellen?

Ik heb de twee airports als uitgebreid netwerk geconfigureerd.
 
eogcnlGhost
Wat je altijd moet doen en dat is niet alleen met de V8, V9 en V10 is de wifi van de Experiabox uitzetten en de Airports een statisch IP adres geven.
Opzich is er niet veel mis met de Airport, behalve dat je een router hebt met een leuk prijskaartje eraan en dat je het zelfde en zelfs meer kan met een router die niet van Apple is.
Het is ook een heel gedoe om een Airport werkend te krijgen in een normaal netwerk en dat klopt wel dat het met de combinatie van een Experiabox het nog vervelender is om in te stellen.
Maar, als het eenmaal werkt, dan werkt het ook.

Heb je een internet verbindings snelheid onder de 100Mbit, blijf dan lekke rop de V8 zitten met je Airporst die nu werken.
Maar zodra je boven de 100Mbit internet verbindings snelheid komt dan is de aanrader echt over te stappen naar een V10, met alle gevolgen van die zoals boven beschreven.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Airport extreme en kpn modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Experia V10-Airport extreme-Airport express KPN met eigen modem/router : 4 15 mei 2017
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Glasvezel + Airport Extreme KPN Glasvezel diensten : 1 03 sep 2016
Experiabox v9 en Airport Extreme Algemeen : 6 23 jan 2016
Advertentie