obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
geen verbinding bekabeld internet
Krien
Sinds kort hebben we glasvezel.

Ik wilde gisteren Smart tv (philips 6000 serie) openen. Krijg steeds de melding dat ik verbinding met internet moet maken. Tv is bekabeld maar maakt geen verbinding.
Iemand ervaring mee?
 
KaPteiN
Bekabeld? Welke kabel bedoel je? Voor internet heb je een netwerkkabel nodig en geen coaxkabel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Krien
Ik bedoel gewoon de netwerkkabel.
Die zit aangesloten op experia v8 en ook in motorola kastje van kpn.
 
KaPteiN
Ik dacht dat niet alle poorten van die v8 internet hadden. Er staat me vaag iets bij dat 1 poort voor internet is. Een andere voor iptv.
Maar dat weet eogcnlGhost ongetwijfeld.

Misschien kun je testen met een laptop of de netwerkkabel die in de tv zit wel aangesloten is op internet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Krien
Bedankt alvast, ik ga eens op onderzoek uit als zoonlief met laptop terug is.
 
KaPteiN
Namens eogcnlGhost:

Quote

De Experiabox V8 en hoger hebben geen onderscheid meer in welke poort te gebruiken voor internet en/of tv.
Het eniste waar je wel op met letten, is dat je je computer netwerk niet op de zelfde aansluiteing doet als je iTV netwerk.

Dus wat mag wel:
poort 1 t/m 4: internet netwerk OF iTV netwerk

Wat mag niet:
Willekeurige poort: internet netwerk combineren met iTV netwerk.

Ik zeg dus niet dat het NIET kan, want je kan het natuurlijk aansluiten hoe je wilt, maar dan moet je wel precies weten wat je doet en hoe je deze opgave aansluit en dat is dus niet even alles aansluiten en het werkt, dat gaat niet werken.
Maar als je je aan de bovenste 2 regels houd dan gaat alles gewoon werken zoals je wilt.

---
Dan je smart TV:
Je smart TV valt onder de internet aansluiting en niet onder de iTV.
Wat dus resulteerd met de eerste vraag van de V8.
Hoe vervelend het ook klinkt, zouw je dus 2 netwerk kabels moet leggen als je dus je smart TV en iTV van KPN wilt aansluiten.

---
Smart TV met ingeboude decoder:
Geld in de zelfde regel als hier boven.

---
Router in je netwerk.
Heb je een router in je netwerk en je wilt je ITV van KPN installeren, dan moet je router uit je netwerk en je kabel voor je iTV rechtreeks op de Experiabox.
Als je iTV is geinstallerd kan je alles weer terug plaatsen.

---
Nouw hoop ik dat 1 van de antwoorden bij jouw van toepassing waren anders hoor ik het nog wel.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding bekabeld internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie