obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen router achter experiabox
Toef
Ik probeer een eigen router (Draytek Vigor 2925) achter de Experiabox te zetten.

Ik heb nu een Arcadyan ARV7519 en aangezien deze GEEN DMZ heeft ging ik het proberen met de Experiabox in bridge modes te zetten.
De wlan uitgezet en via de lan1 experiabox naar de wan van de Draytek.

Op de draytek ging ik een PPPoE verbinding opzetten met als

Username: macadres@direct-adsl
Password: kpn

In de Draytek router krijg ik de melding no response va de server.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe.

Mijn abbo is adsl internet plus bellen 8 down(werkelijk 6) 1up. Hoger komen ze niet hier.

Mvg Toef
Gewijzigd door Toef op 30 juli 2015, 19:59
 
eogcnlGhost
Hoi Toef, ik wil je niet teleur stellen.
Maar even een vraagje, hoeveel weet je over het onderwerp maar je nu aan bezig bent?
En hoeveel weet je over het algemeen over ICT en rondom zaken?
Deze vragen zijn namelijk om te zien hoe ik op jouw antwoord moet reageren.

Want het gene wat jij nu aan het proberen bent gaat voor 0.0% werken, dit werkt alleen als je glasvezel hebt.

Dan nog de vraag, waar wil je de DMZ voor gebruiken?

De Wlan (WiFi) heeft niets met de vebinding te maken tussen de Experiabox en de Draytek.

De ARV7519 heeft geen optie voor Bridge mode.

En dan de tip van de dag, wat je een hoop geld had kunnen besparen: Bel de KPN en vraag voor een Experiabox V8 of een V9
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Toef
Bedankt voor je snelle antwoord.

Thuis heb ik glasvezel internet van kpn en op de camping adsl.
Op de camping heb ik met een buiten accespoint internet voor meerdere huisjes en caravans
bereikbaar gemaakt.

Het werkt goed maar als er teveel apparaten gebruikt gaan worden loopt het router verkeer vast
doordat de router van kpn dit niet kan verwerken volgens wiffishop.
Deze adviseerde mij deze Draytek router die meer ip verkeer tergelijkertijd kan verwerken
te gebruiken met de Experiabox als modem.

Nu kwam ik thuis op de side van netwekje.com en de side experiabox-bridge-modus.weebly.com ik las hun uitleg
en dacht dat ga ik op de camping doen.

Dus stom dat ik dat zo klakkeloos heb overgenomen voor mijn adsl aansluiting.
De methode om dit via DMZ te doen heb ik uit de computer idee en dat begrijp ik allemaal.
Ook heb ik thuis camaras die van buiten af met telefoon tablet of computer bereibaar zijn
dmv Port Forwarding op de router.
Ik ben geen ict er maar met behulp van internet kom ik altijd een heel eind.

De experiabox kan met de verborgen opdracht atmint.smt/3/1 in bridge modes en de wlan
doe ik uit om dat alle wiffi verkeer via de buiten accespoint gaat en alleen maar kan storen.

Dus dan doe ik volgens mij wat verkeerd met het configureren in de Draytek.
Hoop dat ik je voldoende info heb gegeven om mij verder te helpen.

Mvg. Toef
 
eogcnlGhost
Hoi Toef.

Je moet de Draytek gewoon configuren als een gewone router/accespoint.
Je hoeft niets met je Experiabox uit te halen zoals op die site staat bescheven (compleet nutteloos).
Het enigste wat je wel kan doen, maar dat is zelfs als je niet aan zo'n project werkt, is de WiFi van de Experiabox uit zetten.
Zover nu bekend is is alleen de WifI van de nieuwe ZTE V10 normaal te noemen en alle andere Experiaboxen is de WiFi zeer waardeloos.

Dus als volgt: 2 manieren:
*INFO*
Het beste is om de Draytek een statisch IP adres te geven.
192.168.2.254 (Standaard poort Experiabox)
192.168.2.253 (Standaard poort Experiabox WiFi)
Alle andere poorten zijn bruikbaar (ik raad aan: 192.168.2.1, zo heeft de router voorrang op alles).

1. Je sluit je Draytek aan op de LAN naar LAN.
1 Instelling nodig, je moet de Draytek een IP adres geven: ZIE INFO.
Alleen het port forwarden gaat nog via de Experiabox en niet via de Draytek.

2 Je sluit je Draytek aan op de LAN naar WAN.
Hier heb je een aantal instellingen nodig.
Je moet de Draytek een IP adres geven: ZIE INFO.
Standard gateway: 192.168.2.254
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4

Meer hoef je niet te doen.
Nu alleen even een gasten WiFi netwerk opzetten en klaar.
----------


Ik weet natuurlijk niet de opstelling van de huisjes en caravans, maar als die naast elkaar staan en de Draytek hangt aan het begin of eind, zal iemand geen signaal hebben.
Dit had je ook anders kunnen oplossen: ik neem aan dat iedereen vast stroom heeft (230v met een harde kern kabel).
Ik denk dat je met Devolo een beter resultaat had behaalt, omdat je dan om de *** huisjes/caravans een WiFi module in het stopcontact had kunnen doen en zo een beter bereik van de WiFi had kunnen realiseren en waarschijnlijk ook nog goedkoper uit had geweest.
KLIK mij voor Devolo setje.
Dit is een basis pakket maar is met losse Wifi adaptors uit te breiden tot oneindig.
En in de Cockpit software had je eventueel ook een max snelheid kunnen ingeven wat men per apparaat mag gebruiken, zodat niet 1 persoon gaat zitten downloaden zodat de ander niet kan E-mailen.

1 Nadeel met Devolo is wel dat het signaal niet door een 230v groep meter heen gaat, dus dan moet je de modules voor de meter aansluiten.
Opzich zou dat dan niets moeten uitmaken omdat alle meter nog via een hoofd meter lopen, wat inhoud dat het stroomgebruik van de modules voor de hoofdmeter zijn en niet voor de gasten.

Ik hoop dat je een heel stuk wijzer bent geworden en een paar ideeën hebt opgedaan.
Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Toef
Bedankt voor je hulp.

Ga het morgen met manier twee configureren.

De Draytek heeft geen wiffi hier komt een accespoint met een 10dBi dual omni antenne.
Deze zit nu op de Experiabox en heeft een groot bereik.

Mvg. Toef
 
Toef
Door omstandigheden heb ik het nog niet kunnen proberen omdat de router in iemands zijn schuur zit
en deze niet aanwezig is.

Nu wil ik ook wel vast weten hoe ik de buiten accespoint configureer.

Situatie nu is dat de buiten accespoint een Ubiquiti Rocket M2 op de lan 1 van de Experiabox zit.

Met Static IP Adres 192.168.2.101
Netmask 255.255.255.0
Gateway IP 192.168.2.254
Primary DNS IP 192.168.2.254

Nu wil ik deze Ubiquiti Rocket M2 aansluiten op de lan 1 van de Draytek Vigor 2925 en wlan op de Experia uitzetten.
De Draytek Vigor 2925 is zonder WLAN dus alleen wifi via de accespoint

De Draytek sluit ik dan aan met zijn WAN op de lan 1 van de Experiabox zoals bij methode 2
met statisch IP 192.168.2.1 en de Google DNS
IP Adres Drayteck is 192.168.1.1

Hoe configureer ik nu het acces point, blijft de gateway 192.168.2.254
of moet deze via de uitgang van de wan op de Draytek 192.168.2.1

Maakt het ook nog wat uit als het internet verkeer twee keer door een Firewall gaat?

Bvd. en mvg. Toef
 
eogcnlGhost
Als je Ubiquiti al in het netwerk heeft gezeten, dan maakt het niet uit waar je hem in je netwerk aansluit.
Als hij altijd op de experiabox heeft gezeten, gewoon de LAn kabel losmaken en plaatsen waar je hem wilt in je netwerk.
Zolang deze gegevens niet veranderen, is er geen probleem.
Netmask 255.255.255.0
Gateway IP 192.168.2.254
Primary DNS IP 192.168.2.254

Om het je zelf makkelijker te maken kan je ook de Google DNS gebruiken:
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Op de Experiabox hoef je voor de rest niets met de DNS te veranderen.

Ik zou 1 ding wel veranderen, dat is het IP adres van 101 naar 2.
---
Firewall:
Het maakt niet zoveel uit hoeveel firewalls je aan hebt staan, als er iemand voor je deur staat die kan hacken dan houd die firewall hem niet tegen.
Het is soms zelfs makkelijker voor een hacker als iemand een firewall aan heeft staan, omdat alle gesloten poorten een snellere reactie geven dan een poort die open staat en niets op aangesloten is.
Maar dan komt nog de volgende vraag: heb je belangrijke gegevens in je netwerk hangen of is het puur voor het internet.

PS: alle mensen die op je wifi zitten zijn niet van elkaar beschermt doormiddel van een firewall.
1 poort scan en iedereen op het wifi netwerk is zichtbaar en als je weet wat je doet hack-baar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Toef
Aangesloten zoals aanbevolen en alles werkt.
Ging eigenlijk vrij eenvoudig nu.

Bedankt voor je hulp en dit topic kan dicht.

Met vriendelijke groeten Appie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router achter experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Advertentie