obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen Internet meer wel ADLS verbinding
sathopper
Sinds donderdagavond omstreeks 20.00uur geen internet meer.
Mijn Fritzbox gaf aan wel een stabiele ADSL verbinding te hebben maar de PPP sesie niet te kunnen opzetten.
Mijn door KPN ooit geleverde Speedtouch 716 aangesloten met hetzelfde resultaat.
Vrijdag maar KPN gebeld. Uiterst vriendelijk te woord gestaan.
Ondanks mijn bevindingen moest het volgens de KPN medewerker aan mijn verouderde modems liggen.
Vanmorgen is er een nieuwe Experiabox V8 afgeleverd oude Speedtouch moest retour. Super snel. SMS van te voren met de aflevertijd.
Wat ik al vermoede ook dit modem werkte ook niet. Wel ADSL maar geen Internet.
KPN weer gebeld. Zonder wachttijd weer een zeer vriendelijke dame aan de telefoon.
Zij zou zorgen dat er met mij een afspraak gemaakt zou worden voor een monteur.
2 uurtjes later ben ik uit nieuwsgierigheid eens in het nieuwe modem ingelogd.
Wat schets mijn verbazing Internet is weer actief. Wel met een nieuw IP adres!
Ik zit dik 6 km van de wijkcentrale. De nieuwe Experiabox trainde in op 1780kbps een stuk lager dan mijn FritzBox.
Mijn FritzBox maar weer eens aangesloten en zie daar deze doet het ook weer prima en de snelheid zit weer bijna op 3MBps.
Waarom haalt een Fritzbox meer snelheid dan welk ander modem dan ook?

Telefoontje voor een afspraak heb ik nog niet gehad. Waarom ik nu een ander IP adres heb snap ik ook niet.
Mijn vermoeden is dat mijn aansluiting per ongeluk afgesloten is geweest (verwisseling misschien) .
 
eogcnlGhost
Hoi sathopper, op 6KM afstand kan heel veel fout gaan, maat het kan ook zijn dat er werkzaamheden waren in de wijkcentrale.
Internet en de telefoon gebruiken beide een ander protocol, dat zou een verklaring kunnen zijn dat je het ene wel had en het andere niet.

Dat van de Fritzbox en de Experiabox kan ik misschien een logische verklaring voor geven, KPN heeft de regie over de Experiabox.
De Fritzbox is neem ik aan een eigen aankoop, waar KPN geen inhoudelijke toegang tot heeft dus niet op kan knijpen.
KPN kan bijvoorbeeld op de DB een snelheid zetten in de Experiabox, behaal je die DB dan krijg je xxx aan snelheid.

Je kan ook is aan KPN vragen om een DB meting, ik weet niet meer of dat er in de V8 al zat ingebakken.
En dan kijken of die gelijk is in de Fritzbox.
Eventueel kan je om een lijn booster vragen die de DB omhoog haalt, in je snelheid zou dat zomaar 1 a 2 Mbit kunnen schelen.

Ik weet uit ervaring dat klanten met een extreme lange lijn nog al gauw in de kou gezet worden, maar ik zeg altijd: de gene met de langste adem wint (meestal).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sathopper
Met de FritzBox is de internet verbinding ondanks de 6km een aantal jaren zeer stabiel.
De ExperiaBox geeft dezelfde demping waardes als de FritzBox. RX 58dB TX 36dB

Helaas is Glasvezel vertraagd doordat de gemeente de prioriteit van andere zaken belangrijker vind.

Hoe kan ik een lijn booster aanvragen. Ik had hier eerder van gehoord maar kan bij KPN niet iemand vinden via de normale kanalen die mij kan of wilde helpen.

gr,

Sathopper
 
eogcnlGhost
Ik weet daarvoor ook niet precies de weg, maar ik denk dat je de meeste kans maakt op een business point van KPN, die hebben over het algemeen iets meer verstand van zaken dan in de gewone KPN winkel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Internet meer wel ADLS verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie