obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door
WJ
Ik maak gebruik van KPN glasvezel met Internet+Bellen via de V9 router van KPN en een Siemens C 470IP Gigaset DECT telefoon.
Via deze telefoon krijg ik al jaren Sms-berichten door als tekstbericht op het display. Plotseling is dit begin juli 2016 gewijzigd en komen Sms-berichten nu als spraakbericht door.
Als ik een Sms-bericht verstuurd heb, gaat kort daarna de beltoon van de telefoon over. Na opname telefoon is het even stil, daarna wordt verbinding verbroken. Er wordt dus niets gezegd. (Vermoedelijk is dit een bevestigingsbericht van ontvangst, die ik voorheen op het display zag staan) Voor zowel uitgaande Sms-berichten als deze laatste telefoontjes moet ik vanaf juli ook per gesprek betalen.

Overleg met KPN heeft mij tot dusver niets opgeleverd. KPN verwees eerst naar Siemens, die weer verwees naar KPN. KPN zegt alles doorgemeten te hebben maar kan geen verkeerde instellingen vinden. Op advies van KPN bij een familielid mijn basisstation van Siemens gekoppeld aan zijn KPN V9 router en dan werkt alles correct (tekst-Sms-jes). Vervolgens zijn Siemens basisstation gekoppeld aan mijn V9-router en dan krijg ik ook spraakberichten SMS-jes.
KPN heeft een vervangend exemplaar van de router V9 gestuurd. Deze heb ik geïnstalleerd, maar de problemen blijven hetzelfde.

Inmiddels ben ik zover, dat als ik mijn router terugzet naar de fabrieksinstellingen en mij vervolgens aanmeld bij de SMS-centrale (door een willekeurig SMS-je te versturen) krijg ik de volgende tekstmelding top mijn display terug: "Welkom bij SMS via vaste aansluiting KPN. U bent nu aangemeld. In het vervolg ontvangt u Sms-berichten als tekst op uw toestel".
Meestal krijg ik daarna het eerstvolgende Sms-bericht als tekstbericht binnen, waarna de SMS-jes weer als spraakbericht binnenkomen. Soms ook direct al een spraakbericht.

Het nadeel van spraakberichten is, dat je de telefoon moet opnemen op het moment dat het bericht binnenkomt en er geen berichten worden vastgehouden. Dat is lastig als je even afwezig bent.

Wie heeft een soortgelijke ervaring of wie weet hoe dit probleem opgelost kan worden ?
Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie