obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
repeater en accesspoint
eragon
hallo allemaal,

ik heb een tijdje terug de wifi range extender N300 van sitecom deze probeerde ik te laten werken met mijn modum(thomson TG789vn). dit lukte niet want hij gaf de hele tijd autentiecatie problemen en heb er toen bij gelaten.
nou heb ik laatst een computor gebouwd die een accesspoint heeft en heb ik die geprobeerd. bij deze kwam ik wel ingelogd maar het internet deed het nog steeds niet.
heeft 1 van jullie een idee wat ik moet doen om 1 van de 2 te laten werken.

alvast bedankt.
eragon
 
eogcnlGhost
Een autorisatie probleem ligt aan het verkeerd in typen van je WiFi paswoord op je extender.
Je moet in je Thomson even kijken wat je WiFi paswoord is (dat is niet je Thomson login paswoord).

Als je een ingebouwd accespoint heb dan moet je die instellen als een gewone router met de volgende gegevens:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4
---
Even een vraag, heeft je computer met die accespoint ook wifi en hoeveel LAN poorten zitten erop.
En waarom zou je een accespoint willen gebruiken in een computer?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eragon
ik heb bij de extender alleen het wachtwoord gebruikt dat ik ook gebruik als ik wifi op mijn telefoon wil hebben van de thomson, zou niet echt weten welk wachtwoord ik anders moet gebruiken aangezien in de gebruiksaanwijzing staat dat ik die moet hebben.

zou je me een beetje kunnen uitleggen hoe ik deze ip adressen invoer/verander. als ik mijn accespoint instel kan ik alleen gebruikersnaam en wachtwoord kiezen zoals je in het plaatje kunt zien.

ik heb bij mijn computor 1 lan poort.
mijn grootste reden om een accespoint in mijn computor te hebben was dat ik boven geen wifi heb(2de verdieping) en daar staat mijn computor. ik hoopte dat een accespoint wel zou lukken. daarnaast koste het niet veel meer.
eragon voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Ah ik zie het al, je denk het is een plug en play apparaat.
Nou dat is het zeker niet.
Ik zou de handleiding er is bij pakken.
Dan zie je gelijk dat je iets moet doen om hem te installeren in je netwerk.
Bijv. even met het bijgeleverde kabeltje aan sluiten op je modem en naar het adres: http://sitecom.ap gaan om hem in te stellen, daar vind je ook de plek om de gegevens van mijn vorige post in te vullen.
Zonder deze gegevens gaat het apparaatje het niet bij je doen.
Je hebt 2 stappen in dit project.
1: Zorg dat je toegang hebt tot de gegevens van de Sitecom Extender en stel hem in op de WiFi login van je Thomson.
(Nu zijn deze met elkaar verbonden)
2: Stel de WiFi van de Sitecom Extender in zodat je met je PC en/of telefoon kan verbinden met de Sitecom.
(Het beste is om in de Sitecom Extender de zelfde gegevens te gebruiken als die in je Thomson staan).
Als je dit alles hebt gedaan heb je een werkend WiFi netwerk.
---
Dan een tipje, gebruik een netwerk kabel naar de 2de verdieping.
Ik neem aan dat je in een 1 gezins woning woont?
En de 2de verdieping een zolder is?
En waarschijnlijk de CV ketel staat?
Die een thermostaat in de huiskamer heeft?
Door die buis kan je een netwerk kabel naar de 2de verdieping trekken. (natuurlijk NIET de thermostaat kabel weghalen, anders doet je verwarming het niet meer).
Dat scheelt heel veel in je snelheid en gerommel met draadloze accespoint.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eragon
ik ga overmorgen even kijken of het met de extender dan wel lukt. in iedergeval daarvoor bedankt.
1 dingetje er zat bij de extender inderdaad een korte handleiding maar die heb ik ook opgevolgd, hier stond alleen namelijk in dat ik op de wps knop van de thomson 2 sec moest indrukken, daarna 5 tot 10 sec op de ops knop van de extender moest drukken en dat hij het dan moest doen met hetzelfde wachtwoord als van de thomson wifi. voor de rest kreeg ik ook alleen maar een extender en een handleiding voor de rest geen kabeltje of zo.

je hebt inderdaad gelijk over hoe de woning eruit ziet. ik was ook van plan om de kabel te gaan leggen zoals je voorstelde want op het moment ligt hij langs de zijkant van de trap en dat ziet er niet uit.
ik had het ook een beetje krom getypt waarvoor ik mijn accespoint ga gebruiken. mijn mobieltje wou ik namelijk wifi op hebben maar er is boven geen wifi dus als ik boven zit krijg ik niks binnen op mijn mobieltje. met het accespoint van computor zou dat verholpen moeten zijn dacht ik.

nog iets ik bedenk me net dat een vriend van mij laatst tegen mij zij dat hij dat probleem ook had gehad en dat het bij hem aan de WPA instellingen lag. ik heb toen zelf even gekeken en de thomson van WPA&WPA2 naar WPA en een keertje naar WPA2 gezet. er veranderde toen niks dus had ik hem weer terug naar WPA&WPA2 gezet, alleen toen deed de kabel het niet meer maar het accespoint het wel op mijn computor. toen heb ik de thomson opnieuw opgestart en toen deed de kabel het weer maar mijn accespoint het niet meer.
enig idee wat er kon zijn gebeurd/
 
eogcnlGhost
Normaal gesproken zou WPS ook moeten werken, maar lang leve KPN en hun achterlijk IP range.
Normaal gesproken zou een modem op IP range: 192.168.1.*** zitten en daar kan menig router en accespoint mee overweg.
Maar KPN heeft er ooit (vraag me niet waarom) er voor gekozen om het in de range van: 192.168.2.*** te zetten.
Waar menig router en accespoint niet mee overweg kan zonder speciale instellingen.
Als je eerst handmatig de range op 2 zet dan kan je daarna de WPS gebruiken.
Maar zelfs dan is het nog af te raden.
Gewoon handmatig alle instellingen erin zetten is het veiligst.

Er is ook nog een mogelijkheid om het compleet anders te doen.
KLIK MIJ.
Dit zou in jou geval de beste optie zijn.
De adapter helemaal links plaats je naast je modem in het stopcontact en met de UTP sluit je die aan op je modem.
Die andere 2 adapters zijn voorzien van een UTP (kabel) aansluiting en ze hebben ook een ingebouwde WiFi zender.
Op deze manier hoef je geen kabels te trekken naar boven en je hebt WiFi op zolder en die andere kan je bijvoorbeeld hangen waar je WiFi nodig zou hebben.
Deze apparaatjes gebruiken je stroom netwerk in je huis voor het doorvoeren van je netwerk data.
En het voordeel hiervan is ook, zou je ooit uitbreiden dan is er geen probleem.
De adapter naast je modem herkend dat er een nieuwe is aangesloten en via de bijbehorende software is met 1 druk op de knop je nieuwe adapter ook geinstalleerd.

Dit is een middemaat setje, je hebt ze ook sneller tot wel 1200Mbit.
Maar ik weet natuurlijk niet of je ze alleen zou gebruiken voor internetten of dat je ook nog een NAS, IPcams hebt staan of dat je over je netwerk streamt.
En daarnaast neem ik aan omdat je een Thomson TG789vn hebt, dat je internet snelheid niet boven de 100Mbit uit komt.

Ik hoop dat ik je op een idee heb gebracht, het is een prijzig iets, maar als het werkt dan is het super en geen ellendige kabels door het huis.

PS: er staat bij de reviews als nadeel dat ze niet via een verlengsnoer werken, dat klopt helemaal maar dat geld voor alle adapters die via het stroomnetwerk werken (alle merken).
Dat ligt niet aan de apparaatjes maar aan hoe de stroomkabels in elkaar zitten.
Ze werken alleen op harde kern kabels (zoals in de muren) en een een verlengsnoer bestaat uit allemaal kleine draadjes naast elkaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Sitecom Webcare
Gezien de screenshot lijkt het geen access point van Sitecom, dus http://sitecom.ap (het adres dat voor de WLX-2005 gebruikt wordt) zal niet werken. Wat de extender betreft: gezien het een model is dat met WPS ingesteld kan worden zal het waarschijnlijk een extender uit de WLX-serie betreffen. Bij het instellen van een extender zijn vooral drie zaken belangrijk:
1. signaal: het signaal dat de extender van de ontvangt moet nog sterk genoeg zijn. Bij de instructies hieronder wordt dit aangegeven als een signaalwaarde van tenminste 50.
2. draadloos kanaal: om ervoor te zorgen dat de extender de router kan blijven vinden en voor een constant signaal is het doorgaans het beste om deze vast te zetten. Dit is overigens tegenwoordig niet altijd meer nodig, de nieuwste extenders zullen controleren of de router van kanaal gewijzigd is.
3. encryptie: als het niet nodig is voor oude apparaten, kan het beste de encryptie op WPA2 met AES gezet worden. Dit naast veiliger, vaak ook sneller.

De volgende installatieinstructies zijn geschikt voor de meeste extenders uit de WLX-serie. Probeert u eens met deze instructies uw extender te installeren:

Sluit een netwerkkabel aan tussen uw range extender en uw computer of verbindt na de hieronder genoemde reset met het draadloze netwerk van de extender.

Voer een reset uit van de range extender, door de OPS knop gedurende 20 seconden ingedrukt te houden.

Wacht 2 minuten totdat de range extender weer is opgestart.

Open een webbrowser (b.v. Internet Explorer) en open het volgende adres:
http://192.168.128.253

U zou nu moeten kunnen inloggen met gebruikersnaam: admin en wachtwoord admin

Klik op het menu item 'Wizard'.

Bevestig dat het netwerk dat u wilt verlengen een signaalsterkte heeft van hoger dan 50. Is de signaalwaarde lager dan 50, probeer dan de extender op een andere plek (dichter bij de router). Het is aan te raden om het netwerk dat u wilt verlengen te voorzien van een vast draadloos kanaal en deze te beveiligen met alleen de WPA2 AES beveiligingsstandaard (geen WEP of WPA/WPA2 of TKIP met AES).

Volg de aanwijzigen op het scherm.

Nadat de extender is geinstalleerd, kunt u verbinding maken met het nieuwe _EXT netwerk. Bij het verbinden gebruikt u het wachtwoord van uw oorspronkelijke netwerk.

Werkt de extender na installatie niet goed, controleer dan de door de router gebruikte beveiligingsstandaard. Helpt dit niet, test dan of het wel goed werkt wanneer u de router een ander draadloos kanaal toekent en de extender hiervoor configureert.

Verder, krijgt u na installatie geen verbinding, maar gaat wel het signaallampje branden en staat in het menu van de extender bij Mode: de status Universal Repeater (Connected), test dan eens met de DHCP client disabled (staat onder Toolbox). Let wel: na dit ingesteld te hebben verliest u toegang tot de instelpagina van de extender, u kunt indien nodig opnieuw bovenstaande stappen doorlopen om weer toegang te verkrijgen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
eogcnlGhost
Hoi Maarten, even een technisch vraag: Hoeveel Watt is het zendvermogen van de extender.
Dit vanwege dat eragon in een 1 gezins woning woont met waarschijnlijk bewapende beton vloeren.
Het zendvermogen van de Thomson ligt rond de 1 a 2 Watt, wat al betekend dat hij de 1st verdieping hoogs waarschijnlijk niet gaat halen om daar de extender te plaatsen.
Dus hij zal een overbrugging moeten maken van het beste punt voor de 1st extender naar de zolder, wat uiteindelijk gaat uitkomen op het plaatsen van nog een extra extender op de 1st verdieping.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Sitecom Webcare
De apparaten houden zich aan de maximum zendwaardes zoals in de wetgeving is vastgesteld. Voor WiFi apparaten is dat op de 2.4 Ghz band 100mW (20dBm) e.i.r.p. (voor meer informatie zie pagina 8 van dit document).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Gewijzigd door Sitecom Webcare op 11 augustus 2015, 09:40
 
eogcnlGhost
Nou dat hoop ik niet voor Sitecom, want dan moet je in het apparaat gaan zitten om signaal te krijgen.
Als je nou zou zeggen 2.4Watt, dan zou ik zeggen, ok dat is redelijk op het maximale.
Sinds de regels van hoppingmodulatie naar mijn weten nog altijd nog zijn: 100mW per 100Khz.
Wifi op de op de 2.4Ghz of te wel 2400Mhz x 100Khz = 2.4Watt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'repeater en accesspoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
FRITZ! WLAN Repeater 300E WiFi : 4 20 sep 2015
Wifi repeater werkt niet WiFi : 7 14 aug 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
H220N + Range extender (repeater) WiFi : 3 04 mei 2012
Advertentie