obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Powerline adapters
eogcnlGhost
Laat maar weten wat je bevindingen zijn na een paar weken.
Dan heb je even ruim de tijd om te esten of alles naar wens werkt of dat je toch nog een adaptor van plaats moest wisselen of zoiets.
Goed dat het zover werkt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
We zijn een paar weken verder en de adapters werken goed, "bekabeld" wel te spreken dan. Geen storing tussen kpn en pc/sonos, de snelheden zijn gewoon goed.

Wifi is een ander verhaal en dat had ik niet verwacht. Al 2x de verbinding verbroken en niet meer aan de praat te krijgen zonder de stroom er even af te halen. Dit vind ik erg jammer en, op dit moment, zonde van de dure aanschaf. Mijn vrouw en ik zitten altijd naast elkaar met de laptop aan en vliegen er allebei uit dus het moet aan de devolo liggen. Het zou mooi zijn als er een soort logboek van storingen is maar ik heb die niet gevonden. Is deze er we? En wat kan ik doen om wifi stabieler te krijgen, op internet staat niet zo heel veel over.

Gr,
Peter
 
eogcnlGhost
Hoi Peter, goed te horen dat in iedergegval 50% het goed doet, nu de rest nog.
Heb je de Devolo Cockpit al geinstalleerd.
Via daar kan je je het hele Devolo netwerk beheren.
Er zijn regelmatig updates en dat werkt heel simpel.
Als eerste wordt de Devolo bij de Experiabox geupdate en het Devolo systeem regelt de rest van de update naar de andere Devolo apparaten.

Meestal valt een Devolo uit omdat hij slecht signaal krijgt via het stoptcontact.
Slechte aansluiting in het stopcontact of ergens een lasdopje die niet goed zit.
Wat nog zelden voorkomt is dat je bent aangesloten op een stopcontact met schroefjes inplaats van insteek, die kunnen wel een slechte verbinding hebben/veroorzaken.

Als het de WiFi is die uitvalt dan kan je dat terug vinden in de cockpit software.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Ik werk idd met de cockpit en dat maakt het zeker een stuk eenvoudiger. De updates staan op automatisch dus ik ga ervan uit dat ze altijd up-to-date zijn. Voor de zekerheid net nog gecontroleerd en ze zijn up-to-date.

Wat verder nog opvalt is het volgende:
De devolo in de meterlkast geeft als netwerksnelheid 1Gbit/s aan, de devolo op de zolderkamer ook.
De devolo in de woonkamer en de slaapkamer geeft 100mbit/s aan. Klopt dit dan wel?

Wat ik nog niet heb gevonden is hoe je kan zien of er binnen je netwerk/wireless netwerk fouten/storingen zijn (geweest).

En ik kwam er nog achter dat de wifi op de V8 gewoon actief is, terwijl ik duidelijk had gevraagd om dit uit te zetten.

Gr,
Peter
 
eogcnlGhost
De WiFi op de Experiabox kan je zelf uit zetten.
Het nummer wat op de doos staat is de kabel snelheid, 100/200/500/600/650/1200 Mbit.
Het kan ook een instelling zijn via de cockpit.
Je kan van elke adaptor de eigen instelling opvragen, misschein staan ze op 100 inplaats van 1000.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Wil toch nog even een update geven. Op zich werkt het naar behoren maar toch moet ik af en toe de stroom van de devolo halen want dan werkt de wifi niet goed. Verder loopt de tv ontvanger een aantal keren vast. Uit en weer aanzetten lost dit wel weer op. Ik ga verhuizen en zal na de verhuizing kijken om eea te optimaliseren, als dit nog kan.
 
eogcnlGhost
1 van de dingen die de adapters heel erg beinvloeden is de kwaliteit van je 230V kabels en hoe ze zijn aangesloten.
Even een paar voorbeelden.
Je stopcontacten: insteek stopcontact = perfect > schroef stopcontact = kwaliteits verlies.
Lasdopjes: insteek = perfect > oude doppen die gedraaid zijn = kwaliteits verlies.
Groepen waar veel vermogen (wattage) op staan = kwaliteits verlies. (ook doormiddel van meerdere apparaten bij elkaar opgeteld, 16 Amp is max 3660 Watt).
De adapters hebben ook last van wasmachines, vaatwasmachine, magnetron en zelf van je cirkelzaag of ander elektrische gereedschap als die aanstaat op de zelfde groep.
Binnen een straal van 1 meter van een adapter heb je slechter signaal dan bijvoorbeeld 2 meter ervandaan, dit heeft te maken met hoe de adapters hun signaal uitstralen.
En zoals ik waarschijnlijk al ergens eerder heb gezegt, een verlengsnoer is geen signaal.
Misschien een idee om rekening mee te houden als je gaat verhuizen, kijk alles even na op electra gebied.
Als je verhuist ben is het ook aan te raden alle adapters te resetten en de hele boel opnieuw te installeren, het hoeft natuurlijk niet want het is al een keer ingesteld.
Maar om problemen te voorkomen, het is een kleine moeite.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Ben inmiddels verhuisd en moet het eea in de meterkast gaan veranderen. De 1e aanpassing is een stopcontact voor mijn Devolo rechtstreeks in de groepenkast:

1zzrxg6

1z5op3b

Het mooiste zou zijn op de onderste rails tussen de 2 aardlekschakelaars maar mag dat wel? Anders zou ik rechtsboven de beltrafo naar dezelfde plek op de onderste rails brengen.
Nu mag je maar 4 groepen achter 1 aardlek hebben dus ik vraag mij af hoe ik nu een stopcontact kan plaatsen.
 
eogcnlGhost
Hoi Peter, je mag je stopcontact gewoon op een groep erbij hangen.
Zover ik het kan lezen zie ik op groep 3: hal, slaapkamer achter staan.
Daar zou je hem opzich bij kunnen hangen.
Over het algemeen heeft een groep genoeg ruimte om 2 draden aan te kunnen sluiten (let wel op dat hij echt goed vast geschoeft is).
Van het ene naar het andere stopcontact kan je hem gewoon door verbinden.

PS: ik mis iets in de kast, tenzij die los onder je kast hang: een hoofdschakkelaar KLIK MIJ deze ook wel gebruikt KLIK MIJ.
Dit is de bijbehoordende aardstopcontact: KLIK MIJ.

Ik hoop dat dit is wat je wilde weten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Ik schaam mij een beetje dat ik hier alleen kom met problemen...maar hoop dat ik hiermee misschien anderen ook op weg help bij storingen/haperingen.

De storingen/haperingen met bekijken van opnames, terug kijken van uitzendingen en af en toe wegvallen van geluid van mijn Sonos zijn nu genoeg geweest. KPN monteur is gekomen en hij verdenkt toch het Devolo netwerk.

Ik heb de itv ontvanger in de woonkamer nu bedraad en de storingen zijn minder maar nog niet helemaal weg. Volgens de monteur komt dat omdat het Devolo netwerk nog bestaat en waarschijnlijk de storingen veroorzaakt.

De Sonos ga ik binnenkort verbinden met een Sonos bridge en heeft dan zijn "eigen" draadloze netwerk. Het voordeel is dan dat ik beneden geen Devolo meer heb.

Voor de zolder heb ik de Devolo voor de wifi, de pc van mijn zoon is bedraad. De monteur opperde een KPN accesspoint te nemen en deze op zolder aan te sluiten zodat je op die manier een goed wifi signaal hebt en dan vanaf de KPN accesspoint met een kabel naar zijn pc.

Om van het gehele Devolo netwerk af te zijn moet ik alleen een oplossing vinden voor de tv op de 1e verdieping want ook op de 1e verdieping zijn de storingen/haperingen aanwezig. Ik heb daar voor de tv geen mogelijkheid om een kabel te trekken (dat was dan ook de reden voor de Devolo).

- Heb ik het goed begrepen dat als je een Experiabox V10 hebt, dat je dan op de 1e verdieping de KPN accesspoint draadloos met de V10 kan verbinden (met behoud van gebruik dual band), en van hier uit met een kabel je itv kastje kan aansluiten?
- Ik weet niet of dit stabiel genoeg is maar als dit werkt dan hoeft er op zolder geen 2e accesspoint te staan want ik verwacht dat de wifi voldoende signaal naar zolder doorgeeft?

Wie heeft hier ervaring mee?

Wederom bedankt,
Peter
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline adapters', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
glasvezel en powerline adapter Eigen netwerk : 4 25 okt 2015
Led verlichting vs Powerline Frequently Asked Questions : 7 15 apr 2015
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren Routers : 19 28 mei 2014
adapters itv Algemeen : 1 25 feb 2013
Advertentie