obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
 Onderwerp afdrukken
KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors
henk
Klanten van KPN betalen vanaf 1 juli allemaal fors meer voor hun abonnement op internet, tv en bellen. De prijzen voor een pakket van de provider gaan met 2,50 per maand omhoog. Ook bellen via de vaste lijn wordt duurder, daar gaan de prijzen per 1 augustus omhoog.

Per minuut gaan mensen die via internet bellen (VoIP) 11 cent betalen in plaats van 10, een prijsverhoging van 10 procent. Ook de tarieven voor BelVrij en BelBasis gaan omhoog. De wijzigingen gelden niet alleen voor nieuwe, maar ook voor bestaande klanten.

De prijsverhoging is volgens KPN nodig om te kunnen blijven investeren in de verbetering van het netwerk. Overigens adverteert KPN nog met de huidige tarieven.


Quad play

Telecomaanbieders verkopen de laatste jaren veel abonnementen waarbij klanten behalve internet, mobiel bellen en tv ook een vaste telefoonaansluiting 'krijgen', zogenaamde quad play abonnementen. Het voordeel voor klanten is dat ze nog maar één rekening krijgen en bepaalde voordeeltjes, zoals korting of extra mobiele data. Voor aanbieders heeft deze vorm van diensten aanbieden als voordeel dat het moeilijker wordt om over te stappen, waardoor klanten hun provider langer trouw blijven.

Dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn van de opmerkelijke stijging van het aantal vaste telefoonaansluitingen in ons land, vorig jaar.


Concurrenten Ziggo en Vodafone

Volgens Ben Woldring van vergelijkingssite Bellen.com stijgen de tarieven van vast internet al een tijdje, terwijl mobiel internet goedkoper wordt. Concurrent Ziggo verhoogt per 1 juli de prijzen voor een deel van haar pakketten met maximaal 1,95 euro en dat is volgens Woldring niet verwonderlijk, aangezien KPN en Ziggo tot de grootste partijen van het land horen.

Uit onderzoek van het bedrijf blijkt dat het internet bij de instapverbinding van Ziggo 40 megabyte per seconde bedraagt. KPN's internet is momenteel de helft langzamer: 20 megatbyte per seconde.

Ziggo is ook iets goedkoper dan KPN: 45,95 euro tegenover 47,50 euro per maand. "Bij Ziggo zijn de prijzen ongeveer gelijk aan de inflatie gestegen, de snelheden daarentegen zijn behoorlijk omhoog gegaan. Bij KPN zijn de prijzen harder gestegen dan de inflatie, terwijl de snelheidsverhoging beperkter was", concludeert de site.

Telecommaatschappij Vodafone laat in een reactie aan RTL Nieuws weten "nooit uitspraken te doen over eventuele toekomstige tarieven".
 
eogcnlGhost
En toch blijf ik liever bij de KPN, dan maar wat duurder.
Maar de ervaring met Zo Irritant Geheel Geen Ontvangst heb ik al lang geleden achter me gelaten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Ga je voor kwaliteit en service dan wordt je, zo heeft mij de ervaring geleerd, alleen bij XS4ALL en KPN goed en professioneel geholpen. Daar hangt een prijskaartje aan. Wat mij betreft iets duurder, maar het bespaart je een hoop gedoe en ergernis.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
VOIP bellen met Gigaset N300A-IP icm H220N V10 werkt niet Frequently Asked Questions : 2 25 dec 2014
bellen dmv de pc Eigen telefoon netwerk : 2 04 jun 2013
Homevox 1-5 met Internet+ bellen Hardware instellingen : 2 29 jan 2013
glasvezel:wel internet bellen doet het niet Algemeen : 2 19 jan 2013
Advertentie