obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS
glasblazer
Ik heb een WD My Book Live en een WD My Cloud. Simpele NAS servers die voor mij doen wat ze moeten kunnen doen.
De enige manier waarop ik de de ftp server op de systemen aan de praat krijg, om ook van buitenaf contact te kunnen krijgen - zonder tussenkomst van de WD website of specifieke Apps - is door de Experiabox van de KPN via DMZ open te stellen voor het Ip-adres van de NAS server. Vervolgens verwijs ik via port forwarding dat poort 21 aan het IP-adres van de NAS server wordt toegewezen.

Op deze manier staat de deur open. Natuurlijk heb ik de zaak met inlognamen en passwords beveiligd.
Kan het eenvoudiger of veiliger?

Het is op dit moment zo, dat ik maar een station via deze manier kan toewijzen. Op welke manier zou ik beide via ftp benaderbaar kunnen krijgen.
 
eogcnlGhost
Je hebt met FTP opzich heel weinig keuze van beveiliging.
Je kan op 5 manieren beveiligen.
1. Moeilijke naam
2. Moeilijk paswoord
3. Je NAS/FTP in een IP subnet plaatsen doormiddel van een extra router
4. Je poort 21 veranderen naar keuze (zolang je het maar ook instelt in je FTP programma en je poort forward goed zet).
5. SSL gebruiken
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
FTP is antiek on ongelofelijk onveilig omdat bij standaard gebruik alles plain-text word verstuurd.
Iemand kan dus letterlijk meelezen dat "glasblazer" inlogt met het wachtwoord "huisdier1988". (wat natuurlijk een onveilig wachtwoord is)

Nu zijn er wel SFTP oplossingen, maar deze lijken niet beschikbaar zonder ssh toegang tot de nas.

Om passive ftp te gebruiken hoef je alleen poort 21 te openen. Voor active ftp zijn meer poorten nodig.
http://slacksite.com/other/ftp.html

Echter raad ik niemand aan FTP te gebruiken over het internet. Slechts binnen je eigen netwerk voor apparaten or toepassingen die niet beter kunnen.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Seagate personal cloud KPN met eigen modem/router : 4 30 jun 2017
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Hoe instellen roterende IP nummers? Helpdesk : 4 21 mrt 2017
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen : 3 31 okt 2016
Advertentie