obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding experiabox v10
Peterkessen
Hallo, pasgeleden werd mijn V9 vervangen voor een V10 (defect) al sinds jaar en dag forward ik de poorten 5000 , 80 en 81 voor eigen toepassingen en nog nooit heeft dit een probleem opgeleverd.
Nu wil de V10 uitsluitend poort 5000 open zetten , de poorten 80 en 81 blijven wat ik ook probeer dicht. Heeft er iemand ervaring met een dergelijk probleem , en zo ja wat kan ik er aan doen om dit op te lossen ?
Bedankt. Peter.
 
eogcnlGhost
Hoi Peter, port 80 staat altijd al open.

Als je een online port check doet, zal hij altijd zeggen dat de poorten dicht zijn.
De V10 heeft een actieve port forwarder, dat houd in dat als als je de poort gebruikt zal hij open zijn, als je hem niet gebruikt houd hij hem dicht.

Nu het volgende: port forwarding.
In de V10 is het niet zo dat als je een poort opend onder "Application Configuraion", dat de poort dan open staat.
Bij de "Poort Forwarding - IPv4" moet je hem ook toekennen aan een IP adres.
Als je deze combi hebt gamaakt is de poort voor dat betreffende IP geopend.

Alle poorten zijn te openen in de V10, van poort 1 tot 65535.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Peterkessen
Ik ben door de kpn chat hierheen gestuurd omdat er "expertise" zou zijn. Dit antwoord bewijst het tegendeel. Beste heer , ik heb aan alle voorwaarden voldaan om succesvol de poorten 5000 , 80 en 81 door te sturen. Allen zijn uiteraard gekoppeld aan de ip adressen van de apparaten die ik extern wil benaderen.
Doe dit niet voor het eerst. Met alle voorgaande modemrouters ( de v8 een v10 en daarna een v9) werkte alles prima. Nu ik door een defecte v9 een nieuwe v10 toegestuurd kreeg werkt precies dezelfde configuratie plotsklaps niet meer. Poort 5000 werkt extern prima maar 80 en 81 geven geen antwoord.
Dus nogmaals ik doe dit niet voor het eerst enhoef dus geen cursus forwarding. Ik vraag gewoon of iemand enig idee heeft waar dat aan kan liggen. Meer niet.
 
wolter
V10 port forwarding handleiding waar vind ik die ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding experiabox v10', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Advertentie