obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ZTE H369A - Nas & Jumbo Frames.
Roberto
Hoihoi,

Ik had even een vraagje over mn experia V10 box.
Ik heb mn Nas werkend gekregen met mn box in zowel het lan netwerk als over het internet.
Op de lan poorten van de box branden de gigabit lampjes bij alle poorten behalve bij de tv box uiteraard.
Delen van bestanden tussen twee pc's gaat met pieken van 73Mbs, en hangen meestal rond de 63.
Alleen mn Nas, werkt sneller of net zo snel als ik hem aan een pc hang, maar in mn lan netwerk...Is piek 28 en hangt rond de 21Mbs.

Deel ik meerdere bestanden dan gaat de meeste meestal met 20 a 22mb over het netwerk, alles daarnaast met 9Mbs en 8Mbs..Tegelijkertijd.
Soms als ik iets opstart met delen dan kan die beginnen bij 42Mbs en zakt dan in.
Nu heb ik zelf gekeken om de snelheid wat op te schroeven maar uiteindelijk heb ik het idee dat het aan de experia box ligt.
Geprobeerd met 1 pc, en bijvoorbeeld Jumbo frames, maar dit werkt niet echt.
Staat jumbo frames aan, en ik doe een Tcp test, dan heb ik geen gefragmenteerde packets, alles in 3ms.
Ook in normale stand, zonder frames, heb ik een goede overdracht volgens die tcp test.

Nou heb ik alleen geen echte knowhow wat nu hier een oplossing zou kunnen zijn, ik dacht zelf de Jumbo frames aan te zetten Wat de Nas ook kan ondersteunen, of ligt dit toch aan iets in de modem/router zelf en zeggen die tcp testen niks over datgene..
Ik had Kpn al gebeld vandaag na zoeken op het net en die verwezen me meteen door naar dit forum, daar hun dat wel interessant zouden vinden...Tja....

Dus weet of heeft iemand misschien een idee wat ik zou kunnen proberen om de snelheid tussen mn pc's en de nas wat op te schroeven.
Of is dit zinloos daar iets in de experiabox dit tegen gaat.
Btw, de nas die ik gebruik is een hele simpele een Lsxl Van Buffalo, die dus wel in staat is hoge snelheden te behalen gezien de connectie rechtstreeks met de pc, en met het delen van meerderen bestanden tegelijkertijd in mn lan netwerk.En gek genoeg, ook over het net zelf zowel up als down.

Alvast bedankt!Smile
Gr,
Roberto.
 
eogcnlGhost
Hoi terug.

Jumbo frames kan je gewoon uitlaten, dat gaat je alleen helpen als je je netwerk gaat pairen (2 kabels gebruikt, 1 voor rx en 1 voor tx) en dan krijg je ook nog te maken met buffer grote en wat andere dingen.

Maar ik zal je een beetje op weg helpen om je netwerk te optimaliseren.
1. als je nas is aangesloten op je experiabox, dan knabbelt je iTV ook aan je verbinding, voor elke iTV kast die je in je netwerk hebt hangen gaat er ongveer 8 tot 12 MB af (of ze nou aan of uit staan maakt niet uit, ze gebruiken het toch).

2. het beste is om alles op een statisch IP adres te zetten, zo krijgt je Experiabox geen ruzie met het uitgeven van adressen.

Nu komen de wat moelijkere dingen, gebruik op eigen risico, maar het werkt wel als je het goed doet.

------
Eerst zorg je dat je Full Administrator wordt van je PC, je bent normaal al Admistrator, maar nog niet de full.
HIer komt die.
Ga naar je configuratie scherm > systeem > je computer naam is je account naam.
Druk op start en typ CMD, rechter muis knop > openen als administrator.
Nu typ je het volgende: net user (je account naam) /active:yes
Druk op enter en je moet het volgende bericht krijgen: The command completed successfully.
Sluit het venster
------
Druk op je start menu en typ: gpedit.msc
Volg de volgende regel tot je er bent en verander de regels.
Beheersjablonen - Netwerk - QoS-pakketplanner - Limiet voor openstaande pakketten
standaard: niet geconfigureerd
moet naar: ingeschakkeld 0%

(windows knabbelt ongeveer 20% van je verbinding af, nu niet meer).
Sluit het venster.
------
Nu ga je weer naar start en typ je CMD
Typ het volgende: cd/, nu staat er alleen nog maar: C:\
Typ nu het volgende: netsh int tcp show global
Je krijgt dit te zien:
Actieve status opvragen...

Globale TCP-parameters
----------------------------------------------
Status schaling aan ontvangstzijde : enabled
Status chimney-offload : automatic
NetDMA-status : enabled
Directe cachetoegang : disabled
Niveau auto-aanpassing ontvangstvenster : normal
Invoegtoepassing congestiecontroleprovider : none
ECN-mogelijkheid : disabled
RFC 1323-tijdstempels : disabled


Dit gaan we veranderen:
Typ de volgende 3 regels, na elke regel op enter drukken om door te voeren:
C:\>netsh int tcp set global chimney=enabled

C:\>netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

C:\>netsh int tcp set global congestionprovider=ctcp


Als je het goed hebt gedaan zegt hij na elke opdracht OK.
Typ nu weer netsh int tcp show global
Nu moet er het volgende staan:
Globale TCP-parameters
----------------------------------------------
Status schaling aan ontvangstzijde : enabled
Status chimney-offload : enabled
NetDMA-status : enabled
Directe cachetoegang : disabled
Niveau auto-aanpassing ontvangstvenster : normal
Invoegtoepassing congestiecontroleprovider : ctcp
ECN-mogelijkheid : disabled
RFC 1323-tijdstempels : disabled


Je beent weer een beetje sneller geworden.
Sluit het venster en start de pc opnieuw op.
------
Nu gaan we je netwerk een extra boost geven.
Bij je klokje staat het iccoontje van je netwerk, klik met je rechter muis knop erop en open je netwerk omgeving.
Ga naar adapter instellingen, klik me je rechter muis knop op je actieve LAN verbinding en dan op eigenschappen.
(vanafhier moet je zelf even zoeken, maar normaal gesproken staat het onder ADVANCED (maar light een beetje aan je hardware))
Druk op configureren (als hij vraagt om door te gaan, druk op JA).
Zoek naar:
> Large Send Offload (V1 of V2) IPv4, zet die op Disabled
> Large Send Offload (V1 of V2) IPv6, zet die op Disabled
> Jumbo packet, zet die op Disabled

Nu ga je naar het knopje POWER MANAGEMENT (als je die hebt)
Reduce link speed during stanby (uitgeschakeld.

Druk nu op OK en herstart windows.
------

Dit was het voor je netwerk.
Er zijn nog meer mogelijk heden om je systeem zelf te verbeteren, maar dat ligt onder andere aan heb je een harde schijf of SSD (soort, grote, merk, type)

In je NAS kan je zeer weinig doen.

Heb je meer dan alleen je NAS en je iTV langs je Experiabox lopen dan is het ook nog aan te raden om achter je Experiabox een switch te hangen, 1 kabel van je experiabox naar je switch en daar je PC en je NAS op te zetten, dan ben je het gedonder van de Experiabox af.
iTV van je Experiabox af laten lopen, die buiten je eigen netwerk houden.
Dan word de Experiabox alleen gebruikt al je op internet wilt.

Ik hoop dat je je weer een stukje verder bent na al het huiswerk.

Nog een klein tipje, gebruik in de NAS alleen schijven die gesertifiseerd zijn voor NAS gebruik, deze schijven kunnen draaien 24/7 en draaien altijd op max snelheid.
Gewone schijven willen nog wel eens in ECO gaan staan, waardoor je dus van die snelheid dompers krijgt tussen bestands overdrachten.

Nou zoals gezegt, veel knutsel plezier.
Als je alles goed hebt gedaan dan zit je op een gemiddelde snelheid tussen de 90 en 135MB/sec.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE H369A - Nas & Jumbo Frames.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZTE ZXHN H369A Hardware instellingen : 2 19 nov 2017
Experia Box V10 ZTE h369A internal voip configuratie Routers : 4 25 jul 2015
Advertentie