obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit
hattumc
Ik heb sinds kort een V10 router van KPN ontvangen maar kan er niet achter komen welke poorten open gezet moeten worden om de ICS1000 van Klikaan-Klikuit het van buitenaf bereikbaar te maken. Zowel Klikaan-Klikuit als KPN zijn erg wazig hierover. Ondanks dat ik Klikaan-Klikuit hier diverse malen over benaderd heb komen ze naar mijn idee niet met de juiste informatie. Zij geven op dat de volgende poorten opengezet moeten worden: 69, 2003 en 2011. Ik weet echter niet waar dit ingevuld moet worden, als ik in de router kijk dan vraagt deze om 4 poorten; Sart port, End port, Start mapping port en End mapping port. Naar mijn idee mis ik er dan ééntje... Verder geven ze aan dat Respons port 30100 3n 30200 opgegeven moeten worden, geen idee waar... Ook is het te gebruiken protocol niet bekend.

Ik heb hier geen ervaring mee, graag hoor ik hoe dit in te stellen of welke meer gerichte vragen ik zou moeten stellen. KPN helpt niet mee met deze instellingen, misschien wel begrijpelijk.
 
eogcnlGhost
Hoi hattumc, het ligt opzich niet aan de poorten, de ICS1000 werkt met de DHCP van de V10.
Als je in het scherm van de ICS de melding krijgt "reset router" doe je het volgende.
Je haalt de stroom van de ICS en de V10, nu verbind je de ICS en de V10 met de UTP (netwerk kabel), sluit de stroom van de ICS aan en wacht tot hij helemaal is opgestart.
Nu zal je weer de melding krijgen "reset router", nu zet je de stroom op de V10.
Het kan enkele minuten duren voor die volledig is opgestart en de melding op de ICS moet vanzelf verdwijnen.
Is de melding weg dan is hij met de DHCP van de V10 verbonden en heb je toegang van buiten.
Toegang van buiten is niet het IP adres: 192.168.2.*** maar het WAN adres van de V10, als je je WAN IP niet weet kan je dat op 2 manieren vinden:
1> KLIK MIJ
2> in de V10: Laatste knopje "Status" daar zie je je WAN IP.

Als je het dan nog niet aan de gang hebt, kan je beter niet de helpdenk van klikaan/klikuit bellen maar het volgende doen.
Stuur een mailtje naar: info@klikaanklikuit.nl
Onderwerp: ICS1000
Bericht: Het E-mail adres van je ICS1000 + het MAC adres van je ICS1000.

Normaal gesproken moet je binnen 24 uur een bericht van hun terug krijgen.

Extra info Firmware van de ICS en de apps: (zorg dat ze deze versies minimaal zijn, anders even updaten, de ICS zal pas updaten als hij verbinding heeft met het internet, na het updaten moet je helaas de stroom weer van de ICS afhalen en opnieuw starten), maar dat zou geen probleem meer moeten zijn omdat hij al verbonden is geweest met de DHCP van de V10.
ICS1000 E3.03C
Android: 2.0.0
iOS: 2.00.1

Hopelijk lukt het nu wel en anders hoor ik het nog wel van je.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
hattumc
Beste eogcnlGhost.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je opgegeven suggesties uitgevoerd en het lijkt te werken. Ik heb dit getest door de Wifi op mijn telefoon uit te zetten en via 4G de ICS1000 aangestuurd. Na een 30 sec. volgde inderdaad de reactie. Ik begrijp uiteraard dat dit even duurt voordat het commando wordt uitgevoerd. Ik wacht even af of morgen de ICS op de ingevoerde tijden gaat reageren. Overigens is de meest recente software in de ICS1000 al aanwezig. Morgen laat ik je de uitkomst hiervan ook even wten.

Groet, C. van Hattum
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen : 3 31 okt 2016
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Advertentie