obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Problemen met bekabeld LAN
hveluwen
Mijn vriendin heeft een Experia ZXV10 H220N. Het modem staat in de slaapkamer, en in de woonkamer is het WiFi signaal niet echt geweldig (twee muren). Dus ik dacht een Range Extender (Sitecom N300), geconfigureerd als Access Point, in te schakelen voor een beter signaal. Die zou ik dan ook eventueel dichterbij kunnen zetten. Probleem is dat de H220N de N300 op de een of andere manier niet wil accepteren in het LAN. De groene LED naast de LAN poort gaat niet aan als ik hem inplug, en als ik draadloos contact maak met de N300 staat er bij dat er geen Internet op staat. In de configuratie van de H220N ontdek ik niets raars. DHCP staat aan. Ik heb meerdere LAN-poorten geprobeerd (volgens mij zijn 1, 2 en 4 te gebruiken voor LAN) maar niets. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Bij mij thuis werkte de N300 als Access Pont in het modem geplugd in één keer, zonder problemen, dus dat apparaat is goed.
 
eogcnlGhost
Heel veel routers hebben een probleem met de Experiabox.
Ik denk dat ik weet waar jou probleem zit.
(welke poort je op de Experiabox gebruikt maakt niet uit (1 t/m 4))
Je hebt je LAN kabel op de experiabox aangesloten en de andere kant op de WAN poort van je SItecom N300.
Dit gaat niet werken, sluit hem op je N300 aan op 1 van de LAN poorten.
Hoe de Experiabox voor de rest is ingesteld heeft geen invloed op de N300, behalve de poort forwards.
Wat wel invloed heeft is hoe de N300 is ingesteld.

Instellingen N300.
De experiabox heeft als hoofd adres 192.168.2.254 (dit is je standaard gateway)
Je moet je N300 een statisch IP adres geven (bijvoorbeeld: 192.168.2.1)
Het adres 192.168.2.253 kan je niet gebruiken, die is van de WiFi van de Experiabox.
Je hebt ook nog wat extra instellingen nodig voor je N300.
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4

Als je dit allemaal hebt gedaan, heb je een verbinding tussen je Experiabox en N300.

Succes.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
hveluwen
Ok, bedankt. Dat van het static IP address kan ik wel proberen. Maar dat van die WAN poort klopt niet / kan niet. De N300 is geen volwaardige router, hij heeft geen ingebouwde switch. Hij wordt verkocht als Range Extender maar kan ook worden geconfigureerd als Access Point. Hij heeft slechts één netwerk poort, dat noem je dan toch een WAN poort denk ik, en om hem als Access Point te gebruiken moet hij dus op die ene poort bekabeld worden verbonden met de router, in dit geval de Experia box. Hij is wel voorzien van een DHCP server, en wellicht moet die worden uitgezet om samen te werken met de Experia, dat heb ik geloof ik niet gedaan. En dan nog steeds een static IP address geven?
hveluwen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
De instellingen blijven het zelfde.

Kan je de volledige naam van je N300 geven, want er zijn er namelijk meer dan 1 en ik ging automatisch uit van het meest logische.

De DHCP kan je op beide aanlaten tenzij je in je netwerk met statische IP adressen gaat werken, dan kan je hem net zo goed uit zetten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
hveluwen
Sitecom gaat inderdaad nogal slordig om met de naamgeving. Onder de naam N300 (op de doos) verkopen ze routers, walplugs, access points en range extenders. Maar de echte naam is WL-330, verkocht als een Range Extender maar zoals gezegd ook voorzien van optie voor Access Point.

https://www.sitecom.com/resources/ima...WL-330.jpg
 
eogcnlGhost
Zeg maar als je het niet voor elkaar krijgt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
hveluwen
Ja ok, bedankt. Ik kan het pas maandag opnieuw proberen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met bekabeld LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing : 8 29 jan 2015
geen verbinding bekabeld internet Algemeen : 6 28 dec 2014
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen : 3 12 feb 2014
Advertentie