obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » TV-setup boxen
 Onderwerp afdrukken
Geluid regeling Optical-Out
NZPeter
Ik ben sinds twee weken in bezit van KPN alles-in-1 en het enige wat niet wil lukken is de volume regeling van het geluid uit de TKPN Settop-box. De KPN afstandsbediening is gelinkt aan de (Samsung) TV, waardoor nu het TV geluid harder of zachter gaat bij bediening. Dat is ongewenst. Als je Optical gebruikt lijkt het logisch dat het geluidsniveau van de Optical-Out geregeld wordt.
KPN servicedesk konden alleen nog opperen de Optical-kabel niet aan de KPN settop-box maar aan de TV te koppelen. De TV moet dan zo slim zijn wel het uitgangsniveau van de Optical te regelen i.p.v. het geluid naar de speakers. Ben niet zeker of mijn Optical-kabel lang genoeg is, zodoende probeer ik eerst hier soort gelijke ervaringen of hopelijk) oplossingen te vinden.

Iemand?
https://kpn.gebruikers.eu/images/smiley/shock.gif
 
eogcnlGhost
Hoi NZPeter, wat jij probeert gaat nooit lukken, omdat de setupbox geen geluid regeling heeft.
Het geluid wat je harder en zachter zet wordt geregeld met de (KPN)afstandsbediening op de tv.
Gebruik je een optisch kabel naar bijv. een versterker dan moet je met de (KPN)afstandsbediening je geluid op je tv op 0 zetten (dus niet op MUTE want dan krijg je een geluidsteken in je beeld) en de rest van je geluid regelen via je versterker.
De optical uitgang van de setupbox staat op 100% en is niet te verlagen.
De setupbox heeft geen herkenning van aansluiten en daarnaast heeft een optisch kabel op welk apparaat dan ook het nooit.

Wil je de optisch kabel gebruiken naar de TV, doe geen moeite.
Het geeft geen verbetering tegenover de HDMI kabel.
Optisch heeft alleen nut als je een echte externe versterker gebruikt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
NZPeter
Dank voor je reactie. Ik heb hiervoor een Vodaphoen settopbox gehad en werkte perfect in dat opzicht. Maar goed, bij Vodafone gingen weer andere dingen mis.
Zo is er altijd wel wat dus :-(
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid regeling Optical-Out', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
Geluid niet stabiel bij digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 21 dec 2015
Geen Geluid op tv KPN Glasvezel diensten : 7 06 okt 2015
Geen geluid via soundbar - alleen met opnames TV-setup boxen : 8 27 jan 2015
Advertentie