obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Hoe instellen roterende IP nummers?
JPBlankert
Bellend met KPN krijg ik te horen dat mijn pakket altijd dynamische IP nummers krijgt toebedeeld.

Echter, wanneer ik dat gisteren en vandaag controleer, klopt dat niet: altijd IP 77.171.52.216 - ook na harde reset

Na inloggen op 192.168.2.254 : wat moet ik aanklikken en instellen om roterende IP nummers in te stellen?

(in plaats van vast IP nummer)

Dank voor uitleg!

Experia box H368N
 
eogcnlGhost
Hoi, je kan voor je WAN zelf niets instellen, dat word gedaan door KPN, over het algemeen heb je tegenwoordig een Statisch IP adres.

Een vraag, waarom zou je een Dynamisch adres willen hebben, als het om de beveiliging gaat is het nutteloos.
Als iemand je MAC adres heeft, dan kan die via het MAC adres altijd nog toegang krijgen tot je modem.

MAC adres, is je straat en huis nummer.
WAN IP, is je voordeur slot.
Firewall, is die dikke stalen plaat waar je slot in zit, hoe zwaarder die is hoe moeilijker het te openen is (binnen komen).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
JPBlankert
Dank, dit is al leerzaam

Tegenwoordig bestaat vrijheid van meningsuiting nauwelijks nog, ook niet op facebook. De politie snuffelt alles af en pakt op woordjes. 1 fout woordje is meteen smaad en een proces aan je broek

Om wat minder 'bewijsbaar' dingen te kunnen plaatsen:

1) is een roterend IP adres nuttig?
2) of is het veel beter VPN te gebruiken? (zoals de Chinezen massaal doen, die uiten op die manier hun mening)

Dank voor antwoorden op deze vragen! (en dank voor antwoord op vorige, nuttig voor mij)
 
eogcnlGhost
Je kan een VPN gebruiken, maar via een proxy kan ook heel nuttig zijn.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen.

Maar veilig surfen over het net word dan nog steeds moeilijk als je bijvoorbeeld: Firefox, Google Chrome, Opera of wat dan ook gebruikt.
In je cookies worden veel dingen opgeslagen, cookies uitschakelen is een optie, maar of dat het je surfen op het net bevoordert... Je snapt denk ik wel wat je bedoeld.
Veilig internetten bestaat bijna niet.
Daar is maar 1 oplossing voor, gewoon niet internetten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe instellen roterende IP nummers?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Beperkingen instellen internetgebruik? Hardware instellingen : 2 28 sep 2015
nas instellen in experiabox Algemeen : 6 24 feb 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 jan 2015
instellen datum/tijd Hardware instellingen : 2 25 aug 2014
Advertentie