obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experia V9 met Asus N66U
Muskaat
Met stijgende frustratie probeer ik de Asus via de Experia aan het internet te lrijgen. Doel is via guest accounts mijn vrienden toegang tot internet te geven.
Helaas weet de Asus de Experia niet te vinden en schiet mijn kennis danig te kort.
Wie weet raad?
 
eogcnlGhost
Kan je een screenshot maken van je gast account pagina?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Muskaat
De Asus kan de Experia niet vinden en er mee communiseren. Experia werkt prima. De Asus heeft nog geen internet toegang.
 
Muskaat
Na veel 5en en 6en buiten de handleiding vd Asus om eindelijk gelukt. Voorals nog werkt het.
 
eogcnlGhost
OK dan is het goed, maar om te zorgen dat hij het blijft doen heb ik even een kleine controle voor jezelf.

Experiabox naar Asus: LAN kabel van LAN naar LAN poort en niet naar de WAN poort.
Het kan ook via de WAN, maar dat is niet een aanrader in combi met de Experiabox.

Instellingen in de Asus:
LAN IP: 192.168.2.* (* is jou keuze tussen de 1 en 252)

DHCP instellingen:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox) normaal staat hij in de Asus op 192.168.1.1.
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Muskaat
Exact buiten dat hij nog van Lan naar Wan gaat. Mocht dit tot problemen leiden kan dit nog aangepast worden.
Er zijn echter zoveel instellingen, dat ik met mijn geringe ervaring inderdaat met de rug tegen de leuning zat.

Bedankt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia V9 met Asus N66U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie