obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
dvr niet in webbrowser
omekees
Kpn medewerker heeft na aanleiding van mijn vraag over de adsl snelheid een test uitgevoerd en nu zijn alle door mij ingestelde poorten in mijn experiabox TG789VN er uit.
als ik mijn dvr opnieuw opstart krijg ik hem niet meer te zien in de webbrowser van het modem ,dus kan ik hiervan ook niet meer mijn poorten openen.
Mijn nas ,printer en 2 pc `s zijn wel zichtbaar.
weet iemand wat dit kan wezen?
dvr al eens op een ander outlet gezet helpt niet ,dvr is wel zichtbaar met ip-scanner en kan hem ook pingen.

m.v.g.

omekees
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat je DVR gewoon aangesloten kan worden op een TV.
Kijk even welk IP adres en welke poorten hij gebruikt.
Het beste is om de DVR op een statisch IP adres te zetten (192.168.2.*).
Als je die gegevens hebt ga je naar je Experiabox en dan naar port-forward.
Daar ga je je DVR toevoegen met de benodigde poorten en IP adres.
Als je daarna je DVR dan nog niet ziet dan staat hij waarschijnlijk in de DHCP van de Experiabox vast, dit is heel makkelijk op te lossen door even de stroom van de Experiabox af te halen en er weer op te doen.
Hiermee leest hij opnieuw alle verbindingen in en ziet dan dat de DVR een statisch IP adres heeft en geen benoeming van de DHCP nodig heeft.
Nu moet je DVR weer normaal beschikbaar zijn.

Een statsch IP geldt ook voor je NAS en Printer, laat die nooit via de DHCP gaan.
Dan krijg je het soort problemen als je nu met je DVR hebt.
Er is niets vervelender dan steeds snelkoppelingen naar een adres te moetem aanpassen omdat de Experiabox iets heeft veranderd.
Met een Statisch IP adres heb je hier nooit last van.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
omekees
eogcnlGhost,

Bedankt voor je reactie ,heb jou raad opgevolgd en de experiabox opnieuw opgestart en zie daar de dvr verscheen in de webbrowser als unknown met daarachter het hardwareadres.
nu kon ik weer configureren en de dvr een naam geven en static maken .
ik heb dit al veel vaker gedaan dus ik weet hoe je een poort moet forwarden in de experiabox ,alleen zoals al eerder opgemerkt dan moet deze wel zichtbaar zijn ik had de dvr diverse keren opnieuw gestart maar niet aan het modem gedacht.
nogmaals hartelijk dank.

m.v.g.

omekees.
 
eogcnlGhost
Hoi omekees, nu weet je het voor volgende keer.
Als de Experiabox iets niet ziet, gewoon de Experiabox herstarten, want dat is uiteindelijk het apparaat die de adressen verdeeld tenzij hij er een krijgt toegewezen van een apparaat.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dvr niet in webbrowser', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie