obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
High-end kabel
Paul1968
Goedenavond beste KPN leden,

Zal me eerst even netjes voorstellen voordat ik een vraag stel. Paul 47 jaar en de vraag zal misschien eerder gesteld zijn? Maar ben op zoek naar een high-end audio-tv kabel tussen het modem en wandcontactdoos. Waar zijn deze evt te koop ter vervanging v/d standaard kabel, voor aansturing van een high-end audio set?

Mvg, Paul
 
eogcnlGhost
Hoi Paul, kijk hier KLIK MIJ maar even, ze gaan daar van spullen die je niet wilt kopen tot spullen die niet te betalen zijn.
Zal vast wel wat voor je bij zitten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Dank je voor je reactie, heb even gekeken en denk dat 1 van deze het gaat worden, zal een heel stuk beter zijn dan de standaardkabel, zijn beide voor dezelfde prijs leverbaar.



Supra CAT7+ ethernet patch kabel
Audioquest pearl
 
eogcnlGhost
Hoi Paul, even een vraagje: Wat wil je nou precies met elkaar verbinden?
De modem met wat? Want een wandcontactdoos is het stopcontact (230volt).
En je audio/video zal er niet op voorruit gaan als je een CAT7 kabel tussen je modem en welk ander apparaat hangt.

De toepassing hoe jij het wilt aansluiten zou bijv. zijn: een 10Gbit aansluiting van blu-ray speler naar je audio set naar je 4K TV inplaats van een HDMI kabel.
Dit zijn bijv. systemen die in de bioscoop staan, ik neem aan dat je niet zo'n apparaat in je huiskamer hebt staan.

Wat wil je op wat aansluiten?
Eventueel met merk en type.
Voor je dadelijk geld uitgeeft aan iets wat jij denkt een verbetering op zou leveren, terwijl je eigenlijk geld weg gooit.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Wil graag de kabel vervangen welke van de tv ontvanger loopt naar de kpn draadloze contactdoos.In de meterkast hangt er ook 1 en deze is verbonden met het modem, via het stroomnet wordt het signaal
doorgegeven.Nu zit er standaard kabel in en deze en ook de andere vanuit het modem naar de andere wil vervangen voor een betere kabel.
 
eogcnlGhost
Dat systeem heet PowerLan, het ligt aan de snelheid van het kastje wat in je stopcontact zit wat voor kabel je erop aansluit.
Normaal gesproken wordt daar een CAT5e standaard bijgelevert (standaard KPN), als je een kastje hebt die sneller is dan 1Gbit (Devolo 1200) dan wordt er een CAT6 bijgelevert.
Je signaal wordt er niet beter van als je er een CAT7 (10Gbit) op aansluit.
Het iTV kastje van KPN heeft een 100Mbit poort, daar zou een CAT5 (standaard) kabel al genoeg voor zijn.
Je iTV kastje gebruikt ongeveer max. 10Mbit.

Er zijn meerdere factoren waardoor het signaal niet goed door je stroomnetwerk kunnen lopen met als gevolg: stotterend beeld, vertraagt geluid, 4kante blokje op je beeld.
Een PowerLan mag je NIET aansluiten via a verlengdoos, deze zijn voorzien van een zachte kern kabels.
De inrichting van je huis stroom netwerk kan ook invloed hebben op je PowerLan signaal, zijn je electra kabels met lasdopjes verbonden dan is het goed, maar zijn ze verbonden met het oude systeem, opgedraaid met een opdraai dopje (meestal zijn deze groen) dan heb je een slechte doorvoor.
Ook stopcontacten zelf kunnen slecht signaal doorgeven: een insteek stopcontact is perfect, maar een stopcontact waar je de draden moet vastschroeven geeft signaal verslechtering.

Dus de conclusie is dus, al heb je een CAT*** kabel ingelegt met diamanten en omhult met 24K goud, en je stroom netwerk is waardeloos, dan heb je er helemaal geen fluit aan, je bent alleen een paar 100 euro's armer en geen stap verder.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt, ander hoor ik het nog wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Dank je voor je duidelijke uitleg, de tv en audio werken prima op het huidige systeem en snap dat het geen zin heeft om daar een hele dure kabel aan te hangen.De kabel in de kamer is wel wat kort.
en hangt een beetje langs de muur, welke kabel kan ik het best kopen ( neem aan gewoon een CAT5 of 6) maar dan iets langer voor de aansluiting tussen de KPN Powerlan en TV ontvanger of moet ik ergens nog speciaal op letten mbt aansluitingen?

Mvg, Paul
 
eogcnlGhost
Ik heb 2 linkjes voor je, ik heb de opties al aangezet voor je.
Nu hoef je alleen nog de lengte en kleur te kiezen die je wilt hebben.
Het maakt niet echt uit of je CAT5e of CAT6 neemt (voor de tv).
De rest van je netwerk, zoals naar de computer enz. neem je CAT6.

Klik op de dik gedrukte CAT om direct naar de juiste pagina te gaan.

CAT5e en CAT6
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Dank je, heb de SF/UTP CAT 6 besteld van een meter en van 5 meter voor de aansluiting. Zag ook de CAT 6A maar gezien je eerdere uitleg zal dat geen beter signaal geven. Ben wel benieuwd of het geluid en TV beeld nog beter is dan nu.

Ps: Heb de instellingen op de TV ook aangepast naar 1080I en schermvullend of ie er een betere optie?
 
eogcnlGhost
Hoi weer, CAT6(A) het is weer een toevoeging op de standaard, dus dat betekend 1 snelheid omhoog (10Gbit).
Maar door de toevoeging is het net weer iets goedkoper dan dat je een echte CAT7 kabel koopt.
CAT6a is ook standaard voorzien van een speciale bescherming, genaamd S/FTP (Shielded Foiled Twisted Pair).
Wat eigenlijk inhoud dat elk paar van 2 draden ingewikkeld is in folie en het geheel van 8 draden nog eens is ingewikkeld in folie.
Ter bescherming van signalen van buiten af, zoals radio frequenties/golven.
Een SF kabel is maar enkel afgescherm om de 8 draden heen en er zit ook nog een nare metalen vlechtwerk omheen.
Maar gelukkig heb je een hele kabel gekocht en niet 1 die je zelf in elkaar moet knutsellen, dat is met deze versie van kabel iets lastiger dan een gewone UTP kabel.

Over je TV instellingen, je moet gewoon kijken hoe hoog je kan komen.
Zegt je TV vervolgens dat hij geen signaal heeft of je hebt geen beeld meer, DRUK DAN NERGENS OP.
Je beeld komt van zelf terug na ongeveer 30 seconden.
Heb je wel op OK gedrukt terwijl je geen beeld had, tja dan heb je een probleem.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'High-end kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Lijnfouten: afstand of slechte kabel? Snelheid : 15 08 dec 2014
ouderwetse telefoon kabel. Frequently Asked Questions : 4 18 jun 2014
UTP kabel fout bij levering Experiabox 8 en 9 KPN Nieuws : 1 21 apr 2014
connection interupted met kabel Hardware instellingen : 1 12 mei 2013
Advertentie