obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Internetplusbellen + interactieve tv
blondesan
Ik heb het volgende probleem.

Na verloop van tijd valt de verbinding van de telefoon, het internet en interactieve tv weg. Na de experiabox en de interactieve tv tuner op de gebruikelijke wijze uitgezet te hebben en na een half uurtje wachten start ik de experiabox weer op totdat alle lampjes die horen te branden branden.
Daarna start ik de interactieve tv tuner op die aangesloten is op poort 3 van de experiabox en alles werkt dan weer.
Maar na ongeveer 10 a 15 minuten vallen de internet- telefoon- en de interactieve tv verbinding weg maar blijft de draadloze verbinding tussen de experiabox en de pc wel werkend.
Ook heb ik de 6 meter kabel die van het ISRA punt naar de Siemens SX551 experiabox vervangen door een cat5 kabel van 1,5 meter.
Er is ook afgelopen maandag een monteur langs geweest die ook metingen heeft verricht en die vertelde dat alles in orde was.
Hij heeft de experiabox niet vervangen.
Dit hele probleem is begonnen nadat de firmware op de experiabox een poosje terug door kpn is aangepast.
Mij wordt verteld dat ik moet gaan downgraden om toch gebruik te kunnen blijven maken van interactive tv maar ik heb liever een snelle verbinding en interactieve tv samen.
Het probleem ligt tussen mij en de centrale in en omdat KPN niet de moeite wil nemen om nu al de slechte kabels te vervangen omdat ze over een poosje overal glasvezelkabels willen aanleggen zijn sommige klanten zoals ik daar nu de dupe van.

Misschien is het daarom verstandig om voordat het interactieve tv pakket aangeboden kan worden dat er een snelheidstest op voorhand uitgevoerd gaat worden zodat andere klanten niet met hetzelfde probleem te maken krijgen en Kpn dus ook meer tevreden klanten houdt en dat op voorhand al uitgezocht wordt of het inderdaad ook mogelijk is om zonder te moeten downgraden het pakket te bestellen.
Ook zou het slim zijn om bij de beschikbaarheidstest informatie hierover neer te zetten.

groeten van blondesan
 
blondesan
Nadat we een nieuwe modem hebben gekregen, de oude bleek defect te zijn en de draden nagekeken zijn + het pakket gedowngrade is van 8 Mbit naar 3,5 Mbit werkt alles prima.
De lijn kon maar max 14,5 Mbit halen, 2km van centrale, waardoor het internet en tv er steeds uitvloog omdat er 16 Mbit aangeboden werd, 8 Mbit voor interactieve tv en 8 Mbit voor internet.
Nu we een abbonnement van 3,5 Mbit hebben en 8 Mbit voor interactieve tv blijven we er ruim onder.

Vriendelijke groet van Blondesan
Gewijzigd door blondesan op 20 januari 2010, 21:58
 
blondesan
Nu een update nadat KPN de snelheid weer gaat verhogen.
Onze instellingen zijn laatst door KPN veranderd waardoor we weer te veel snelheid over onze lijn krijgen.
Werken er alleen maar mensen die niet nadenken voordat ze iets doen bij KPN?
Het lijkt er in ieder geval wel op.
Sinds vanmorgen begint de lijn weer te klapperen zoals men dat noemt.
Is het misschien mogelijk dat er naar gekeken wordt en een passende oplossing verzonnen wordt.

Groet van Blondesan
 
EddieV
Hoe is het nu gesteld met de snelheid? Wil binnenkort digitale televisie gaan bestellen maar ik ben nog wel een beetje huiverig voor een slechte verbinding. Volgens de test moet ik het wel halen, en 't is nu met korting te krijgenSmile
http://www.kpn.com/zonnesteekweken.htm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetplusbellen + interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Advertentie