obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox vervangen met eigen router (vlans)
erdoctor
Dag allemaal.

Ik heb een glasvezel abbo van KPN. maak geen gebruik van telefonie. alleen internet en tv
Situatie: experiabox poort 1tm4 in gebruik.
woonkamer: 1 switch waarop zowel de motorola kastje als mediaplayer en ps3 zijn aangesloten.
Boven: 1 switch met 2de motorola kastje en mediaplayer en wifi repeater.

Alles werkt goed. alleen de experiabox heeft 2 nadelen. Wifi bereik is een drama en wake on lan gaat nooit werken gezien de erp table van de box geen static entries toelaat.

Wat ik wil is de Asus rt-n65u kopen (of een andere model). daarnaast uiteraard 2 vlans maken (zie ook methode 2 van http://netwerkje.com/eigen-router) voor het internet verkeer en iptv.

Nu de hamer vragen

1 wordt dan mijn wake op lan probleem opgelost?
2 als ik 2 vlan opzet... en in de woonkamer naast de motorola kastje ook mijn mediaplayer wil aansluiten + ps3... gaat dit werken?
met andere woorden als je een vlan hebt voor de iptv kan hierop ook een switch hangen en dus internet voor andere apparaten delen?
Als dit theoretisch niet kan.... hoe is het mogelijk dat het via de experiabox wel werkt? ergens heb ik gelezen dat de experiabox eigenlijk ook niets anders doet dan vlans opzetten en het verkeer "regelen"

Ik hoop dat iemand de moeite neem om mij te adviseren.
 
eogcnlGhost
Hoi erdoctor.

1 nee
2 nee

WOL moet je gebruiken via MAC adres.

Het beste is om je iTV en je overrige netwerk gescheiden te houden.
iTV op 1 port en de rest op de andere porten.
Wifi van de Experia uitzetten en bijvoorbeeld: KLIK MIJ te gebruiken.
Werkt 10 keer beter, je signaal gaat via het stopcontact naar je wifi adaptor en de adaptor kan je gewoon plaatsen waar je op dat moment wifi nodig zouw hebben.

En ik neem aan dat je met de box, de ExperiaBox bedoeld?
Die neemt gewoon static IP adressen aan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox vervangen met eigen router (vlans)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Advertentie