obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
traag internet
xwardox
Mijn internet verbinding is af en toe heel erg traag. ik heb het idee dat er ergens iets niet goed gaat op een laptops van een van de kinderen. Het lijkt er op dat die gebruikt wordt om illegaal software te verspreiden.

Ik heb nu sinds kort een account bij OpenDNS en laat nu al het verkeer via OpenDNS lopen. Wat opvalt is dat www.belkin.com bovenaan staat.

Hoe kan ik erachter komen wat hier gebeurt en of dit de oorzaak is van het trage internet en of er illegaal software/bestanden gedeeld worden via mijn netwerk.

Ik heb naar mijn weten geen apparatuur van Belkin in huis. De experiabox (ZTE) en mijn router (Linksys) zijn niet van Belkin. Ik heb nog een range extender van Netgear en een DVS 650 (Devolo) van KPN, ook niet van Belkin. Set-up boxen, laptops, pc's, printers zijn ook allemaal niet belkin.
 
eogcnlGhost
Dit zijn algemenen ideeën voor een eventuele oplossing van je probleem.

Als je kijkt in de netwerk omgeving op je PC/Laptop, zie je daar een apparaat bij staan die niet in je net werk thuis hoort?

Doe een speedtest op HIER en zet dan alle wifi dingen uit, ook in de Experiabox.
Als er wifi zit op je printers, laptops of wat dan ook wat je niet nodig hebt in je netwerk, trek gewoon de stekker eruit (om zeker van je zaak te zijn van de laptops ook de accu's).
Dit schild allemaal instellingen wijzigen.
Doe nog een keer de speedtest, is er verschil.

Ja, dan wordt waarschijnlijk je wifi gebruikt van buitenaf, verander de wifi paswoorden.
Nee, dan ligt het ergens anders aan.

Ik neem aan dat de website www.belkin.com in je browser(geschiedenis) boven aan staat.
Er is niet echt veel wat met een A begind en dan komt de B al.

Als er iets van wifi verbind met de experiabox, dan wordt er een logboek bijgehouden van de MAC en IP adressen die (ooit) zijn verbonden met de Experiabox.
Kijk de MAC adressen van al je wifi apparaten na en kijk of je er 1 bij zit die niet in je netwerk voor komt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie