obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Nefit Easy icm KPN Experia box V9
Charly
Goedendag,

Ik heb mijn KPN Experia Box V9 gereset. Helaas heb ik sinds die tijd het probleem dat mijn Nefit Easy thermostaat niet meer communiceert via internet.
heb al van alles geprobeerd om de zaak weer draaiende te krijgen. Stekkers eruit bij zowel de ketel als bij de router. Thermostaat gereset etc etc.
helaas alles zonder resultaat. Als ik de thermostaat reset komt wel een vinkje bij het vlammetje en bij het WiFi signaal maar een kruisje bij het wereldbolletje.
Om een en ander te testen heb ik van mijn iPhone 6s een persoonlijke hotspot gemaakt. En voila het werkt weer. Maar ik kan mijn iphone natuurlijk niet continue als persoonlijke hotspot gebruiken. Heeft volgens mij met data verbruik te maken.(ben geen deskundige op dat gebied en volgens mij vind mijn werkgever die het abonnement betaald dit ook niet goed.)
Als ik inlog in de Experia box en kijk bij netwerk is de nefit Easy zichtbaar met een IP adres en host name. Die Host name zijn normaal 9 cijfers. Nu zijn er 10 toegevoegd. Ik weet ook niet of dat de oorzaak is maar meld het maar even.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om alles weer goed werkend te krijgen?

BVD
Gr. Charly
 
eogcnlGhost
Hoi Charly, ik snap je idee, maar snap alleen niet waarom je allerlij handelingen uitvoert en dan pas vragen steld.

Maar goed, even zorgen dat je thermo weer alles kan doen.
Je moet even naar de config van je V9 en dan naar de WiFi instellingen, daar maak je een paswoord aan die je voor de WiFi wilt gebruiken.
Je kan hier eventueel ook de netwerk naam van je WiFi veranderen.

Nu ga je naar je thermo, die zal vragen om een WiFi netwerk.
Met de pijltje naar boven en naar beneden zoek je jou WiFi netwerk op en druk op OK, vul vervolgens het WiFi paswoord in.
Per vakje staan 3 letters, voor a druk 1x, voor b 2x, voor c 3x.
Dit geld voor elk vakje.
Links boven is voor de cijfers en dat pijltje er onder voor hoofdletters.

Druk nu weer op OK, als je alles goed hebt gedaan krijg je vanzelf de melding dat je bent verbonden.

Als je er niet uitkomt dat hij de netwerken laar zien, kan je de thermo ook resetten.
Neem een peperclip en duw die in het gaatje aan de linker zijkant ergens onderin, houd hem ongeveer 3 seconden ingedrukt.
Nu zal hij wel vragen om een WiFi netwerk.


Veel plezier met knutsellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Dank voor de bemoedigende woorden. Maar al het geknutsel wordt door de installateur geadviseerd die hierover contact met Nefit/Bosch heeft gehad. Daar kennen ze het probleem en adviseren ze om eerst via je persoonlijke hotspot eerst e.e.a. te testen. En dat lukt dus. Maar dan!
Maar waar vind ik: Config van de V9? Onder welke tab?
Wifi werkt wel maar geen internet verbinding.
Dus groen vinkje bij vlammetje.
Groen vinkje bij WiFi.
Rood kruis bij werelbolletje en daar gaat het dus om.
hoe krijg ik de internet verbinding werkend zodat ik via de app op afstand weer mijn thermo kan bedienen en programmeren.

BVD voor meer info.
 
eogcnlGhost
Hoi Charly, het kan soms even duren voordat de thermo een verbinding maakt met internet.
Geef hem even de nacht geduld en als hij het straks nog niet doet geef even een gil.
Het is een bekend probleem bij die dingen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Goedendag, Die tijd heb ik al een paar dagen gegeven. Helaas komt de internet verbinding niet tot stand.
Gr. Charly
 
eogcnlGhost
Ik heb even navraag gedaan, normaal gesproken heb je geen port forward nodig om de thermo online te krijgen.
Het is gewoon koppelen via de WiFi en dan moet hij binnen een uurtje online zijn.
Doet hij dat niet dan kan er iets fout zijn in het apperaat zelf (software).
Of de registratie van de thermo staat niet goed (maar dit gaat in jouw geval niet op, omdat je zegt dat je via de WiFi wel verbinding hebt).
Doe nog maals een reset van de thermo en doet hij het dan nog niet, raad ik je toch aan om even de thermo te laten testen in de winkel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Ben er inmiddels achter. Door het resetten van de Experia box V9 is de beveiliging naar een ander nivo gegaan. Moet WPA2-PSK zijn.
Gevonden op KPN Forum.

Maar bedankt voor het meedenken.
 
eogcnlGhost
Dat is zo'n beetje de standaard die gebruikt wordt, WPA standaard wordt eigenlijk niet meer gebruikt.
Maar goed alles werkt neem ik aan weer.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Thomasstewart
deze informatie is nuttig, bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nefit Easy icm KPN Experia box V9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
NAS Synology DS213, email en de Experia Box V9 Algemeen : 3 15 jun 2018
Advertentie