obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox v9 en Airport Extreme
cees50
Hallo allemaal,

Ik heb deze maand het kpn alles in een standaard pakket met 100mb up en down via glas gekregen. Er zat een experia v9 bij. Nu raad je het al. Ik heb mijn nieuwe apple airport extreme (maandje oud) aangesloten en nu werkt het soms wel en soms niet. Wat er gebeurt is het volgende:

De airport geeft een keurig wifi netwerk van 94 down en 94 up. Kei mooi zou ik zeggen. Ware het niet dat dit na een dag weg is. Dan moet ik een wachtwoord invullen voor mijn wifi apparaten en dan herkent de ae dat password niet meer.

Mijn configuratie is als volgt:
Experia V9 met daarop rechtstreeks aangesloten ,
de AE met statisch ipadres

switch
5 computers (bedraad via switch)
5 itv (bedraad via switch)

iphones ipads via wifi

De airport zit rechtstreeks aangesloten op de experia. Ik heb een statisch ip adres gegeven aan de Ae. Eerst de ae aangezet en gecontroleerd of mijn wifi signaal zichtbaar was, en daarna de Experia.. Overigens staat op de ae de routermodus uitgeschakeld (bridgemode dus) Geen idee wat er nu fout gaat. Ik heb de support gebeld, en die waren verbaasd dat het niet werkte. Ze vroegen of ik even naar de kpn winkel wilde gaan om een Experia V10 te halen en de 9 om te ruilen dus. Maar is het probleem hiermee opgelost?? Of kan ik dit oplossen met de box die ik nu heb?
 
eogcnlGhost
Hoi Cees, ik kan je een reeks van uitleggen geven wat er allemaal fout kan gaan met de airport op een Experiabox.
Maar ik raad je ook aan, om eerst even de V9 om te ruilen voor een V10.

Als je na het aansluiten van je V10 nog problemen hebt, geef een gil dan help ik je zeker even verder.

En nog makkelijker dan naar de winkel gaan, is even 0800-0404 te bellen (24/7), dan wordt meestal binnen 24 uur (behalve zondag) door een koerier bij je aan de deur omgeruild.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
cees50
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de 10 gehaald. Wat een verschil met de v9 zeg. Ik haal dezelfde snelheid als wat ik haal op de AE. (5 GhZ) Ik twijfel nu of ik wel de AE moet gaan installeren... Wat is wijsheid...
 
eogcnlGhost
Opzich kan je de Airport er tussen uit laten.
Door de V10 is die nutteloos geworden.
Er zit wel een maar aan: Als je het met de V10 niet haalt om de WiFi overal te krijgen waar je wilt, dan kan je de Airport altijd nog aansluiten op een plaats wat nogal centraal is in je huis.
LET OP: als je de Airport WiFi of van een andere Router de WiFi gaat gebruiken is het altijd zeer aan te raden de WiFi van de Experiabox uit te schakkelen (die wil nog wel eens storingen geven over andere WiFi router signalen).

Ik neem maar aan dat alles nu wel functioneert?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
cees50
Ik heb de Airport niet aangesloten. het bereik is vrij groot van de V10. Hou deze nu wel achter de hand voor het geval dat. Voorzie echter geen problemen. Wat een vooruitgang zeg die v10...
 
eogcnlGhost
Goed te horen dat alles nu werkt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox v9 en Airport Extreme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie