obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig
Peter63
Sinds een week Experia box van KPN laten installeren door monteur, keurig gedaan. Alleen op mijn LED tv Samsung, 32 inch is voetbal kijken niet meer prettig: geregeld wordt het beeld blokkerig. In de handleiding van KPN probleemoplossen worden een paar oorzaken genoemd, maar alles is goed ingesteld. Wel wordt de tip gegeven om de digitale ruisonderdrukking uit te zetten.. Ik heb de digitale ruisfilter in de Beeldopties in het menu op de TV uitgeschakeld. De ontvangstsignaal is goed volgens de meter op de TV, in het groen..
Help.. wie kan mij helpen??
 
eogcnlGhost
Wat voor soort internet heb je, ADSL, VDSL of glas (of wat anders).
Wat is je snelheid. ***/*** Mbit.
Hoeveel iTV kastjes heb je aangesloten staan? Welk merk en type.
Hoe zijn ze aangesloten op je TV? digitaal, HDMI of scart?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Peter63
Bedenkt voor je reactie.
De antwoorden zijn:
1. Glasvezel
2. 100Mb/100MBs
3. 1 kastje, merk Arcadyan, HMB2260 (geleverd door de KPN)
4. Op TV aangesloten via HDMi kabel
 
eogcnlGhost
Ik was nog 1 vraagje vergeten, hoe is je iTV kastje aangesloten op de modem?
  • Staat alleen op een poort (rechtstreeks) op de modem
  • Is hij aangesloten in een bestaand netwerk waar ook computers op aangesloten zijn.
  • Is hij aangesloten via PowerLan (adaptor via 220v)

Heb je al geprobeerd hem te resetten: LEES HIER HOE DAT MOET.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Peter63
Het iTV kastje staat via een kabel (door KPNmonteur aangesloten) in verbinding met de Experiabox type V8.
Op de Experiabozxijn ook pc's aangesloten.
Ja het iTV kastje heeft 12V en heeft een adaptor, op 220V,

Resetten, heb ik nog niet gedaan. Bedankt voor de tip, ik heb de handleiding geprint en zal dat vandaag/morgen doen. Je hoort van mij.
Ty voor de hulp/meedenken.
 
Peter63
Ik heb het iTV kastje gereset en ook de TV gereset. Het beeld was eerst vlekkerig en de kleuren liepen door elkaar zoals bij waterverf, dat is nu niet meer. Wel zijn er nu geregeld nog blokjes te zien...
 
eogcnlGhost
Toen ik vroeg of je iTV was aangesloten met PowerLan, daar bedoelde ik niet mee een 12volt adaptor, maar het volgende.
Devolo_dLAN_200_AV_Wireless_N_Starter_kit_1407
Of iets wat hier op lijkt.
Dit is waar KPN vaak de TV mee aansluit (als het door een monteur wordt aangesloten.

Op de verbinding waar je iTV op is aangesloten mag geen laptop of pc zijn aangesloten.

De Experiabox is de enigste plek waar pc/laptop en de iTV bij elkaar mag komen door middel van de poorten.
Op de lijn van de iTV mag je wel een switch (geen router) zetten om naar meerdere iTV''s te kunnen gaan.

Een idee, sluit je iTV is aan op een andere tv om te zien of hij daar ook je klachten veroorzaakt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Peter63
1. Nee er zit niet zo'n kastje tussen zoals op de afbeelding.
2. Op de verbinding van de tv zit geen laptop oid aangesloten.
3. We hebben 1 TV geen meerdere op een router, ik kan daarom geen andere tv testen op deze apparatuur helaas.
Het blokjesbeeld is nog steeds hinderlijk aanwezig...
 
eogcnlGhost
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het aan je iTV kastje ligt.
Je hebt de nieuwste versie, aan je internet snelheid zal het ook niet liggen.
Heb je ooit een ander iTV kastje gehad, zo ja had je deze klachten daar ook? zo nee, dan niks.
Het is jammer dat je geen andere tv hebt om het op te testen, het kan zijn dat je HDMI op je tv niet goed communiceert met het iTV kastje.
Je kan de ronde natuurlijk ook van de andere kant aanpakken sinds je geen extra tv hebt.
Bel de KPN gratis: 0800-0404 en vraag om een nieuw iTV kastje.
Heb je daarna nog problemen, dan kan je iedergeval ervan uit gaan dat het niet het iTV kastje is.

Daarnaast heb je bij glasvezel recht op 2 gratis iTV kastjes.
Waarschijnlijk heb je bij de aanmelding van je glasvezel opgegeven dat je 1 tv hebt, dus heb je maar 1 iTV kastjes gehad.
Het 2de iTV kan je gratis aanvragen ook op nummer 0800-0404.
Dan heb je toch een reserve kastje om mee te kunnen testen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Peter63
Ah, we hebben nog een tweede kastje iTV kastje liggen! Dat ga ik eerst nog eens proberen en daarna de KPN bellen, mocht het niet zijn opgelost. Gisteren keek ik Ajax PSG en toen was het beeld toch vooral vlekkerig de kleuren liepen weer door elkaar alsof de verfdoos met alle kleurtjes is omgevallen....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing : 2 30 nov 2016
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk : 7 22 mei 2016
Advertentie