obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."
Storm
Vanwege het WiFi / "IPv6 switch probleem" heb ik PingTools op mijn smartphone gezet (Android 6.01).

Vervolgens ontdekte ik een device(IP) binnen de LAN instellingen welke
a) mij onbekend is: "Officially Xerox, but 0:0:0:0:0:0 is more common"
b) alle vrije IP nummers blijkt te gebruiken/proberen
(het maakt daarbij geen verbinding, althans naar het schijnt, gecontroleerd door het adres te 'pingen' )
c) MAC adres "00:00:00:00:00:00" heeft

Nu ben ik betrekkelijk onbekend met IP nummers en MAC adressen dus check ik het maar even op dit forum.

Ik weet helaas niet meer waar, maar tijdens het zoeken op internet heb ik ook iets gelezen dat het veroorzaakt werd door een driver-probleem van een router of zo.
Vanwege de vertraging die de IPv6 switch blijkbaar op de WiFi verbindingen heeft zou dit misschien een verklaring zijn?

Nu vraag ik mij af heeft iemand een idee wat dit kan zijn of dat er software is (voor m'n smartphone) waarmee ik de oorsprong van het device-IP kan achterhalen.
Of is er iemand die bekend is of ervaring heeft met dit fenomeen?

Bijgaand een screenshot van het device-IP.
Storm voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Hoi storm, ik zou het bijna niet geloven als ik het niet had gezien, maar goed je hebt er last van.
Xerox is normaal een netwerk product, dus je kan beter een programmatje op je computer draaien om te onderzoeken of hij echt aanwezig is in je netwerk en als die er is wat de daadwerkelijke gegevens van het apparaat zijn.

Gebruik KLIK MIJ om te achter halen wat er in je netwerk hangt.
Het is gratis en makkelijk in gebruik.
Als je gaat scannen binnen je netwerk stel hem dan in op: 192.168.2.1-254 en druk dan op scannen, wacht tot hij helemaal klaar is voordat je verder gaat.

Hopelijk vind je wat er voor (geesten)iets en je netwerk zit en als de scanner het ook niet kan vinden kan je altijd de GhostBusters nog bellen.

Succes.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm

Quote

eogcnlGhost schreef:

Hoi storm, ik zou het bijna niet geloven als ik het niet had gezien, maar goed je hebt er last van.
Xerox is normaal een netwerk product, dus je kan beter een programmatje op je computer draaien om te onderzoeken of hij echt aanwezig is in je netwerk en als die er is wat de daadwerkelijke gegevens van het apparaat zijn.

Gebruik KLIK MIJ om te achter halen wat er in je netwerk hangt.
Het is gratis en makkelijk in gebruik.
Als je gaat scannen binnen je netwerk stel hem dan in op: 192.168.2.1-254 en druk dan op scannen, wacht tot hij helemaal klaar is voordat je verder gaat.

Hopelijk vind je wat er voor (geesten)iets en je netwerk zit en als de scanner het ook niet kan vinden kan je altijd de GhostBusters nog bellen.

Succes.


Dank je voor jouw antwoord!
Maakt het uit of mijn computer ook met WiFi verbonden is en niet met de ethernetkabel?
ipscan24 vind namelijk geen verrassende IP-devices.

Het kan ook wel kloppen mits het software is die op mijn smartphone niet 'deugt'.

Ik heb de betreffende IP-adressen vanuit mijn telefoon 'gepingd' en het gaf daar een fout en twee pings geen antwoord, zie voorbeeld printscreen.
De 'geest' probeerd verbinding met mijn modem te maken maar krijgt vervolgens (gelukkig?) geen verbinding en probeert het volgende IP-adres?
Het vreemde is wel als ik het op ander WiFi netwerken probeer de 'geest' niet verschijnt. Hij is zogezegd huisgebonden.
Daarom dacht ik en denk ik weer dat het mischien toch aan het modem lag/ligt.
Storm voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Storm op 04 februari 2017, 00:16
 
eogcnlGhost
Het kan zijn dat de software op je mobiel niet deugt.
Download het programmatje: FING of NETWORK IP SCAN (niet verwarren met NETWORK IP SCANNER met het radar logo).
Dit zijn zo'n beetje de scanners voor deze doelen.

Maar ik heb het voor elkaar om ook MAC adres "00:00:00:00:00:00" te krijgen.
Het was even knutsselen, maar gevonden, op het 3G/4G netwerk een scan uitvoeren gaf me dit adres.
Op het WiFi adres heb ik het toch nu toch nog niet voor elkaar gekregen.

Succes.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Bedoel je misschien "Fing - Network Tools" van Domotz Ltd.?
 
eogcnlGhost
Ja die.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Ook Fing geeft geen verrassend IP-adres.
Ik heb het ook nog geprobeerd door PingTools zelf aan te zetten en daarna Fing (zowel MAC als IP) maar dan registreert Fing nog niet de 'Xerox' device (of misschien beter fake-device) die PingTools wel geeft. Vreemd is het wel ...
 
eogcnlGhost
Had je ook al een scan via het gewone netwerk gedaan (bedraad)?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm

Quote

eogcnlGhost schreef:

Had je ook al een scan via het gewone netwerk gedaan (bedraad)?


Ja maar geen resultaat.
Maar het valt me op dat die scanners te traag zijn om dergelijke IP adres te detecteren, ik heb "ipscan" bij verschillende snelheden geprobeerd.
Het is maar van korte duur dat geprobeerd word met een IP adres verbinding te maken, dan wordt even later een ander IP adres geprobeerd.

Je zou eigenlijk een scanner gesorteerd op MAC adressen moeten hebben en dan zodanig dat hij ook een ontbreken MAC-adres registreert.
Ik heb er geen verstand van (wel technisch inzicht) maar het lijkt me bijna een onmogelijke opgave.
Behalve PingTools dan die die IP-nummers toch weet te registreren, dat dan weer wel.

Is er misschien een met PingTools vergelijkbare softwareprogramma voor Windows vraag ik mij nu af.
 
eogcnlGhost
Ja die is er en die heb ik gegeven in het bericht van: Geplaatst op 03 februari 2017, 17:53.

Je kan ook het programma: cisco network magic is proberen, kan je ook wel aardig wat mee zien.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
onbekend apparaat op wifi Algemeen : 11 25 mrt 2011
RC-code MOTOROLA 1960 onbekend? Algemeen : 3 05 jan 2010
Advertentie