obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Geen toegang tot nettv van philips
Magdak62
Ik ben in het bezit van een philips smarttv. Met deze tv had ik de eerste twee jaar toegang tot internet. Echter nu werkt het niet meer. Contact gehad met philips. Zij konden mij vertellen dat de router geen toegang geeft tot de tv. Hoe kan ik de router instellen, zodat de tv toch toegang krijgt tot het netwerk?

Ik beschik over een philips 32pfl7675h/12. De experiabox is de Arcadyan ARV7519.

Wie kan mij verderhelpen?
 
eogcnlGhost
Hoi Magdak62, hoe bedoel je router? of bedoel je de Experiabox.
Heb je er nog een echte router tussen zitten, tussen de Experiabox en je tv of heeft die er ooit tussen gezeten?
Ben je van Experiabox veranderd, nieuwe gehad?
Heb je ooit sinds dat je nog wel internet op je tv had en nu je Experiabox gereset.
Zit de internet kabel van je iTV kastje ook in je TV?

Wat voor melding geeft je TV precies:
- Heb geen toegang tot de internet
- Heb geen toegang tot de portal
- Philips server not found
- Iets anders (eventueel een code nummer)

Loopt de software misschien achter, huidige versie is: Q5551_0.140.47

De ARV7519 houd opzich niets tegen om je tv niet te laten werken.

Weet je zelf nog iets, vertel het.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Magdak62
Ik heb een experiabox, geen extra router ertussen.
Als ik probeer een verbinding te maken met nettv, dan geeft hij aan: er is geen interverbinding beschikbaar. Controleer de routerinstellingen of neem contact op met uw internetprovider. De tv geeft wel aan dat er een bekabeld netwerk is. Hieruit concludeert philips dat er een verbinding is dat het aan de provider ligt. Kpn wijst mij echter terug naar philips.

De nieuwste software is geïnstalleerd.

Als ik de instelling op dhcp server staat detecteert hij een netwerk, beginnend met 169.... Dit moet echter beginnen met 192... Vreemd.

Ik ben niet van experiabox verandert.

Hij werkte van de ene op de andere dag niet meer. Netwerkkabel is oké.
 
eogcnlGhost
Ok, nu weet ik wat er aan de hand is.
Je TV heeft eigen software matige (router) die zich zelf insteld in een sub netwerk.
Je moet in de config van je netwerk beheer van je tv alles even handmatig instellen met een Statisch (STATIC) IP adres.
Dan geef je de volgende instellingen op.

Het IP adres van je tv (*** = invullen naar wens ergen tussen de 200 en 250 < mag ook lager, maar ik doe dit om eventueel conflicten met de DHCP te voorkomen) 192.168.2.***
Volgende is alleen als hij er naar vraagt, het kan zijn dat iets er niet tussen staat, dan hoef je het natuurlijk niet in te vullen:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Normaal gesproken moet de Experiabox dit adres direct moeten aannemen.
Als dit niet gebeurd kan je de TV volledig van het stroom afhalen en weer opnieuw aansluiten en aan zetten.
Neemt de Experiabox hem dan nog niet aan dan moet je even de DHCP uitzetten, tv stroom eraf en opnieuw aansluiten en aan zetten.
Als hij de TV heeft gevonden dan kan je de DHCP weer aanzetten anders heb je op je computer geen internet meer (tenzij je computer een statisch IP adres heeft).

Een statisch IP adres heeft geen DHCP nodig van de Experiabox.

Ik hoop dat het nu wel lukt, anders hoor (zie) ik het wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Magdak62
Helaas is het me nog niet gelukt verbinding te krijgen met de philipsserver.

Ik heb het volgende ingesteld. Zie bijlage.

Toen dit niet werkte, heb ik het stroom van de tv gehaald. Vervolgens weer aangesloten aangesloten. Ook toen geen verbinding.

Daarna heb ik de tv van het stroom gehaald. De dhcp uitgezet (ik neem aan dat je daar de modem mee bedoelde). Daarna de tv weer aangezet en vervolgens de dhcp (modem) aangezet.

Helaas geen verbinding met de philipsserver.

Wat kan ik nog meer ondernemen?
 
eogcnlGhost
Ik denk persoonlijk dat het niet aan de Experiabox ligt, maar aan een instelling in je tv.

Ik heb even in de handleiding gekeken, sommige modellen hebben een ingebouwde wifi, als de jouwe dat ook heeft probeer is via de wifi te verbinden.

En anders zouw ik het ook niet meer weten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Magdak62
Helaas zit er geen wifi op. Vandaag nog geprobeerd een eerdere versie van de software te plaatsen en daarna weer te updaten naar de nieuwe versie. Ook dat heeft niet geholpen. Ik moet me er maar bij neerleggen. Maar het blijft toch vreemd.

Ik heb nu een chromecast van google besteld, mogelijk dat dat wel werkt.

Hartelijk bedankt voor het meedenken.
 
eogcnlGhost
Dat zouw een keuze kunnen zijn om zo'n apparaatje aan te sluiten.
Maar nu even nog een vraagje, heb je een NAS?
Zoja, dan zouw dit KLIK MIJ de ultime optie kunnen zijn.
Ik heb er zelf ook 1 en is ook zeer handig voor op reis, zet een paar film op een USB stich of externe drive en je kan over al je gang gaan.
Super van dit apparaatje is hij heeft ook een netwerk aansluiting en je kan dus thuis ook gewoon streamen vanuit je nas via de ingebouwde XBMC maar je kan ook op internet.
En helemaal super is dat hij ondersteuning heeft voor alle standaard muizen en toetsenborden (ik heb er een R.A.T.9 op hangen, no problems).
Het is het even bekijken echt waard en voor de kosten hoef je het ook niet te laten.

En anders succes met je chrome cast.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 30 december 2014, 23:27
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Magdak62
Nee ik heb geen NAS. Wel vaak gedacht om het aan te schaffen. Kan een NAS rechttrekt worden aangesloten op de modem, zodat ik deze ook elders kan aanspreken?
Zo'n apparaatje wat jij noemt, wat heeft deze als meerwaarde boven de chromecast.
 
eogcnlGhost
Een NAS kan je overal in je netwerk aansluiten, als er maar een netwerk aansluiting is.
Een NAS werkt via een statsche IP adres, dus opvraagbaar via elk apperaat die in jouw netwerk aanwezig is.
Eventueel te beveiligen met users (naam en paswoord) waardoor je kan aangeven wie waar bij mag en wie niet.
Maar let wel op, de ene NAS is de ander niet.
De 1 is supersnel en de ander heeft weer goeie software en als je er 1 wilt waar beide goed is, daar betaal je dan ook voor.

De voordelen van een MINIX, zijn er nogal heel veel.
Maar de belangrijkste:
- heel veel sneller met de interne verwerking van dingen die je wilt doen
- doormiddel dat hij ook bekabbeld op het netwerk aangesloten is, kan hij beter overweg met streaming van (speel)films (HD, BluRay en zelfs 2k en 4K)
- je kan er een muis een toetsenbord op aansluiten (je kan natuurlijk ook bedienen via een tablet of smartphone)
- hij kan overweg met DLNA
- ingebouwde XBMC, zeer handig voor afepelen van films en wat andere mogelijk heden
- firmware makkelijk updatebaar en je hebt geen last van update die google doet zonder dat jij dat niet wilt
- google kan niet bijhouden wat jij afspeelt, beluisterd of ziet
> supertip: bestel ze gewoon allebij, test ze allebij en houd wat jij de beste vind
(dit kan je bijvoorbeeld doen bij een online winkel, waar je bijvoorbeeld 2 weken de tijd hebt om terug te zenden onder het mom van "niet goed, geld terug".
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen toegang tot nettv van philips', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Advertentie