obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Led verlichting vs Powerline
glasblazer
Hele aparte ontwikkeling. Via Devolo Cockpit meet ik de performance van mijn Homeplug netwerk (500AV+). Hij lijkt wat achteruit te zijn gegaan, maar wat is er in de tussentijd veranderd? In de keuken een 4 tal led spots 230 volt geïnstalleerd. Als ik de set in het begin van de keuken inschakel neemt de performance af. Als ik de set in het achterste gedeelte van de keuken inschakel dan neemt de performance met 30 mbps toe ?????? Alles uitgeschakeld is de performance al met al minder dan met alle ledspots ingeschakeld. Dit belooft wat te worden zeg. Iemand die dit mysterie kan ontrafelen?? De Led spots zijn allemaal van Philips 3.5 Watt GUO10.

Vanmiddag test gedaan. Om 13.20 Led spots achter deel keuken ingeschakeld. De performance neemt met 30 mbps toe naar 200 mbps.
Om 13:26 Led spots voorste deel keiken in geschakeld en voorste deel uit. Per formance neemt af met 48 mbps naar 152 mbps.
Om 13:31 Alle leds spots uit. Performance kruipt omhoog naar 164.

Hoewel alle leds in de keuken zijn geinstaleerd, zijn ze mogelijk niet opdezelfde groep aangesloten. De ene set levert een negatief resultaat op terwijl de andere set een zeer positief resultaat oplevert.
Al met al heel apart.
Gewijzigd door glasblazer op 13 april 2015, 13:36
 
eogcnlGhost
Kan je het preciese type en/of serie nummer van je led lampjes geven.
Ik heb een vermoeden wat het zou kunnen zijn, maar om zeker te zijn dat het dat is zou ik het even moeten opzoeken.

Wat ik denk, omdat het 230V leds zijn, er maar een kleine LED driver (omvormer) in zo'n lamp past, dat de ene lamp een betere gestabiliseerde driver heeft dan de ander.
Niet goed gestabiliseerde drivers geven storing op je 230v dus ook op de Devolo, de gene die wel goed zijn gestabiliseerd geven geen storing.

Wat je kan testen, is de lampen stuk voor stuk aan zetten (er dus echt uit halen) en kijken op welke lamp wel of geen downfall is.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
KaPteiN
E.v. de 220 stekker van de transformator omdraaien.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eogcnlGhost
Dat gaat een beetje moeilijk op 230v leds, als het 12 of 24v leds zouden zijn dan zou dat nog kunnen of eventueel een sterkere driver nemen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Het gaat om de CarePro Ledspot MV van Philips GUO10 3,5W 240 Lumen
Opvallend vind ik zelf dat de ene set voor een performance verbetering zorgt en andere set juist niet.
 
eogcnlGhost
Ik heb even gekeken, als het goed is gaat het om:
corepro_ledspot_mv_4-35w
Dit is een lamp die werkt via een igebouwde driver 230v.
Wat het kan zijn is dat je driver niet goed gestabiliseerd is.

Een andere reden van onstabiliteit kan zijn, dat de Philips lamp helemaal van plastic is.
Goede ledlampen hebben koeling nodig doormiddel van een aluminium behuizing of aangebouwd frame.
Waar veel mensen zich in vergissen is dat een ledlamp niet warm wordt, maar dat worden ze wel degelijk.

Nadeel van ingebouwde drivers zijn, ze moeten zo klein mogelijk gebouwd worden om in de lamp te passen.
Als de mogelijkheid er is, dan gaan voor een 12v systeem met een speciale led driver, zoals deze bijv. KLIK MIJ.
Deze lampen worden niet zo warm als een 230v systeem omdat de driver niet meer ingebouwd is.

Tip: test de lampen is stuk voor stuk om te zien wat er per lamp gebeurd met je netwerk.
Alle lampen die een nadelige invloed hebben, om laten ruilen voor nieuwe.

Tip: Koop nooit hele goedkope led lampen, je wilt besparen maar daar moet je eerst geld voor uitgeven.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar persoonlijk vind ik dat Philips geen goede led lampen maakt.
Ik gebruik zelf: DEZE en heb nog nooit een probleem gehad in mijn 230v netwerk.
Mijn huis is 100% voorzien van leds en ik gebruik het Devolo dLAN 1200+ Wireless-AC systeem.

Zoals ik al zei, een niet goed gestabiliseerde driver kan voor rare dingen zorgen zoals storing in je 230v netwerk.
Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Fijn bedankt. Ga 2 van deze spots bestellen. Ben benieuwd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Led verlichting vs Powerline', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Powerline adapters Frequently Asked Questions : 46 10 nov 2017
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
glasvezel en powerline adapter Eigen netwerk : 4 25 okt 2015
Advertentie