obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Experiabox
Bika
Wij hebben sinds 3 jaar KPNglasvezel en halen een snelheid van 80 a 90 up- en download.
Afgelopen week is de Experiabox vervangen omdag deze defect was.
Met de nieuwe box komt de snelheid niet boven de 70 uit hier getest.
http://www.upc.nl/speedtest
Van de experiabox naar de router loopt een cat6 kabel en van de router naar de PC ook.
Het kabeltje van het glasvezelkastje naar de experiabox is 100cm lang de monteur
die langs is geweest zei dat hij rechtstreeks uit de experiabox een snelheid van 85/90 had.
In het glasvezelkastje is de binnenkant ook vervangen.
Nu is 70 natuurlijk prima maar waarom niet de snelheid die ik met die andere experiabox wel haalde.
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat je eerst een EB V8 had en nu een V9?

En dat glasvezel kastje eerst een grijze had en waarschijnlijk nu een ZTE (witte).

Als je de witte heb gekregen dan is die het probleem en niet de EB, als je nog steeds een grijze hebt dan is het de EB met het probleem.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ik heb een H368N Experiabox, hoe kan ik de versie opzoeken?
Het glasvezel kastje is een grijze bovenkant en witte onderkant.


PS. Versie 9 is het staat zelfs op de voorkant
Gewijzigd door Bika op 26 december 2014, 11:04
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat je bedoeld de witte plaat die is wat op de muur geschoeft zit.
En de grijze is waar je kabeltje in zit die naar je Experiabox gaat.

Waarom het glasvezel kastje (NT) is vangen is mij een raadsel.
Je snelheids verlies kan te maken hebben met de demping op het signaal.
Hier kan je het beste even de KPN voor bellen om een dempingsmeting aan te vragen en als de monteur dan toch langs komt of ze gelijk een andere NT kunnen meenemen (grijze kastje).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
De monteur heeft direct vanuit de Experiabox de snelheid gemeten en die was boven de 90 up en down.
Wat na de Ebox zit heb ik niets meegedaan, dus vreemd dat er dan snelheid minder is.
Ik vroeg me ook af waarom het glasvezelkastje vervangen is.
Ik zal mijn laptop ook eens rechtstreeks aan de Ebox hangen en kijken wat dan.
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Het beste is om iets aan te sluiten met een 1000Mbit port, 100 Mbit kan wel eens minder aangeven doormiddel van bepaalde instellingen in windows.
Laptops willen nog wel eens 100Mbit porten hebben vooral als het een wat ouder model is of een goedkoop was.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ok bedankt voor de tip, mijn laptop is van dit jaar zal eens kijken wat voor poort erop zit. Er staat Windows 8 op de rest is allemaal Windows 7.
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Windows versie maakt niet zoveel uit.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Na een aantal dagen geregeld even een testje doen zit de speed nu al weer rond de 75-75. Heb er niks aan gedaan.
Volgens mij is dat met de andere box ook zo geweest dat in het begin wat langzamer was, is alweer 3 jaar terug.Smile
Deze EB kwam met up niet hoger dan 50 soms.
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Fijn dat hij weer terug is op snelheid.
En dat nog in het oude jaar, goed het nieuwe jaar in met snelheid.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Advertentie