obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Zeer rare problemen met Interactieve TV en KPN wil niks doen
GideonBuurma
Beste mensen,

Ik heb sinds Maart 2009 Internet en Interactieve televisie van KPN. De redenering achter de keus voor KPN was: ik betaal liever wat meer voor kwaliteit en service.

Helaas heb ik sinds een aantal weken problemen:

1. Beeldverhouding wordt als 4:3 weergegeven terwijl alles tuner/tv op 16:9 ingesteld staat.(ik begrijp dat dit een bekend probleem is)
2. De Tuner van KPN schakelt zichzelf zomaar aan en uit. Tijdens het televisie kijken wordt hij zomaar in standby gegooid.
3. De aanraakgevoelige schakelaar op de tuner van KPN werkt niet meer.(ook na een complete nieuwe software herstel niet)
4. Traagheid van de Tuner. (dit is altijd al een probleem geweest vanaf het begin) sinds de grote update van Juli is dit wel iets beter.

Nu begrijp ik dat het een stukje techniek is, deze techniek kan in de soep lopen. Geen probleem we bellen KPN gewoon, zij zullen het ongetwijfeld netjes oplossen.

Het gesprek:

Ik krijg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon en leg het hele probleem uit en geef aan dat ik toch wel graag een vervangende Tuner wil ontvangen. Mevrouw besluit na het aanhoren van mijn verhaal even overleg te plegen met een collega.

Na 5 minuten (betalende) te wachten, krijg ik mevrouw weer aan de telefoon. Zij geeft aan dat het vervangen van het toestel niet gaat gebeuren aangezien hij nog 'gewoon' werkt. En wat betreft de schakelaar op de tuner: ik moet hem maar gewoon met de afstandsbediening bedienen. Ik vervolgens nogmaals uitgelegd dat ik niet blij ben met deze tuner omdat ik ten eerste niet normaal tv kan kijken omdat het apparaat zichzelf steeds uitschakelt. ten tweede verbruikt het apparaat onnodig stroom aangezien hij regelmatig aanstaat als ik thuis kom of als ik wakker wordt.

Er wordt getracht het apparaat weer werkend te krijgen door een software reset uit te voeren. Dit vind ik prima, maar als het probleem zich na de reset nog steeds voor doet, ben ik van mening dat er een vervangend apparaat moet komen

Kortom je betaalt 99 euro voor een apparaat en de garantie? die is tot de voordeur. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik niet geholpen wordt om dit probleem op te lossen. Mevrouw geeft aan dat ze het zelf ook heel vervelend vind, maar KPN wil het apparaat gewoonweg niet vervangen.

Ik heb altijd hele goede ervaringen met KPN gehad, tot gister. Als hiervoor geen goede oplossing voor geboden wordt, ga ik ook juridische stappen zetten om het contract te ontbinden.

Zitten er hier KPN medewerkers die dit probleem op kunnen pakken? Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Gewijzigd door GideonBuurma op 01 september 2009, 21:06
 
KPNwebcare2
Hallo,

1. Dit probleem wordt weer opgelost dmv een Firmware update.
2. Bel met de Helpdesk 0900-0244, u heeft een nieuwe TV-Ontvanger nodig.
3. Bel met de Helpdesk 0900-0244, u heeft een nieuwe TV-Ontvanger nodig.
4. Dit probleem wordt weer opgelost dmv een Firmware update.

U kunt gerust de TV-Ontvanger omruilen.

( Geef mij even uw adres gegevens middels een PB, dan handel ik het verder af ).
www.kpn.com/webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer rare problemen met Interactieve TV en KPN wil niks doen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Advertentie