obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » TV-setup boxen
 Onderwerp afdrukken
Geen geluid via soundbar - alleen met opnames
Pakelekia
Weet iemand waarom met sommige opnames er af en toe geen geluid door mijn soundbar komt? (Ik heb het opname pakket)
Rechstreeks via de tv heb ik nooit een probleem ondervonden en tot kort geleden v.w.b. de opnames ook niet.
Gedurende de laatste weken heb ik ongeveer 5 films opgenomen waar geen geluid door de soundbar komt.
Het lijkt mij dat het niets te maken heeft met de film zelf want de extra minuten voor en na het ingeplande programma geeft ook geen geluid, dus het gaat om de hele opname.
Ik vraag mij ook af of iemand anders hiermee een probleem heeft!
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat je IPTV met een HDMI is aangeloten met je TV.
Heb je al is getest of er geluid uit je tv komt als je een opname afspeelt inplaats van je soundbar.
Laat even weten of je dan wel of geen geluid hebt of als je hem anders hebt aangeloten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Pakelekia
De tv-ontvanger heb ik met een hdmi kabel aan de tv gekoppeld; de soundbar heeft geen hdmi, dus die heb ik met een optical kabel aangesloten.
(Ik heb ook een dvd-speler aan de soundbar gekoppeld met jackpin en er is geen probleem met het afspelen van dvd's.)

Wanneer er geen geluid door de soundbar komt is er wel geluid van de tv. Het is dus niet echt een probleem, vind ik het alleen jammer, vooral wanneer het om een film met veel muziek gaat, bijv. de Step-up films die kort geleden werden uitgezonden had ik ook geen geluid via de soundbar (maar zoals ik eerder zei, ook geen geluid van de stukjes programma's ervoor en erna).

Omdat het sporadisch is, waarschijnlijk valt er niets aan te veranderen, maar ik zou willen weten waarom dit zo is en omdat het met opnames te maken heeft, of er wel geluid door zou komen wanneer ik hetzelfde programma rechtstreeks van de tv zou kijken.
 
eogcnlGhost
Zoals je het uitlegt zou ik bijna denken dat je optische kabel of los zit of vuil is, of gewoon defect is.
In het ergste geval zou het kunnen zijn dat de codec van je IPTV of de uitgang van je optische kabel defect zijn.

Heb je niet een 2de IPTV ontvanger?
Sluit die is aan op de soundbar en kijk/luister of die ook geen geluid geeft.
Als die wel geluid zou geven dan kan het de IPTV ontvanger hoogswaarschijnlijk wel kunnen zijn die dus defect is, dan moet je KPN even bellen voor een nieuwe.
Geeft hij bij de 2de decoder nou ook geen geluid, ga dan toch is kijken of het niet je kabeltje is.

Je zegt dat je een DVD speler ook op de soundbar hebt aangesloten, wat je ook kan doen is de jack even op je IPTV decoder aansluiten en kijken of die dan wel of nog steeds geen geluid geeft.
Zoja of nee, zie verhaaltje 2.

---
Als je een decoder hebt zonder harddisk dan worden je films online opgenomen en dan niet speciaal een versie voor jouw, maar de film of programma krijgt een code van je decoder voor het stukje wat jij hebt opgenomen.
Er kunnen dan duizende mensen naar de zelfde film kijken, waar alleen jij geen geluid zou hebben.
Dan licht het voor 99% bij jou intern, anders zouden er inmiddels meer klachten zijn of opnames zonder geluid.
---

Laat je bevindingen maar weten en als je er dan nog niet uit komt kijken we weer verder.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Pakelekia
Ik had de soundbar aangesloten op de smart tv, niet op de tv ontvanger!
Het lag dan waarschijnlijk aan mijn tv dat sommige opnames niet door de soundbar speelde.
Na het lezen van je bericht heb ik de optische kabel aan de tv ontvanger gekoppeld, dus denk ik dat het problem nu opgelost is;
sterker nog, ik hoef nu niet de tv aan te hebben om de radio te spelen, wat ik heel fijn vind.

Heel hartelijk bedankt voor het meedenken aan de oplossing!
 
eogcnlGhost
Het kan zijn dat sommige films in Dolby Surround worden afgespeeld.
Als jouw TV dat niet ondersteund dan kan het zijn dat het Dolby Surround signaal van de HDMI niet naar de optisch kabel wordt verstuurt in je TV.
De IPTV decoder kan Dolby Surround en stereo optisch en via HDMI versturen, maar dan heb je ook een ontvangend ondersteunend apparaat nodig die het kan ontvangen of kan hercoderen naar stereo.
Je soundbar heeft doe optie wel en je TV waarschijnlijk niet.

Maar veel plezier met het kijken van films en luisteren van je muziek.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Pakelekia
Heb ik weer wat geleerd (ben een leek wat dat betreft) :-)
Nogmaals bedankt dat je mij attent maakte op het feit dat ik de soundbar aan de tv-ontvanger kon koppelen.
 
eogcnlGhost
Goed dat alles weer werkt, weer een blij mens erbij.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen geluid via soundbar - alleen met opnames', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie