obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
VOX8 7519ARC geen apparaten in netwerkomgeving windows
techworkx
Hier het relaas van de problemen bij een kennis.
D-Link DNS 320 NAS in netwerk geplaatst. Alles netjes zichtbaar via Windows verkenner in netwerk en drive letter kunnen toekennen maar van buitenaf niet te bereiken ook al is de NAT via port forwarding goed ingesteld op poort 21 en IP adres.
Met KPN helpdesk ontdekt dat DNS niet werkte in modem, advies om nieuwe modem te plaatsen omdat deze ook verouderd was.
Nieuwe VOX8 7519 opgestuurd gekregen en zelf geplaats. Kabels omsteken en 15 minuten wachten en dan zou het moeten draaien maar geen internet. Na 3 uur proberen helpdesk gebeld. Conclusie nieuwe modem is DOA.
KPN monteur komt nieuwe modem VOX 8 plaatsen.
3 weken hierna kom ik om de NAS weer in het netwerk te zetten (dat doet KPN niet) maar kan hem nu niet vinden in de Windows netwerk omgeving.
Aan de pc's is niets veranderd sinds de modem is vervangen.
Kijk ik in de modem bij de DHCP adressen zie ik alle 6 stuks apparaten met een DHCP adres alleen de NAS niet want die moet op een vast IP adres staan voor port forwarding.
Nas is te pingen op 192.168.1.100
Maar in de netwerkomgeving zie ik alleen de aangesloten Pc waar ik op werk maar alle andere apparaten die bedraad of wireless zijn aansloten niet.
Windows 7 en 8 pc hebben zelfde probleem

Wat kan dit zijn en is dit een instelling in de modem die in de ene wel goed stond en in de nieuwe niet?

Tips in de juiste richting zouden fijn zijn.
Kan tips niet direct uitvoeren om de situatie zich op 50 kilometer afstand afspeelt.
Aan het Windows netwerk is niets veranderd.
 
eogcnlGhost
Hoogstwaarschijnlijk is het een toch DNS probleempje (LEES HIER).
De DNS moet je invullen in je NAS en op je modem hoef je over het algemeen niets te doen, ook port forward hoef je niet te gebruiken.
Daarnaast, port 21 is voor FTP en niet voor NAS verkeer.
Als je NAS goed is ingesteld dan is hij van buiten gewoon bereikbaar (DNS en Vast IP).

Zie plaatjes. (dit is mijn modem en NAS)

dnsnas
portforward
Gewijzigd door eogcnlGhost op 03 september 2014, 19:16
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
techworkx
Bedankt Ghost,

Ik ga verder met deze info.
Deze NAS draaide in mijn eigen netwerk met een Zyxel P-2601 HN F1 en is daar direct te vinden in de netwerkomgeving via de verkenner zonder de NAS of de Zyxel anders in te stellen. Firewall in de modem staat aan.
Op de andere locatie zal hij zometeen ook van buiten te bereiken moeten zijn en zover ik weet gaat dat met FTP en dan volgens D-Link moet dat via poort 21 en zal er dus portforwarding nodig zijn.
Dat van het plaatje in je NAS en modem kan ik niet helemaal plaatsen.

In mijn eigen huis situatie draait ook een NAS (Netgear Stora) met poort 21 in forwarding op een gereserveerd DHCP adres in de Zyxel 2601 modem.
Via FTP van buiten te bereiken.

Dus moet het met DNS zoals in jouw situatie of leiden er meer wegen naar Rome?

Paco
 
eogcnlGhost
De DNS moet je hoogstwaarschijnlijk wel gebruiken.
Het plaatje van de modem is het voorbeeld dat je geen port forwarding naar de NAS nodig hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
techworkx
Update,

Na veel zoeken bleek het probleem in de firewall van de AVG security virus protector te zitten van de PC die geen netwerkapparaten kon vinden. Uitgezet en voila alle netwerk apparaten kwamen te voorschijn. windows security er op gezet en de windows firewall aangezet en alles draait als een speer.

Bedankt.
 
eogcnlGhost
Even een klein vraagje: waarom zouw je de windows firewall en windows security gebruiken.
Ze gebruiken beiden resources van je pc en houden echt niets tegen.
Als iemand je zouw willen hacken, kunnen ze dat toch wel.
Die rommel van windows stelt helemaal niets voor.
Daarnaast als ze een netwerk scan zouden doen vinden ze een NAS, waarom zouw je dan de pc nog lastig vallen op de NAS staan over het algemeen de mooie spulletjes.

En goed dat alles nu bij je werkt, nu komt de moelijke taak.
Het geheel werkend houden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOX8 7519ARC geen apparaten in netwerkomgeving windows', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
Advertentie