obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem?
Me-myself-and-I
Zoals in het onderwerp wordt gevraagd:
Is analoge telefonie nog mogelijk met een VDSL-verbinding en dito modem?
Ik vind dat daar bar weinig over te vinden valt.
Ik heb nl. een adsl verbinding en de mogelijkheid bestaat om daar VDSL van te maken.
Op mijn vraag aan KPN of analoge telefonie nog mogelijk blijft krijg ik geen antwoord maar er staat binnenkort wel ongevraagd een monteur op de stoep...

Wie kan het me vertellen?
 
eogcnlGhost
Ik hoop dit je een beetje helpt.
Je gaat eigenlijk van een Fiat Panda over naar een Mercedes.
Het antwoord op je vraag is ja.

DSL betekent:
Digital Subscriber Line en is een techniek waarbij hoge data-snelheden over telefoonlijnen verstuurd worden. Subscriber Line staat voor de lijn tussen de gebruiker en de telefooncentrale. Binnen deze techniek bestaan er globaal drie typen: ADSL, VDSL en SDSL.

ADSL betekend:
Asynchronous Digital Subscriber Line is techniek waarbij data wordt verzonden via de telefoonkabel. Data wordt op deze manier met een hoge snelheid verzonden, tot 8Mb/s. Het is een assymetrische DSL verbinding en verschilt van een gewone DSL verbinding in het feit dat de voorziene bandbreedte voor upload en download niet gelijk zijn. Er kan een hogere downloadsnelheid behaald worden doordat een kleiner gedeelte van de verbinding voorbehouden wordt voor upload.

VDSL betekend:
Very-high-bitrate Digital Subscriber Line. Bij VDSL ligt de download- en uploadsnelheid hoger dan bij een DSL verbinding. De downloadsnelheid gaat bij VDSL tot 52 Mbps en 13 Mbps upload. Dankzij de hoge uploadsnelheid is het makkelijk onderling bestanden te versturen. Tevens biedt het voordelen in digitale televisie aangezien hier veel bandbreedte voor nodig is.

Bij SDSL zijn de download- en uploadsnelheid gelijk. Normaal gesproken ligt de downloadsnelheid altijd hoger dan de uploadsnelheid, dit is bij SDSL niet het geval. Het is vooral interessant voor bedrijven die een eigen server hebben voor hun website of e-mail. Op die manier kan de klant deze snelheid van de server ook daadwerkelijk ervaren, bijvoorbeeld bij het laden van de website of het ophalen van e-mail.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Me-myself-and-I
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoorden.
Is er dan toch nog een splitter nodig om de analoge telefoon op het net aan te sluiten?
Voor wat ik heb gevonden op internet zit zo'n splitter ook in sommige VDSL-modems (Fritzbox).
Wordt de telefoon dan aangesloten op een splitter of op het modem?
Weet u dan toevallig welk modem KPN meestal gaat opsturen?
Ik verwacht het nieuwe modem namelijk komende week binnen.

Mvg.
 
eogcnlGhost
Ik denk als je een nieuwe modem gaat krijgen dat je dan een V8 of V9 gaat krijgen.
Op een DSL verbinding is naar mijn weten altijd nog steeds een splitter nodig, maar hang me daar niet aan op.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Me-myself-and-I
Aha, we zullen het zien.
Als het zover is laat ik hier weten wat men hier heeft gedaan.
Ik ben zelf wel benieuwd, en ook naar het resultaat.
 
Me-myself-and-I
Vandaag het nieuwe modem binnengekregen.
Het is een Experia box, type V9.
Ik zal de boel eens gaan doorlezen.
Ik hoop dat instellingen niet al te veel geblokkeerd worden.
Ik houd nogal van aanpassen.
Als de boel is aangesloten volgt meer info.

Groeten,
 
eogcnlGhost
Als je graag aanpast dan moet je er gewoon een router achter zetten.
In de V9 is niet veel te knutsellen, klik HIER voor wat nuttige tips.
Als je iets niet kan of begrijpt, gewoon even postje maken en we kunnen zien of we kunnen helpen.
99% van de keren is het op te lossen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Me-myself-and-I
Ja, dat is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb nu enkel een switch erachter, maar dat kan inderdaad een router zijn.
Dank je wel voor de info en ik ga dat zeker lezen.
Resultaten: wordt vervolgd Smile
 
Me-myself-and-I
Nou, vandaag een snipperdag genomen, maar niemand gezien.
Even de brief nagelezen: ja, toch echt tussen 12 en 18 uur.
Toch maar even bellen.
Blijkt geen enkele monteur op pad te zijn.
Sterker nog: hetgene wat ik gevraagd had kan dus echt niet.
Analoge telefonie is NIET mogelijk met pairbonding-VDSL.
Terwijl ik het zwart op wit in een e-mail van KPN heb staan...
Wel een gloednieuw modem gekregen, ik mag hem als reserve houden.
De enige manier om sneller internet te krijgen is glasvezel.
Laat nu de abo-prijs daar hoger van zijn.
Ja, ik kan de basis KPN glasvezel nemen van 33 euro, maar dan heb ik nog minder dan nu...
Men blijft volhouden dat ik voor 37 euro per maand dezelfde snelheid of hoger heb.
Ik kan het niet vinden.

Overstappen naar glasvezel vind ik nog een grote stap, ik zou niet weten wie een goede betrouwbare provider zou zijn.
Van onsbrabantnet lees je niet veel goeds, KPN is duurder dan de rest met dezelfde snelheden.

Ik laat het maar even rusten.
Voorlopig ADSL ik nog maar even.
 
eogcnlGhost
Op VDSL wordt je telefoon Voip, bellen via internet, telefoon aansluiten op je modem inplaats van op je splitter.

Keuze tussen ADSL/VDSL en glasvezel is een keuze gericht hoe je omgaat met je internet en wat je ermee doet.
Heb je echt snelheid nodig of ben je een web surfer.
Op glas heb je 1 voordeel die de KPN levert tegen over alle andere providers, een statische IP adres.
Maar daar heb je ook weer, heb je die nodig voor bijv, een NAS, mailserver, webserver (thuis website), extreme downloaden, streaming, lekker met 6 TV's tegelijk HD kanalen kijken of ben je een gewone op je dooie gemak google surfer.
Alles heeft voor en nadelen, tenzij je een €€€ boom in je tuin hebt staan, dan is het een hele makkelijke keuze al is de modem bij KPN een beetje gaar, maar zelfs daar zijn oplossingen voor.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Advertentie