Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
Geen Geluid op tv
|
|
Maarten22 |
Geplaatst op 04 October 2015, 13:09
|
Activiteit » Nijmegen » 6533AV » ARRIS VIP 2952 Berichten: 4 Lid sinds: 04 Oct 2015 |
Sinds eergisteren heb ik internet, tv en bellen van KPN via glasvezel. Alles is geinstalleerd maar toen nog met onze "oude" TV. We hebben tegelijkertijd een nieuwe tv gekocht (Samsung UE48JS8500L) aangesloten met een HDMI kabel en ik had beeld en geluid. Alleen wanneer ik nu de tv en de tv ontvanger uitzet en vervolgens weer aan heb ik geen geluid meer, maar wel beeld. Wanneer ik de tv-ontvanger aan de achterzijde aan en uitzet dan werkt alles weer. Ik weet het niet meer!!! Alles na de Experiabox heb ik al vervangen en gewisseld met de spullen van boven (hier werkt wel alles goed), maar blijf dezelfde problemen houden. Weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn? Grt. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 04 October 2015, 13:43
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Het kan zijn dat er in de instellingen van je TV een optie staat waar je kan aangeven dat standaard het geluid via de HDMI moet gaan. Als je je tv uitzet kan het zijn dat hij de decoder niet meer herkent en het geluid ook niet. Als je de decoder dan helemaal uit zet, ziet de tv het weer als een nieuw punt en koppeld het dat weer op je geluid. Kijk even na of die optie erin zit en zoja even goed zetten. Is die er niet, kom even terug en we kijken verder. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Maarten22 |
Geplaatst op 04 October 2015, 15:12
|
Activiteit » Nijmegen » 6533AV » ARRIS VIP 2952 Berichten: 4 Lid sinds: 04 Oct 2015 |
Ik ben al heel druk aan het zoeken geweest of het iets met de instellingen van de tv te maken heeft, maar heb het nog niet kunnen vinden. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Grt. |
|
|
Maarten22 |
Geplaatst op 04 October 2015, 15:16
|
Activiteit » Nijmegen » 6533AV » ARRIS VIP 2952 Berichten: 4 Lid sinds: 04 Oct 2015 |
Zou het kunnen zijn dat een tv-ontvanger niet geschikt is voor een bepaalde tv. Ik vraag dit omdat ik opnieuw de setup van de tv heb gedraaid en toen herkende de tv wel het merk ontvanger maar niet het type. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 04 October 2015, 16:48
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Voor de decoder maakt het voor de rest niet uit wat je er op aansluit, de HDMI is een signaal doorgever en geeft geen codes door. Wat misschien nog wel zou kunnen is dat je decoder zelf gewoon defect is, om allerlij rompslomp te voorkomen van uitzoeken tot je een ons weegt, zou ik gewoon KPN even bellen voor een nieuwe decoder. Die krijg je gemiddeld in 1 a 2 dagen thuis. Als je daarna nog steeds het zelfde probleem hebt, dan zou het misschien toch aan de tv kunnen liggen (wat ik betwijfel) sinds je die instelling niet heb gevonden die ik zei. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Maarten22 |
Geplaatst op 05 October 2015, 18:06
|
Activiteit » Nijmegen » 6533AV » ARRIS VIP 2952 Berichten: 4 Lid sinds: 04 Oct 2015 |
Via KPN heb ik al twee decoders ontvangen en heb deze al omgeruild en hou hetzelfde probleem, terwijl allebei de decoders boven prima werken. Het enige verschil is dat de tv boven een full HD is en beneden heb ik een SUHD. En wat ook heel raar is dat als ik van de tv (zonder geluid) over schaken naar youtube dan heb ik wel geluid. Ik snap er echt niets van!!! HELP! |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 06 October 2015, 01:58
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Ik neem aan dat youtube op de TV zelf draait, via het smart menu of zoiets en de decoder via de HDMI. Dus er moet iets zijn tussen de decoder en je TV. Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? SUHD is de kwaliteit van het beeld niet het geluid. Wat ik kon vinden is dat de HDMI aansluiting ook een ARC kanaal heeft, deze moet uitgeschakeld zijn. Voor de rest kan je het geluid ook via een Optische kabel laten lopen, dat al geprobeerd? In de handleiding staat: (misschien heeft dit er misschien ergens mee te maken). > Sommige HDMI-kabels en -apparaten zijn mogelijk niet compatibel met de televisie vanwege afwijkende HDMI-specificaties. > Digitale audio is alleen beschikbaar bij uitzendingen die 5.1-kanalen ondersteunen. En nog een eventuele optie zou kunnen zijn hoe je de decoder en tv op je netwerk kabel hebt aangesloten (als je dat nog niet hebt gedaan). Je netwerk kabel en je decoder kabel gescheiden van elkaar. Oftewel: de netwerk kabel naar je decoder rechtstreeks van de Experiabox zonder iets anders er op aan te sluiten en de tv kan gewoon in je netwerk. Dit waren zo'n beetje de opties die ik op dit moment kon bedenken. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Geluid op tv', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen internet op wifi | KPN Internet Storing | : 10 | 29 Nov 2018 |
Newsserver download via VPN geen verbindingen | Algemeen | : 8 | 14 Jan 2018 |
Geen TV beeld gekoppelde router | KPN Glasvezel diensten | : 3 | 26 Sep 2017 |
VGV7519 Geen Remote Management?? | Snelheid | : 5 | 10 Jul 2017 |
Wel interactieve tv geen internet. | Helpdesk | : 2 | 10 Mar 2017 |
Advertentie